AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Agata Ciura, 2016-06-01
Czchów

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z EDUKACJI MATEMATYCZNEJ W KLASIE 2 b

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z EDUKACJI MATEMATYCZNEJ W KLASIE 2 b
Prowadząca: Agata Ciura
Temat: Dodawanie i odejmowanie w zakresie 100 bez przekroczenia progu dziesiątkowego. Działania typu: 25 +2 4, 36 –14 . Rozwiązywanie zadań tekstowych.
Data: 26.04.2016 r.

Cele ogólne:
- utrwalenie wiadomości na temat liczb dwucyfrowych;
- doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 100
bez przekroczenia progu dziesiątkowego;
- doskonalenie umiejętności uzupełniania treści w zadaniach tekstowych: poprawnego zapisywania pytań, działań matematycznych i odpowiedzi.

Cele szczegółowe:
Uczeń potrafi:
- obliczać sumy i różnice w zakresie 100 z przekroczeniem progu dziesiątkowego;
- porównywać i porządkować liczby w zakresie 100;
- wskazać liczby parzyste i nieparzyste;
- czytać ze zrozumieniem treść zadania;
- ułożyć pytania do zadania tekstowego;
- brać aktywny udział w zajęciach;
- zgodnie współdziałać w zespole i przestrzegać zasad rywalizacji.

Metody: słowna, działań praktycznych, zabawy dydaktyczne, praca z kartą pracy.
Formy pracy: zbiorowa, w parach, indywidualna.
Środki dydaktyczne: plakietki z wybranymi liczbami w zakresie 100, kartoniki
z liczbami, karty pracy, piłka, serduszka

Przebieg zajęć:

1. Zapoznanie się z szyfrem wymyślonym przez Iwonkę. Analiza sposobów zaszyfrowania liczby 92.
Układanie przez dzieci innych szyfrów
układanie szyfrów dla liczby 54.
- odczytywanie liczb dwucyfrowych i działań za pomocą których Hoan zapisał te liczby. Przedstawienie tych liczb na konkretach, za pomocą kolorowych karteczek.
- Odczytywanie liczb dwucyfrowych za pomocą których Szymon zapisał te liczby.
Wyjaśnienie sposobów zapisywania tych liczb.
2. Zabawa szyfrowanie liczb sposobem Iwiny.
W czterech kontach zostawione są 4 kartki. Dzieci losują karty do gry. Ustawiają się przy wylosowanej kartce. Każda grupa ma za zadanie zaszyfrować podana przez nauczyciela liczbę. Po wykonaniu zadania dzieci zamieniają się miejscami. Odszyfrowują liczbę i zapisują ja na kartce. Grupy wracają na miejsce i sprawdzają, czy liczba prawidłowo została odszyfrowana

3. Zabawa matematyczna „Co skrywa kartonik?”
Na tablicy znajdują się 3 kolorowe kartoniki z cyframi. Zadaniem dzieci jest odszukać kartonik, na którym wynik jest równy 76. Dzieci wpisują w prostokąt w swoich kartach pracy nazwę koloru kartonika wiszącego na tablicy.

26, 20, 30

10, 16, 40

20, 50, 36

4. Określanie rzędu dziesiątek i rzędu jedności.

35 to … dziesiątki i … jedności
84 to … dziesiątek i … jedności
72 to … dziesiątek i … jedności
5 dziesiątek i 3 jedności to …
7 dziesiątek i 8 jedności to …
4 dziesiątki i 2 jedności to …



5. Porządkowanie liczb od najmniejszej do największej. Uzupełnianie zdania.

59 47 97 88 30 13 76 51 94 22
A E A Y T M T M K A

Liczba










Litera











Rozwiązanie: ………………………………….. to królowa nauk.

6. Samodzielne rozwiązywanie działań poznanym sposobem.

22 + 36 =………………………………………………….
35 + 14 =………………………………………………….
58 – 25 =………………………………………………….
66 – 33 =………………………………………………….


7. Ustalanie pytania do zadania tekstowego oraz jego rozwiązywanie. Pisanie odpowiedzi.

Zadanie 1.
Babcia posadziła w ogrodzie 55 cebulek tulipanów i 12cebulek żonkili.
Pytanie:……………………………………………………………………
Działanie:…………………………………………………………………
Odpowiedź:……………………………………………………………….

Zadanie 2.
Na łące były 43 bociany. 20 bocianów odleciało.
Pytanie:…………………………………………………………………….
Działanie:………………………………………………………………….
Odpowiedź:………………………………………………………………..


Zadanie3.
Kucharz upiekł 53 babeczki czekoladowe i 25 babeczek waniliowych.
Pytanie..................................................................................................................
Działanie.........................................................................................................
Odpowiedź.......................................................................................................

Zadanie 4.
Przed szkołą były 67 tulipanów. 15 z nich zwiędło.
Pytanie...............................................................................................................
Działanie.............................................................................................................
Odpowiedź.........................................................................................................

Zadanie 5.
Tosia miała 24 lalki. Na urodziny dostała 34 lalki.
Pytanie ….........................................................................................................
Działania............................................................................................................
Odpowiedź ........................................................................................................

Podsumowanie zajęć.















8. „Wyścig zagadek matematycznych”. Udzielanie odpowiedzi na pytania związane z liczbami dwucyfrowymi.

1
Liczba 41 jest liczbą dwucyfrową.
TAK
NIE
2
Liczba 78 jest liczbą parzystą.
TAK
NIE
3
Liczba 72 jest większa niż liczba 69.
TAK
NIE
4
Liczba 63 ma 3 dziesiątki.
TAK
NIE
5
Liczba 96 ma 6 jedności.
TAK
NIE
6
Liczba 90 jest największą liczbą dwucyfrową.
TAK
NIE
7
Wynik dodawania to suma.
TAK
NIE
8
Liczba 80 ma 8 dziesiątek.
TAK
NIE
9
Suma cyfr liczby 25 wynosi 7.
TAK
NIE
10
Liczby w dodawaniu to składniki.
TAK
NIE
11
Odejmowanie jest odwrotne do dodawania.
TAK
NIE
12
Zero jest liczbą parzystą.
TAK
NIE
13
„Sąsiadkami” liczby 99 są liczby 98, 100
TAK
NIE
14
Jest 10 cyfr.
TAK
NIE
15
9 jest najmniejszą liczbą jednocyfrową.
TAK
NIE
16
Wynik odejmowania to różnica.
TAK
NIE
17
Suma składników 12 i 7 to 20.
TAK
NIE
18
Liczba 69 ma 9 jedności.
TAK
NIE
19
Liczba 100 jest liczbą parzystą.
TAK
NIE
20
Różnica liczb 20 i 8 to 10.
TAK
NI



……………………………………………
imię i nazwisko













KARTA PRACY
2. Zabawa matematyczna „Co skrywa kartonik?”




3. Uzupełnij stwierdzenia.

35 to ..… dziesiątki i ..… jedności
84 to ..… dziesiątek i ….. jedności
72 to ..… dziesiątek i ..… jedności
5 dziesiątek i 3 jedności to ..…
7 dziesiątek i 8 jedności to …..
4 dziesiątki i 2 jedności to …..

4. Uporządkuj liczby od najmniejszej do największej i uzupełnij zdanie:

59 47 97 88 30 13 76 51 94 22
A E A Y T M T M K A

Liczba










Litera











Rozwiązanie: ………………………………….. to królowa nauk.



5. Oblicz poznanym sposobem:

26 + 4 =………………………………………………….
35 + 6 =………………………………………………….
52 – 5 =………………………………………………….
63 – 6 =………………………………………………….

7. Przeczytaj treść zadania. Ułóż i napisz pytanie do zadania. Oblicz poznanym sposobem i napisz odpowiedź.

Zadanie 1.
Babcia posadziła w ogrodzie 55 cebulek tulipanów i 9 cebulek żonkili.
Pytanie:……………………………………………………………………
Działanie:…………………………………………………………………
Odpowiedź:……………………………………………………………….
Przeczytaj treść zadania. Ułóż i napisz pytanie do zadania. Oblicz poznanym sposobem i napisz odpowiedź.
Zadanie 2.
Na łące były 43 bociany. 7 bocianów odleciało.
Pytanie:…………………………………………………………………….
Działanie:………………………………………………………………….
Odpowiedź:……………………………………………………………….



Przeczytaj treść zadania. Ułóż i napisz pytanie do zadania. Oblicz poznanym sposobem i napisz odpowiedź.

Zadanie3.
Kucharz upiekł 53 babeczki czekoladowe i 25 babeczek waniliowych.
Pytanie........................................................................................................
Działanie.....................................................................................................
Odpowiedź..................................................................................................

Przeczytaj treść zadania. Ułóż i napisz pytanie do zadania. Oblicz poznanym sposobem i napisz odpowiedź.

Zadanie 4.
Przed szkołą były 67 tulipanów. 15 z nich zwiędło.
Pytanie........................................................................................................
Działanie.....................................................................................................
Odpowiedź..................................................................................................

Przeczytaj treść zadania. Ułóż i napisz pytanie do zadania. Oblicz poznanym sposobem i napisz odpowiedź.

Zadanie 5.
Tosia miała 24 lalki. Na urodziny dostała 34 lalki.
Pytanie ….........................................................................................................
Działania.....................................................................................................
Odpowiedź .................................................................................................



8. Pokoloruj okienko z właściwą odpowiedzią.

1
Liczba 41 jest liczbą dwucyfrową.
TAK
NIE
2
Liczba 78 jest liczbą parzystą.
TAK
NIE
3
Liczba 72 jest większa niż liczba 69.
TAK
NIE
4
Liczba 63 ma 3 dziesiątki.
TAK
NIE
5
Liczba 96 ma 6 jedności.
TAK
NIE
6
Liczba 90 jest największą liczbą dwucyfrową.
TAK
NIE
7
Wynik dodawania to suma.
TAK
NIE
8
Liczba 80 ma 8 dziesiątek.
TAK
NIE
9
Suma cyfr liczby 25 wynosi 7.
TAK
NIE
10
Liczby w dodawaniu to składniki.
TAK
NIE
11
Odejmowanie jest odwrotne do dodawania.
TAK
NIE
12
Zero jest liczbą parzystą.
TAK
NIE
13
„Sąsiadkami” liczby 99 są liczby 98, 100
TAK
NIE
14
Jest 10 cyfr.
TAK
NIE
15
9 jest najmniejszą liczbą jednocyfrową.
TAK
NIE
16
Wynik odejmowania to różnica.
TAK
NIE
17
Suma składników 12 i 7 to 20.
TAK
NIE
18
Liczba 69 ma 9 jedności.
TAK
NIE
19
Liczba 100 jest liczbą parzystą.
TAK
NIE
20
Różnica liczb 20 i 8 to 10.
TAK
NIE












5. Oblicz podanym sposobem:

22 + 36 =………………………………………………….
35 + 14 =………………………………………………….
58 – 25 =………………………………………………….
66 – 33 =………………………………………………….
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.