Katalog Dawid Krzystała, 2016-06-01 Godów Język angielski, Konspekty 03.03.2015 - hospitacja - LetKonspekt lekcji języka angielskiego - hospitacja I. Założenia ogólne 1. Nauczyciel kontraktowy: Dawid Krzystała 2. Imię i nazwisko hospitującego: nauczyciele z Zespołu Języków Obcych 3. Typ szkoły: Gimnazjum 4. Przedmiot: język angielski 5. Poziom nauczania: poszerzony język angielski 6. Klasa: IIa (1 grupa) 7. Data: 03.03.2015r. 8. Temat lekcji: Let's talk - ćwiczenia komunikacyjne II. Cele jednostki lekcyjnej Ogólny: umiejętność posługiwania się znanym już słownictwem, umiejętność wypowiadania się i komunikacji z kolegami z ławki Operacyjne: Wiadomości – uczeń zna słownictwo pomocne mu w komunikacji Umiejętności – uczeń potrafi zastosować znane mu słownictwo, zwroty, frazy językowe w trackie komunikacji z kolegami / koleżankami z klasy. Postawy – uczeń potrafi pracować w parach, z całą klasą, samodzielnie Środki dydaktyczne – tablica, czyste kartki papieru, słowniki Techniki pracy lekcyjnej: ćwiczenia wdrażające, pytania i odpowiedzi, dyskusja, rozmowa na podstawie materiału stymulującego III. Przebieg lekcji 1. Czynności wstępne: - powitanie, - sprawdzenie obecności, - zapis tematu w dzienniku, - część powtórzeniowa: utrwalenie wiadomości i umiejętności z poprzednich lekcji, - rozgrzewka językowa, - powtórzenie zagadnień opracowanych na poprzedniej lekcji. 2. Praca nad nowym materiałem językowym - przygotowanie do prezentacji nowego materiału, - praca nad nowym materiałem językowym. 3. Część utrwalająca wprowadzony materiał 4. Zadanie i objaśnienie pracy domowej - zadanie domowe pisemne, - zadanie ustne. Zapis przebiegu lekcji czynności wstępne Powitanie: „Good Morning students” sprawdzenie obecności, Zapisanie tematu lekcji na tablicy Nauczyciel zapisuje temat lekcji na tablicy. "Let's talk - ćwiczenia komunikacyjne" Uczniowie przepisują go do zeszytu rozgrzewka językowa, powtórzenie z poprzedniej lekcji Gra: Wąż literowy Nauczyciel tłumaczy uczniom zasady gry. Nauczyciel podaje uczniom pewien angielski wyraz, a zadaniem uczniów jest podanie kolejnego wyrazu, który zaczyna się na ostatnią literę poprzednio podanego wyrazu. przygotowanie do prezentacji nowego materiału Ćw. Pantomima Nauczyciel tłumaczy uczniom zasady ćwiczenia. Uczniowie pracują w grupach. Każda grupa wymyśla 2 wyrazy: 1 rzecz i 1 osobę. Następnie uczniowie z 1 grupy wybierają 1 osobę z drugiej grupy która ma to pokazać, tak aby ich grupa zgadła: o co / o kogo chodzi. Uczniowie mogą zadawać pytania po angielsku. część utrwalająca wprowadzony materiał Gra Skojarzeniowa Nauczyciel tłumaczy uczniom zasady gry. Jeden uczeń wypowiada jeden wyraz, a następnie wyznacza kolejnego ucznia, który ma powiedzieć 2 wyrazy, które są związane z tym pierwszym. Następnie stopień trudności rośnie i kolejni uczniowie musza podać nowy wyraz wymyślony przez siebie i wyznaczyć osobę, która poda 3 wyrazy związane z tym wyrazem. Każda kolejna osoba musi podać kolejno coraz większą ilość wyrazów. Gra: Rząd wyrazów Nauczyciel tłumaczy uczniom zasady gry. Nauczyciel podaje kategorię, a następnie uczniowie z 2 grup licytują się ile wyrazów z danej kategorii potrafią wymienić. Jeśli wymienią tyle wyrazów ile podali to zdobywają punkt. Jeśli im się nie uda, to punkt zdobywa drużyna przeciwna. Gra: Zgaduj - zgadula Nauczyciel tłumaczy uczniom zasady gry. Uczniowie są podzieleni na 2 grupy. Każda z grup wymyśla po 3 wyrazy. Następnie, grupa typuje 1 osobę z drużyny przeciwnej, która siada z przodu sali, odwrócona plecami do klasy. Następnie pozostali członkowie grupy będą opisywać osobie siedzącej przy tablicy ten wyraz tak, aby ona go zgadła. Gra: Układanie opowiadania. Nauczyciel tłumaczy uczniom zasady gry. Uczniowie z każdej grupy wymyślają 15 wyrazów (5 czasowników, 5 przymiotników, 5 rzeczowników) Następnie wymieniają się tymi wyrazami, zadaniem każdej z grup jest ułożenie historyjki zawierającej wszystkie te wyrazy. zadanie i objaśnienie pracy domowej Zadanie domowe ustne: Utrwalenie słówek poznanych na lekcji. Nauczyciel objaśnia zadanie domowe. Uczniowie zapisują zadanie domowe w zeszytach. .......................................... (Dawid Krzystała) Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |