Katalog Małgorzata Faderewska, 2016-06-01 Czerwińskie Język angielski, Scenariusze Scenariusz zajęć edukacyjnych - język angielski - kl. IV SPSCENARIUSZ ZAJĘĆ Data: Klasa: IV SP Nauczyciel prowadzący zajęcia: Nauczany przedmiot: język angielski Temat: Przepositions of place and movement – określanie położenia przedmiotów. Założone cele: Główne: . • Kształcenie umiejętności stosowania w praktyce poznanych wiadomości. • Przygotowanie uczniów do samodzielności w procesie uczenia się. Szczegółowe: • Uczeń zna przyimki określające położenie i ruch, • uczeń potrafi prostymi słowami opisać położenie przedmiotów (osób), • uczeń zadaje pytania na temat dzieci przedstawionych na obrazku i udziela odpowiedzi, • uczeń rozumie znaczenie zwrotów dnia codziennego adresowanych do ucznia, • uczeń doskonali umiejętność rozumienia tekstu słuchanego, • uczeń potrafi efektywnie współpracować w grupie. Obrane metody nauczania: komunikacyjna, słowna (objaśnienie + prezentacja). Przyjęte formy pracy uczniów: zbiorowa (praca w parach / grupach i całą klasą), indywidualna. Zastosowane środki dydaktyczne: układanki, karty pracy, pudełko, pluszowa zabawka, zestaw dydaktyczny do nauki języków obcych, podręcznik New Hot Spot 1 wyd. Macmillan. PRZEBIEG ZAJĘĆ 1. Czynności organizacyjno-porządkowe. 2. Zapoznanie uczniów z tematem i celami zajęć. 3. Praca w grupach: uczniowie łączą przyimki określające położenie i ruch z odpowiednimi obrazkami . 4. Sprawdzenie poprawności wykonania zadania: objaśnienie znaczenia poszczególnych przyimków określających położenie i ruch za pomocą prezentacji z wykorzystaniem pudełka i pluszowej zabawki. 5. Praca indywidualna: podpisywanie obrazków odpowiednimi przyimkami określającymi położenie i ruch. 6. Praca w parach: wyszukiwanie na obrazku dzieci wykonujących określone czynności. 7. Ćwiczenie komunikacyjne z wykorzystaniem zestawu dydaktycznego do nauki języków obcych: uczniowie w parach na zmianę zadają pytania na temat dzieci z obrazka i udzielają odpowiedzi. 8. There are mice in my kitchen! – ćwiczenie doskonalące rozumienie tekstu słuchanego. Uczniowie kolejno odczytują zdania na temat myszy przedstawionych na obrazku i na podstawie przeczytanych / usłyszanych informacji podpisują je odpowiednimi imionami. 9. Podsumowanie i zakończenie zajęć. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |