Katalog

Małgorzata Faderewska, 2016-06-01
Czerwińskie

Język angielski, Scenariusze

Scenariusz zajęć edukacyjnych - język angielski - kl. IV SP

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘĆ

Data: Klasa: IV SP
Nauczyciel prowadzący zajęcia:
Nauczany przedmiot: język angielski
Temat: Przepositions of place and movement – określanie położenia przedmiotów.
Założone cele:
Główne: .
• Kształcenie umiejętności stosowania w praktyce poznanych wiadomości.
• Przygotowanie uczniów do samodzielności w procesie uczenia się.
Szczegółowe:
• Uczeń zna przyimki określające położenie i ruch,
• uczeń potrafi prostymi słowami opisać położenie przedmiotów (osób),
• uczeń zadaje pytania na temat dzieci przedstawionych na obrazku i udziela odpowiedzi,
• uczeń rozumie znaczenie zwrotów dnia codziennego adresowanych do ucznia,
• uczeń doskonali umiejętność rozumienia tekstu słuchanego,
• uczeń potrafi efektywnie współpracować w grupie.

Obrane metody nauczania: komunikacyjna, słowna (objaśnienie + prezentacja).
Przyjęte formy pracy uczniów: zbiorowa (praca w parach / grupach i całą klasą), indywidualna.
Zastosowane środki dydaktyczne: układanki, karty pracy, pudełko, pluszowa zabawka, zestaw dydaktyczny do nauki języków obcych, podręcznik New Hot Spot 1 wyd. Macmillan.

PRZEBIEG ZAJĘĆ
1. Czynności organizacyjno-porządkowe.
2. Zapoznanie uczniów z tematem i celami zajęć.
3. Praca w grupach: uczniowie łączą przyimki określające położenie i ruch z odpowiednimi obrazkami .
4. Sprawdzenie poprawności wykonania zadania: objaśnienie znaczenia poszczególnych przyimków określających położenie i ruch za pomocą prezentacji z wykorzystaniem pudełka i pluszowej zabawki.
5. Praca indywidualna: podpisywanie obrazków odpowiednimi przyimkami określającymi położenie i ruch.
6. Praca w parach: wyszukiwanie na obrazku dzieci wykonujących określone czynności.
7. Ćwiczenie komunikacyjne z wykorzystaniem zestawu dydaktycznego do nauki języków obcych: uczniowie w parach na zmianę zadają pytania na temat dzieci z obrazka i udzielają odpowiedzi.
8. There are mice in my kitchen! – ćwiczenie doskonalące rozumienie tekstu słuchanego. Uczniowie kolejno odczytują zdania na temat myszy przedstawionych na obrazku i na podstawie przeczytanych / usłyszanych informacji podpisują je odpowiednimi imionami.
9. Podsumowanie i zakończenie zajęć.



Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.