Katalog Kinga Bruździak, 2016-06-01 Działdowo Zajęcia zintegrowane, Sprawozdania Samoocena nauczycielaSAMOOCENA NAUCZYCIELA Opracowała Kinga Bruździak L.P. KRYTERIA OCENY UZASADNIENIE - dowody potwierdzające spełnianie kryteriów 1. Wymierne osiągnięcia w pracy z młodzieżą –wysokie wyniki uczniów i klas na sprawdzianach i egzaminach zewnętrznych Rok szkolny 2013/2014 - Udział uczniów w: - Ogólnopolskim Sprawdzianie Kompetencji Trzecioklasisty z Operonem wynik klasy na poziomie zbliżonym do średniej krajowej – 30 pkt na 40 możliwych – 75 %. - Ogólnopolskim Badaniu Umiejętności Trzecioklasisty zorganizowanym przez CKE średnia klasy wyniosła 9 pkt na 14 możliwych – 64 % i okazała się wyższa od średniej kraju, która wyniosła 7,9 pkt – 56%. 2. Przygotowanie uczniów do konkursów i uzyskiwane sukcesy w skali pozaszkolnej (regionalnej, krajowej) Rok szkolny 2014/2015: - Turniej Piłki Nożnej „Z podwórka na stadion” kategoria U – 8 dziewcząt – I miejsce w gminie i I miejsce w powiecie działdowskim. Zakwalifikowanie się do ostatniego etapu rozgrywek w tej kategorii finałów województwa –III miejsce w województwie. Rok szkolny 2013/2014 : - Udział uczniów w konkursie matematycznym KANGUR – dwóch uczniów uzyskało wyróżnienie w tym konkursie – Jeden uczeń uzyskał 78 pkt, zajął 64 miejsce na 1796 osób startujących i 77 pkt 76 miejsce na 1796. - Uczeń zajął II miejsce w gminnym konkursie matematycznym. - W konkursie ekologicznym EKO PLANETA brało udział 5 uczniów. Bardzo dobry wynik uzyskał…. Był to najlepszy wynik w szkole w kategorii klasy III i IV. - W gminnym konkursie recytatorskim POEZJI I PROZY w Księżym Dworze wzięło udział 3 uczniów. Jedna uczennica zakwalifikowała się do etapu powiatowego tego konkursu. - W gminnym konkursie „Gier i zabaw ruchowych” brało udział 4 uczniów, zajęli I miejsce. - Turniej Piłki Nożnej „ Z podwórka na stadion” kategoria U – 10 dziewcząt – I miejsce w gminie i II miejsce w powiecie działdowskim. 3. Umiejętność pracy z uczniem słabym i uzyskane wyniki tej pracy Co roku prowadzę dodatkowe zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze dla uczniów z trudnościami w nauce. Ukończyłam kurs kwalifikacyjny i studia podyplomowe z terapii pedagogicznej, to ułatwia mi pracę. Wszystkich uczniów, u których zauważyłam znaczące trudności w nauce kierowałam na badania do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Działdowie, uzyskane wskazówki i zalecenia stosowałam w codziennej pracy z uczniami. W roku szkolnym 2013/2014 miałam w klasie czterech uczniów z opinią. Wszyscy uczniowie kończący klasę trzecią opanowali umiejętność czytania, pisania i liczenia w zakresie umożliwiającym im kontynuację nauki w klasie czwartej. Obecnie na zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze uczęszcza siedmioro dzieci. 4. Umiejętność pracy z uczniem uzdolnionym i uzyskane wyniki tej pracy Co roku prowadzę dodatkowe zajęcia rozwijające uzdolnienia uczniów – kółko matematyczne. Na zajęciach tych przygotowuję dzieci do udziału w różnych konkursach np. matematycznym KANGUR, przyrodniczym EKO PLANETA, ortograficznym, recytatorskim, muzycznym „Wesoła nutka”, plastycznych. Uzyskane efekty wyszczególniłam w punkcie 2 i 8. 5. Organizowanie zajęć pozalekcyjnych i czasu wolnego młodzieży (imprezy, wyjazdy, wycieczki, wypoczynek) Zajęcia pozalekcyjne jakie prowadzę to: zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze i kółko matematyczne. Wyjazdy i wycieczki: - Zorganizowałam wycieczkę do Warszawy z BTU „Regiony” dla uczniów klas I-III. - Pełniłam funkcję opiekuna w wycieczce do Trójmiasta, Płocka, Torunia klas I – III. - Brałam udział w wyjazdach do Działdowa w ramach projektu „Otwarta firma”. - Pełniłam rolę opiekuna podczas wycieczki do teatru w Warszawie klas IV-VI i podczas wyjazdu na basen do Mławy i Plusek. - Organizowałam we współpracy z rodzicami wyjazdy na konkursy i zawody sportowe dzieci. - Wycieczki z uczniami w ramach żywych lekcji przyrody do lasu, parku, na przejście dla pieszych, na pocztę. 6. Podejmowanie działań na rzecz szkoły i środowiska – organizacja i przygotowanie imprez szkolnych i środowiskowych, konkursów Imprezy szkolne i środowiskowe: - Organizacja i przygotowanie występu dzieci z okazji „Ślubowania” uczniów klasy pierwszej. Zaproszenie rodziców, dziadków pierwszaków, nauczycieli i uczniów klas 0 – III, pana Dyrektora szkoły i przedstawicieli Samorządu Uczniowskiego. - Organizowanie i przygotowanie imprezy z okazji Dnia Matki i Dnia Ojca. - Organizowanie klasowego Dnia Dziecka we współpracy z rodzicami. - Organizacja i przygotowanie z uczniami Dnia Babci i Dziadka. - Przygotowanie z dziewczynkami części artystycznej na wizytę studyjną „Szkoły Promującej Zdrowie”. - Przygotowanie uczniów do występów z okazji Dnia Patrona (bajki „Pies i wilk”, „ Zając i żaba”, „Chłop i żmija”). - Udział w akcji „ Poczytaj Bratkowi” moja klasa III czytała książeczki dzieciom z zerówki. Konkursy: - Współudział w przygotowaniu i przeprowadzeniu szkolnego konkursu ortograficznego klas III – VI o tytuł „ Mistrza Ortografii”. Sprawdzanie prac, wyłonienie laureata. - Przeprowadzenie trwającego cały rok konkursu biblioteki szkolnej na najlepszego Czytelnika Roku. - Przeprowadzenie szkolnych konkursów kwalifikujących uczniów do udziału w konkursach pozaszkolnych (artystycznych – recytatorskich, plastycznych, przedmiotowych – matematycznych, ortograficznych, przyrodniczych i sportowych) 7. Opiekowanie się organizacjami uczniowskimi – Samorząd Uczniowski, gazetka, kluby szkolne Pełnienie roli opiekuna drużyny piłki nożnej dziewcząt „Smerfetki” U – 8. Wyjazdy na zawody, prowadzenie dokumentacji zawodników, zgłoszenie zawodników do udziału w zawodach. 8. Pobudzanie aktywności klasowej do udziału w konkursach szkolnych; klasa, której jest wychowawcą uzyskuje wysokie wyniki w rankingach i konkursach szkolnych - Wszyscy uczniowie mojej klasy biorą udział w różnego rodzaju konkursach plastycznych na etapie szkolnym i pozaszkolnym. Każdy ma szansę na zwycięstwo. - Zachęcam uczniów do udziału w konkursach artystycznych. W zeszłym roku moja klasa zajęła I miejsce w szkolnym konkursie tańca i śpiewu „Mini listy przebojów” z okazji pierwszego dnia wiosny. Cały układ choreograficzny przygotowała uczennica kl. III Klaudia Lemańska. - III miejsce w szkolnym konkursie ortograficznym dla klas III-VI zajął uczeń mojej kl. III. - W tym roku szkolnym moja klasa dwa razy we wrześniu i listopadzie uzyskała tytuł „Super Klasy” za najwyższą frekwencję. 9. Szczególna aktywność w organizowaniu i wyposażeniu pracowni - Samodzielne przygotowanie wielu pomocy dydaktycznych w postaci plakatów, plansz, gazetek, obrazków drukowanych na kolorowej drukarce. - Zakup pomocy demonstracyjnych, liczydeł. - Przygotowanie we współpracy z rodzicami boxów dla wszystkich dzieci w klasie, gdzie można przechowywać książki i zeszyty. - Zorganizowanie kącików w klasie: kącik czytelniczy – książki wypożyczone z biblioteki, gier dydaktycznych i zabawek – z dawnej zerówki, kącika muzycznego i przyrodniczego. - Wymiana posiadanych pomocy z innymi nauczycielami (wypożyczenia pomocy z klasy historycznej, matematycznej, przyrodniczej i klas I –III). - Wyposażenie klasy w komputer z dostępem do Internetu. 10. Aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego Ukończone studia podyplomowe: - Bibliotekoznawstwo i Informacja Naukowa - Terapia Pedagogiczna Aktywny udział w szkoleniach: Rok szkolny 2014/2015 - Zmiany w podstawie programowej edukacji wczesnoszkolnej. Nowy elementarz w realizacji podstawy programowej – ODN Olsztyn - Narkotyki – gmina Działdowo - Dysprasja „Kiedy wykonywanie prostych czynności staje się problemem” Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Działdowie - Ocena rozwojowa – szkolenie dwudniowe Olsztyn - Tablica interaktywna – SP Uzdowo - „Adaptacja sześciolatka w szkole” - e-konferencja MAC A. Piotrowska - Matematyka w „Naszym Elementarzu” i „Ćwiczeniach z pomysłem” - e-konferencja WSiP J. Hanisz - „Poczucie własnej wartości uczniów jako źródło motywacji osiągnięć”- Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Działdowie Rok szkolny 2013/2014 - Metody doskonalenia umiejętności w zakresie rozwijania myślenia matematycznego – szkolenie dwudniowe Warmińsko Mazurski ODN Olsztyn - Koncepcja Pracy Szkoły – gmina Działdowo - Matematyczne stacje badawcze - wydawnictwo WSiP - Dojrzałoś szkolna – Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna w Działdowie - Problemy diagnozy uczniów z przejawami trudności w uczeniu się matematyki – Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna w Działdowie. - Pole minowe czy pole do popisu? Fakty i mity edukacji wczesnoszkolnej w świetle reformy oświaty i praktyki w pracy nauczyciela – wydawnictwo MAC - Jak pracować z dzieckiem młodszym w szkole? – TWP w Olsztynie, Kuratorium Oświaty w Olsztynie - Nauczyciel trener i doradca – cały semestr DAR Działdowo 11. Wprowadzanie innowacji pedagogicznych, nowoczesnych rozwiązań metodycznych, stosowanie aktywnych metod pracy - Stopniowe wprowadzanie oceny rozwojowej w ocenie ucznia. - Stosowanie aktywnych metod nauczania – ukończony kurs nauczyciela trenera, doradcy. - Wykorzystanie do pracy technologii informacyjnej, komputera, rzutnika multimedialnego, tabletu. Tworzenie prezentacji multimedialnych, korzystanie z zasobów scholaris. - Wykonywanie pomocy dydaktycznych z pomocą komputera. - Udział w e-konferencjach za pośrednictwem Internetu. 12. Podejmowanie prac organizacyjnych w radzie pedagogicznej i zespołach nauczycielskich, udział w realizacji projektów - Opracowanie Rocznego Planu Pracy Szkoły - Przygotowanie Kalendarza roku szkolnego 2014/2015 - Pełnienie funkcji członka zespołu ewaluacyjnego - WZO edukacja wczesnoszkolna 13. Dzielenie się wiedzą i umiejętnościami z innymi nauczycielami – prowadzenie lekcji otwartych, szkoleń dla nauczycieli - Przekazywanie informacji, notatek materiałów ze szkoleń innym nauczycielom. - Prowadzenie lekcji dla praktykantów i nowych nauczycieli. 14. Umiejętność organizacji współpracy z rodzicami i angażowanie ich do działań na rzecz szkoły - Współpraca z rodzicami układa się bardzo dobrze. Mam z rodzicami moich uczniów codzienny kontakt przy przyprowadzaniu i odbieraniu dzieci ze szkoły. - Rodzice z Rady klasowej bardzo angażują się w życie klasy, chętnie uczestniczą i pomagają w przygotowaniu takich imprez klasowych jak Ślubowanie, Dzień Babci i Dziadka, Mikołajki – rodzice ufundowali i zakupili prezenty. Rodzice chętnie przychodzą na bale i dyskoteki, chętnie uczestniczą w uroczystościach szkolnych, gdy występują ich dzieci. Wszyscy interesują się postępami w nauce swoich dzieci, przychodzą na zebrania. - Rodzice pomagają w dowożeniu dzieci na konkursy i zawody sportowe. - W zeszłym roku rodzice z własnej inicjatywy przygotowali uroczystość zakończenia nauki w klasie III. Zaprosili, pana Dyrektora, nauczycieli uczących i wychowawcę. Dzieci mówiły wierszyki i śpiewały piosenki przygotowane przez rodziców. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |