![]() |
![]() |
Katalog Marta Kaczor, 2016-06-01 potworów Geografia, Plany pracy Plan wychowawczy klasy II technikum hotelarskiego.PROGRAM WYCHOWAWCZY KLASY II TECHNIKUM HOTELARSKIEGO NA ROK SZKOLNY 2015/1016 HASŁO DO REALIZACJI TEMATYKA ZAJĘĆ INTEGRACJA 1. Lekcja organizacyjna. Wybór samorządu klasowego. 2. Przypomnienie uczniom praw i obowiązków wynikających ze Statutu ZS nr 2 im. Ludwika Skowyry . 3. Dlaczego nie warto wagarować?... 4. Klasa – nasza społeczność. Co się zmieniło przez rok? 5. „Powiedz mi jaki jestem”- zabawy integracyjne. ŻYCIE W SPOŁECZEŃSTWIE 1.Patriota , to ja?... 2.Święto Niepodległości i 3 Maja – co znaczy być Polakiem? 3.Który Polak jest tak naprawdę ,,dobrym” obywatelem? 4.Ja i rodzina – troska o wszystkich członków mojej rodziny. ROZWÓJ OSOBISTY 1. Dlaczego powinienem się uczyć? 2.Grupa rówieśnicza , a współpraca. 3. Kultura w miejscu publicznym i domu. 4. Jak zachowywać się w różnych sytuacjach? 5. Moje słabe i mocne strony. TOLERANCJA 1.Dlaczego tak bardzo chcemy bić ,,inni”? 2.Szanuj siebie i innych – bronimy własnego zdania z szacunkiem dla innych. 3.Co wiem i myślę o niepełnosprawności ludzkiej? 4.Odpowiedzialność za swoją klasę i kolegów. ZAGROŻENIA 1 Przemoc – jak sobie z nią radzić? 2. Środki uzależniające i zagrożenia z nimi związane – spotkanie z pedagogiem szkolnym. 3. Skutki alkoholizmu – film dydaktyczny. 4. Przepisy prawne dotyczące środków uzależniających w odniesieniu do nieletnich. ZDROWIE 1.Jak radzić sobie ze stresem? 2.Higiena osobista – spotkanie z pielęgniarką szkolną. 3.Odpowiedzialność za swoje czyny w szkole, drodze do szkoły, domu, podczas imprez masowych – w tym odpowiedzialność karna. ŚRODOWISKO SZKOLNE I LOKALNE 1 Przypomnienie sylwetki patrona szkoły – Ludwika Skowyry. 2. Wizyta na grobie patrona szkoły i grobach żołnierskich. 3. ,,Pogadanka ekologiczna”. 4. Wycieczka na obszarze lokalnym – poznajemy lokalną historię, kulturę i środowisko. ZDOBYWANIE WIEDZY 1.Jak motywować siebie i innych do nauki? 2.Czy nauka jest dla mnie ważna – próba samooceny, wnioski uczniów. 3.Dlaczego wybrałem taki zawód? 4.Jak się widzę – moje wyniki w nauce na koniec I semestru, samoocena własnego zachowania. 5.Formy czynnego wypoczynku po nauce. Z ŻYCIA KLASY 1 Święta okolicznościowe. 2. Podsumowanie wyników nauczania, frekwencji i zachowania uczniów. 3. Organizacja pracy w I i II semestrze. 4. Refleksje po spotkaniach z rodzicami. Wychowawca klasy pozostawia sobie prawo do dokonywania zmian w programie wychowawczym, szczególnie w razie pojawiających się problemów i konfliktów. Pozostałe godziny są do dyspozycji wychowawcy. Opracowała: Marta Kaczor Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |