![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
AWANS | INFORMACJE | Dla nauczyciela | Dla ucznia | LOGOWANIE |
![]() |
![]() |
Katalog Agata Ciura, 2016-06-01 Czchów Zajęcia zintegrowane, Konspekty SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z EDUKACJI MATEMATYCZNEJ W KLASIE 2 bSCENARIUSZ ZAJĘĆ Z EDUKACJI MATEMATYCZNEJ W KLASIE 2 b Prowadząca: Agata Ciura Temat: Dodawanie i odejmowanie w zakresie 100 bez przekroczenia progu dziesiątkowego. Działania typu: 25 +2 4, 36 –14 . Rozwiązywanie zadań tekstowych. Data: 26.04.2016 r. Cele ogólne: - utrwalenie wiadomości na temat liczb dwucyfrowych; - doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 100 bez przekroczenia progu dziesiątkowego; - doskonalenie umiejętności uzupełniania treści w zadaniach tekstowych: poprawnego zapisywania pytań, działań matematycznych i odpowiedzi. Cele szczegółowe: Uczeń potrafi: - obliczać sumy i różnice w zakresie 100 z przekroczeniem progu dziesiątkowego; - porównywać i porządkować liczby w zakresie 100; - wskazać liczby parzyste i nieparzyste; - czytać ze zrozumieniem treść zadania; - ułożyć pytania do zadania tekstowego; - brać aktywny udział w zajęciach; - zgodnie współdziałać w zespole i przestrzegać zasad rywalizacji. Metody: słowna, działań praktycznych, zabawy dydaktyczne, praca z kartą pracy. Formy pracy: zbiorowa, w parach, indywidualna. Środki dydaktyczne: plakietki z wybranymi liczbami w zakresie 100, kartoniki z liczbami, karty pracy, piłka, serduszka Przebieg zajęć: 1. Zapoznanie się z szyfrem wymyślonym przez Iwonkę. Analiza sposobów zaszyfrowania liczby 92. Układanie przez dzieci innych szyfrów układanie szyfrów dla liczby 54. - odczytywanie liczb dwucyfrowych i działań za pomocą których Hoan zapisał te liczby. Przedstawienie tych liczb na konkretach, za pomocą kolorowych karteczek. - Odczytywanie liczb dwucyfrowych za pomocą których Szymon zapisał te liczby. Wyjaśnienie sposobów zapisywania tych liczb. 2. Zabawa szyfrowanie liczb sposobem Iwiny. W czterech kontach zostawione są 4 kartki. Dzieci losują karty do gry. Ustawiają się przy wylosowanej kartce. Każda grupa ma za zadanie zaszyfrować podana przez nauczyciela liczbę. Po wykonaniu zadania dzieci zamieniają się miejscami. Odszyfrowują liczbę i zapisują ja na kartce. Grupy wracają na miejsce i sprawdzają, czy liczba prawidłowo została odszyfrowana 3. Zabawa matematyczna „Co skrywa kartonik?” Na tablicy znajdują się 3 kolorowe kartoniki z cyframi. Zadaniem dzieci jest odszukać kartonik, na którym wynik jest równy 76. Dzieci wpisują w prostokąt w swoich kartach pracy nazwę koloru kartonika wiszącego na tablicy. 26, 20, 30 10, 16, 40 20, 50, 36 4. Określanie rzędu dziesiątek i rzędu jedności. 35 to … dziesiątki i … jedności 84 to … dziesiątek i … jedności 72 to … dziesiątek i … jedności 5 dziesiątek i 3 jedności to … 7 dziesiątek i 8 jedności to … 4 dziesiątki i 2 jedności to … 5. Porządkowanie liczb od najmniejszej do największej. Uzupełnianie zdania. 59 47 97 88 30 13 76 51 94 22 A E A Y T M T M K A Liczba Litera Rozwiązanie: ………………………………….. to królowa nauk. 6. Samodzielne rozwiązywanie działań poznanym sposobem. 22 + 36 =…………………………………………………. 35 + 14 =…………………………………………………. 58 – 25 =…………………………………………………. 66 – 33 =…………………………………………………. 7. Ustalanie pytania do zadania tekstowego oraz jego rozwiązywanie. Pisanie odpowiedzi. Zadanie 1. Babcia posadziła w ogrodzie 55 cebulek tulipanów i 12cebulek żonkili. Pytanie:…………………………………………………………………… Działanie:………………………………………………………………… Odpowiedź:………………………………………………………………. Zadanie 2. Na łące były 43 bociany. 20 bocianów odleciało. Pytanie:……………………………………………………………………. Działanie:…………………………………………………………………. Odpowiedź:……………………………………………………………….. Zadanie3. Kucharz upiekł 53 babeczki czekoladowe i 25 babeczek waniliowych. Pytanie.................................................................................................................. Działanie......................................................................................................... Odpowiedź....................................................................................................... Zadanie 4. Przed szkołą były 67 tulipanów. 15 z nich zwiędło. Pytanie............................................................................................................... Działanie............................................................................................................. Odpowiedź......................................................................................................... Zadanie 5. Tosia miała 24 lalki. Na urodziny dostała 34 lalki. Pytanie …......................................................................................................... Działania............................................................................................................ Odpowiedź ........................................................................................................ Podsumowanie zajęć. 8. „Wyścig zagadek matematycznych”. Udzielanie odpowiedzi na pytania związane z liczbami dwucyfrowymi. 1 Liczba 41 jest liczbą dwucyfrową. TAK NIE 2 Liczba 78 jest liczbą parzystą. TAK NIE 3 Liczba 72 jest większa niż liczba 69. TAK NIE 4 Liczba 63 ma 3 dziesiątki. TAK NIE 5 Liczba 96 ma 6 jedności. TAK NIE 6 Liczba 90 jest największą liczbą dwucyfrową. TAK NIE 7 Wynik dodawania to suma. TAK NIE 8 Liczba 80 ma 8 dziesiątek. TAK NIE 9 Suma cyfr liczby 25 wynosi 7. TAK NIE 10 Liczby w dodawaniu to składniki. TAK NIE 11 Odejmowanie jest odwrotne do dodawania. TAK NIE 12 Zero jest liczbą parzystą. TAK NIE 13 „Sąsiadkami” liczby 99 są liczby 98, 100 TAK NIE 14 Jest 10 cyfr. TAK NIE 15 9 jest najmniejszą liczbą jednocyfrową. TAK NIE 16 Wynik odejmowania to różnica. TAK NIE 17 Suma składników 12 i 7 to 20. TAK NIE 18 Liczba 69 ma 9 jedności. TAK NIE 19 Liczba 100 jest liczbą parzystą. TAK NIE 20 Różnica liczb 20 i 8 to 10. TAK NI …………………………………………… imię i nazwisko KARTA PRACY 2. Zabawa matematyczna „Co skrywa kartonik?” 3. Uzupełnij stwierdzenia. 35 to ..… dziesiątki i ..… jedności 84 to ..… dziesiątek i ….. jedności 72 to ..… dziesiątek i ..… jedności 5 dziesiątek i 3 jedności to ..… 7 dziesiątek i 8 jedności to ….. 4 dziesiątki i 2 jedności to ….. 4. Uporządkuj liczby od najmniejszej do największej i uzupełnij zdanie: 59 47 97 88 30 13 76 51 94 22 A E A Y T M T M K A Liczba Litera Rozwiązanie: ………………………………….. to królowa nauk. 5. Oblicz poznanym sposobem: 26 + 4 =…………………………………………………. 35 + 6 =…………………………………………………. 52 – 5 =…………………………………………………. 63 – 6 =…………………………………………………. 7. Przeczytaj treść zadania. Ułóż i napisz pytanie do zadania. Oblicz poznanym sposobem i napisz odpowiedź. Zadanie 1. Babcia posadziła w ogrodzie 55 cebulek tulipanów i 9 cebulek żonkili. Pytanie:…………………………………………………………………… Działanie:………………………………………………………………… Odpowiedź:………………………………………………………………. Przeczytaj treść zadania. Ułóż i napisz pytanie do zadania. Oblicz poznanym sposobem i napisz odpowiedź. Zadanie 2. Na łące były 43 bociany. 7 bocianów odleciało. Pytanie:……………………………………………………………………. Działanie:…………………………………………………………………. Odpowiedź:………………………………………………………………. Przeczytaj treść zadania. Ułóż i napisz pytanie do zadania. Oblicz poznanym sposobem i napisz odpowiedź. Zadanie3. Kucharz upiekł 53 babeczki czekoladowe i 25 babeczek waniliowych. Pytanie........................................................................................................ Działanie..................................................................................................... Odpowiedź.................................................................................................. Przeczytaj treść zadania. Ułóż i napisz pytanie do zadania. Oblicz poznanym sposobem i napisz odpowiedź. Zadanie 4. Przed szkołą były 67 tulipanów. 15 z nich zwiędło. Pytanie........................................................................................................ Działanie..................................................................................................... Odpowiedź.................................................................................................. Przeczytaj treść zadania. Ułóż i napisz pytanie do zadania. Oblicz poznanym sposobem i napisz odpowiedź. Zadanie 5. Tosia miała 24 lalki. Na urodziny dostała 34 lalki. Pytanie …......................................................................................................... Działania..................................................................................................... Odpowiedź ................................................................................................. 8. Pokoloruj okienko z właściwą odpowiedzią. 1 Liczba 41 jest liczbą dwucyfrową. TAK NIE 2 Liczba 78 jest liczbą parzystą. TAK NIE 3 Liczba 72 jest większa niż liczba 69. TAK NIE 4 Liczba 63 ma 3 dziesiątki. TAK NIE 5 Liczba 96 ma 6 jedności. TAK NIE 6 Liczba 90 jest największą liczbą dwucyfrową. TAK NIE 7 Wynik dodawania to suma. TAK NIE 8 Liczba 80 ma 8 dziesiątek. TAK NIE 9 Suma cyfr liczby 25 wynosi 7. TAK NIE 10 Liczby w dodawaniu to składniki. TAK NIE 11 Odejmowanie jest odwrotne do dodawania. TAK NIE 12 Zero jest liczbą parzystą. TAK NIE 13 „Sąsiadkami” liczby 99 są liczby 98, 100 TAK NIE 14 Jest 10 cyfr. TAK NIE 15 9 jest najmniejszą liczbą jednocyfrową. TAK NIE 16 Wynik odejmowania to różnica. TAK NIE 17 Suma składników 12 i 7 to 20. TAK NIE 18 Liczba 69 ma 9 jedności. TAK NIE 19 Liczba 100 jest liczbą parzystą. TAK NIE 20 Różnica liczb 20 i 8 to 10. TAK NIE 5. Oblicz podanym sposobem: 22 + 36 =…………………………………………………. 35 + 14 =…………………………………………………. 58 – 25 =…………………………………………………. 66 – 33 =…………………………………………………. Zgłoś błąd Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |