Katalog Dawid Krzystała, 2016-06-01 Godów Język angielski, Konspekty 2.04.2014r. HOSPITACJA - HE HAS TO HELP HIS MOTHER - lekcja z obserwatorem PODNuKonspekt lekcji języka angielskiego - hospitacja I. Założenia ogólne 1. Nauczyciel kontraktowy: Dawid Krzystała 2. Imię i nazwisko obserwatora: obserwator z PODNu Pani Bogumiła Różańska Świerkot 3. Typ szkoły: Gimnazjum 4. Przedmiot: język angielski 5. Poziom nauczania: rozszerzony język angielski 6. Klasa: Ia (1 grupa) 7. Data: 02.04.2014r. 8. Temat lekcji: "He has to help his mother - Obowiązki domowe" II. Cele jednostki lekcyjnej Cele kształcenia - wymagania ogólne: 1. Znajomość środków językowych: -Rozwijanie umiejętności posługiwania się słownictwem: obowiązki domowe, wyrażanie obowiązku 2. Rozumienie wypowiedzi -Rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem, -Rozwijanie umiejętności wyszukiwania informacji w tekście, -Kształtowanie umiejętności rozumienia słownictwa z kontekstu, -Umiejętność odpowiadania na pytania do tekstu 3. Tworzenie wypowiedzi -Kształtowanie umiejętności wypowiadania się i komunikowania się w języku obcym - opisywanie jakie obowiązki domowe muszą wykonywać -Uczeń buduje krótką wypowiedź pisemną na temat obowiązków domowych jakie musi wykonywać - tworzy ją z użyciem posiadanych przez niego środków językowych (leksykalnych, gramatycznych) 4. Reagowanie na wypowiedzi -Uczeń wypowiada się z użyciem posiadanego słownictwa na temat obowiązków domowych, które wykonuje. Cele operacyjne: Wiadomości – uczeń zna - słownictwo (słownictwo tematyczne - obowiązki domowe), - konstrukcję gramatyczną ( "have to " oraz "don't have to") Słownictwo tematyczne oraz konstrukcja gramatyczna jest mu pomocna zarówno w komunikacji jak i w rozumieniu tekstu czytanego. Umiejętności – uczeń potrafi - zastosować poznane słownictwo, zwroty oraz frazy językowe w trackie komunikacji z kolegami / koleżankami z klasy. - Potrafi budować krótkie wypowiedzi pisemne z użyciem poznanych na lekcji środków leksykalnych i gramatycznych. Postawy – uczeń potrafi - pracować w parach - pracować samodzielnie. Środki dydaktyczne – tablica, podręcznik, karty pracy - ksera,netbook, projektor, Techniki pracy lekcyjnej: - brainstorm (burza mózgów) - ćwiczenia wdrażające, - pytania i odpowiedzi, - rozmowa na podstawie materiału stymulującego, - dyskusja - dopasowywanie, - kalambury. Treści nauczania - wymagania szczegółowe 1. Uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych umożliwiających realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie: 1. Życie rodzinne i towarzyskie (np. czynności życia codziennego) 2. Uczeń rozumie ze słuchu proste, krótkie, typowe wypowiedzi (instrukcje, komunikaty) artykułowane wyraźnie w standardowej odmianie języka. 1. reaguje na polecenia 3. Uczeń rozumie proste wypowiedzi pisemne (napisy informacyjne, teksty narracyjne) 1. określa główną myśl tekstu, 2. znajduje w tekście określone informacje 3. określa intencję nadawcy/autora tekstu 4. Uczeń tworzy krótkie, proste i zrozumiałe wypowiedzi ustne: 1) opisuje czynności; 2) opowiada o wydarzeniach życia codziennego; 3) opisuje swoje upodobania; 4) wyraża swoje opinie i uczucia; 5. Uczeń tworzy krótkie, proste i zrozumiałe wypowiedzi pisemne 1) opisuje miejsca i czynności; 2) opisuje wydarzenia życia codziennego; 3) wyraża swoje opinie i uczucia; 6. Uczeń reaguje ustnie w sposób zrozumiały w typowych sytuacjach 1) uzyskuje i przekazuje proste informacje i wyjaśnienia; 2) wyraża swoje opinie 7. Uczeń reaguje w formie prostego tekstu pisanego w typowych sytuacjach. 1. wyraża swoją opinię, 8. Uczeń przetwarza tekst ustnie lub pisemnie: 1. przekazuje w języku polskim główne myśli lub wybrane informacje z tekstu w języku obcym 2. przekazuje w języku obcym informacje sformułowane w języku polskim 10. Uczeń współdziała w grupie 12. Uczeń stosuje strategie komunikacyjne 1. domyślanie się znaczenia wyrazów z kontekstu, rozumienie tekstu zawierającego nieznane słowa i zwroty) III. Przebieg lekcji 1. Czynności wstępne: - powitanie, - sprawdzenie obecności, - zapis tematu w dzienniku, - część powtórzeniowa: utrwalenie wiadomości i umiejętności z poprzednich lekcji, - rozgrzewka językowa, - powtórzenie zagadnień opracowanych na poprzedniej lekcji. 2. Praca nad nowym materiałem językowym - przygotowanie do prezentacji nowego materiału, - praca nad nowym materiałem językowym. 3. Część utrwalająca wprowadzony materiał 4. Zadanie i objaśnienie pracy domowej - zadanie pisemne. IV. Bibliografia: 1.Brown, H.D. (2000). Principles of Language Learning and Teaching New York: Pearson Education 2.Komorowska, H. (1999). Metodyka Nauczania Języków Obcych, Warszawa: WSiP 3.Larsen-Freeman, D. (2000). Techniques and Principles in Language Teaching New York: Oxford University Press Szczegółowy zapis przebiegu lekcji czynności wstępne Powitanie: „Good Morning students” sprawdzenie obecności, Zapisanie tematu lekcji na tablicy Nauczyciel zapisuje temat lekcji na tablicy. "He has to help his mother. - Obowiązki domowe" Uczniowie przepisują temat do zeszytu rozgrzewka językowa,powtórzenie z poprzedniej lekcji Przypomnienie słownictwa z poprzedniej lekcji. Brainstorm - burza mózgów Nauczyciel wyświetla na projektorze obrazki, uczniowie odpowiadają co przedstawia wyświetlony obrazek. Nauczyciel pyta uczniów o słówka jakie mogą się pojawić w dzisiejszej lekcji. przygotowanie do prezentacji nowego materiału Zad. 1 str. 104 Czytanie tekstu "Carer of the year" Uczniowie czytają teksty na głos. Uczniowie podkreślają nieznane im dotąd słówka w tekście. Jeśli zaistnieje taka potrzeba, nauczyciel tłumaczy uczniom problematyczne dla nich słówka / zwroty. Nauczyciel pyta uczniów: - o czym był tekst? - co sądzą o osobie z tekstu? część utrwalająca wprowadzony materiał Uczniowie odpowiadają na pytania do tekstu z zad. 2 str.104 Uczniowie dopasowują prace domowe do obrazków w tekście. Nauczyciel rozdaje uczniom karty pracy. Uczniowie w parach mają za zadanie dopasować z rozsypanki obowiązki domowe w języku polskim do ich odpowiedników w języku angielskim. Nauczyciel monitoruje ich pracę. Uczniowie prezentują rezultaty ich pracy. Nauczyciel pyta uczniów jakie czynności domowe są przez nich wykonywane. Uczniowie zapoznają się z tabelką gramatyczną. Nauczyciel tłumaczy uczniom konstrukcję gramatyczną "have to / don't have to" Nauczyciel prosi uczniów o zapisanie w zeszycie wszystkich członków rodziny oraz o dopasowanie do nich prac domowych, które są / nie są przez nich wykonywane. Następnie uczniowie czytają swoje wypowiedzi pisemne. Uczniowie śpiewają piosenkę karaoke. Nauczyciel prosi na środek klasy 2 uczniów (1 uczeń i 1 uczennica) Ich zadaniem jest zaprezentować klasie obowiązki domowe. Zadaniem pozostałych uczniów jest odgadnąć wszystkie czynności domowe. zadanie i objaśnienie pracy domowej, ewaluacja Zadanie domowe pisemne Podręcznik z. 6 str. 105 Zeszyt ćwiczeń Unit 11 B całość Ewaluacja Nauczyciel objaśnia zadanie domowe. Uczniowie zapisują zadanie domowe w zeszytach. Nauczyciel pyta uczniów o ich opinie odnośnie lekcji, co im się w niej podobało / a co nie, co by dodali, zmienili? ............................................. (Dawid Krzystała) Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |