Katalog Marta Wrona, 2016-06-01 Limanowa Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Plan rowoju zawodowego na stopień nauczyciela mianowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Imię i nazwisko nauczyciela: mgr inż. Marta Wrona Nazwa i adres szkoły: Zespół Szkół Nr 1 im. J. Piłsudskiego w Limanowej ul. Piłsudskiego 81 34-600 Limanowa Opiekun stażu: ……………………………… TERMINARZ: Czas trwania stażu; 2 lata 9 miesięcy Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2013r Data zakończenia stażu: 31.05.2016r CEL GŁÓWNY: Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego CELE SZCZEGÓŁOWE: Na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli: 1. Poszerzenie wiedzy o poszczególnych obszarach pracy szkoły oraz podejmowanie w tym zakresie działań własnych poprzez uczestnictwo w pracy organów szkoły. 2. Pogłębienie wiedzy i umiejętności zawodowych poprzez doskonalenie zawodowe. 3. Podniesienie efektywności działań wychowawczo – dydaktycznych poprzez rozwijanie osobistych zainteresowań. 4. Rozszerzenie wiedzy z zakresu prawa oświatowego. § 7 ust.2 pkt 1 umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach A.Poznanie procedury awansu zawodowego 1. Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego: Rozporządzenie MENiS z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, Karta Nauczyciela 1. Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu, opracowanie planu rozwoju zawodowego, sprawozdania i prezentacja dorobku zawodowego. 2. Ukończenie szkolenia dla nauczycieli kontraktowych ubiegających się o stopień nauczyciela mianowanego. 3. Tworzenie na własny użytek biblioteczki tekstów aktów prawnych dotyczących awansu zawodowego nauczycieli oraz uaktualnianie wiedzy na ten temat ( portale internetowe, czasopisma fachowe). B.Współpraca z opiekunem stażu 1. Rozmowa z opiekunem stażu i ustalenie zasad współpracy, 2. Korzystanie z pomocy opiekuna stażu w prawidłowym sformułowaniu wniosku i planu rozwoju zawodowego. 3. Opracowanie projektu sprawozdania. 4. Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna. 5. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna. 6. Omówienie obserwowanych i prowadzonych zajęć w celu udoskonalenia form i metod pracy. C.Wstępna ocena własnych możliwości i umiejętności i ocena ich skuteczności 1. Analiza mocnych i słabych stron własnej działalności, 2. Wyciągnięcie wniosków, samoocena D.Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia zawodowego 1. Udział w wewnątrzszkolnych formach szkolenia zawodowego: udział w szkoleniowych posiedzeniach Rady Pedagogicznej, obserwowanie zajęć koleżeńskich prowadzonych przez innych nauczycieli szkoły. 2. Uczestniczenie w pracy komisji przedmiotów zawodowych. 3. Udział w zewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego: udział w różnego rodzaju kursach, szkoleniach, warsztatach, 4. Samodzielne rozwijanie umiejętności zawodowych: studiowanie literatury fachowej z zakresu nauczanych przedmiotów zawodowych korzystanie z publikacji i portali internetowych przeznaczonych dla nauczycieli E.Modyfikowanie i rozbudowa warsztatu pracy ( metod, zakresu materiałów, rodzaju zadań ) w celu dostosowania go do potrzeb edukacyjnych uczniów 1. Gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki przedmiotowej 2. Uzupełnianie zaplecza samodzielnie przygotowanych środków dydaktycznych 3. Dostosowanie form i metod pracy do potrzeb edukacyjnych uczniów. F.Prowadzenie dokumentacji szkolnej 1. Prowadzenie dziennika zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych 2. Wpisy w dziennikach zajęć lekcyjnych 3. Opracowywanie protokołów z zebrań komisji przedmiotów zawodowych G.Podejmowanie dodatkowych wewnątrzszkolnych działań 1. Działania mające na celu promocję szkoły – pomoc w przygotowaniu Mundialu Zawodów, Dnia Otwartego ZS Nr 1, 2. Opieka nad salą lekcyjną 3. Przygotowanie gazetki dotyczącej egzaminu zawodowego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie H.Publikacja własnych prac 1. Opublikowanie własnego planu rozwoju, scenariuszy zajęć na stronach internetowych portali edukacyjnych I.Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego 1. Gromadzenie dokumentacji (świadectw, zaświadczeń, itp.) 2. Napisanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego § 7 ust.2 pkt 2 umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych A.Rozpoznawanie i uwzględnianie w pracy problemów oraz potrzeb rozwojowych uczniów 1. Zapoznanie z dokumentami zgromadzonymi w szkole: opinie i orzeczenia poradni pedagogiczno – psychologicznej. 2. Nawiązanie współpracy z pedagogiem i psychologiem szkolnym 3. Obserwowanie uczniów w sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych ( wycieczki, imprezy szkolne ). 4. Pomoc uczniom w poznawaniu samych siebie oraz w budowaniu własnego poczucia wartości. 5. Opracowanie planu pracy wychowawczej. 6. Dostosowanie metod i form pracy do zaistniałych problemów oraz potrzeb uczniów. B.Podejmowanie współpracy ze środowiskiem rodzinnym i lokalnym uczniów 1. Aktywna współpraca z rodzicami i opiekunami uczniów: grupowe spotkania z rodzicami, rozmowy indywidualne, wybór i współpraca z tzw. trójką klasową, organizowanie imprez i uroczystości z udziałem rodziców. C.Uwzględnienie w pracy współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych 1. Udział w warsztatach i szkoleniowych posiedzeniach Rady Pedagogicznej poświęconych zagrożeniom współczesnego świata 2. Dostosowanie metod i form pracy do zaistniałych problemów. 3. Propagowanie treści proekologicznych i prozdrowotnych 4. Organizowanie pomocy materialnej lub psychologicznej w trudnych sytuacjach D.Przekazywanie dziedzictwa kulturowego 1. Uczestnictwo w akademiach szkolnych. 2. Współudział w realizacji projektów tematycznych 3. Organizacja wycieczek tematycznych § 7 ust.2 pkt 3 umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej A.Wykorzystanie techniki komputerowej w codziennej pracy oraz do doskonalenia własnego warsztatu pracy 1. Korzystanie z programów komputerowych i Internetu w celu zgromadzenia materiałów dotyczących awansu zawodowego. 2. Konsultacja oraz wymiana informacji z nauczycielami przedmiotów zawodowych poprzez fora internetowe różnych portali edukacyjnych oraz za pomocą poczty elektronicznej 3. Wykorzystanie komputera (Microsoft Office, AutoCad), do tworzenia scenariuszy zajęć i imprez szkolnych, pomocy dydaktycznych, sprawdzianów i testów oraz dokumentów i materiałów związanych z awansem zawodowym 4. Opracowanie dokumentacji szkolnej - rozkładów nauczania, protokołów z zebrań KPZ, kart monitorowania przeprowadzonych lekcji, wykazów podręczników, świadectw szkolnych i arkuszy itp. przy pomocy komputera 5. Dokumentowanie przebiegu stażu przy pomocy komputera B.Wykorzystanie Internetu do promocji własnej wiedzy i doświadczenia 1. Opublikowanie planu rozwoju zawodowego oraz scenariuszy zajęć na stronach internetowych portali edukacyjnych C.Doskonalenie umiejętności posługiwania się komputerem i Internetem w pracy 1. Samodzielne studiowanie programów Microsoft Office 2. Współpraca z nauczycielami informatyki 3. Szkolenie dotyczące obsługi programu NormaPro § 7 ust.2 pkt 4 umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań A.Rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych 1. Udział w kursach i warsztatach służących poszerzeniu wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki, metodyki pracy. 2. Konsultacje, wymiana doświadczeń zawodowych z innymi nauczycielami, pedagogiem szkolnym oraz na forach internetowych portali edukacyjnych B.Aktywne realizowanie zadań wychowawczych i opiekuńczych 1. Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków, obserwacja uczniów, rozmowy wychowawcze. 2. Współpraca z rodzicami – rozmowy indywidualne na temat zachowań dzieci i ich problemów. 3. Rozwiązywanie problemów wychowawczych lub dydaktycznych 4. Dbanie o kulturę osobista uczniów 5. Analiza wyników nauczania i zachowania uczniów § 7 ust.2 pkt 5 umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż A.Pogłębianie oraz aktualizacja wiedzy na temat obowiązujących przepisów z zakresu prawa oświatowego 1. Poznanie aktualnych przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli ( Karta Nauczyciela, Ustawa o systemie oświaty, Rozporządzenia MENiS ). 2. Korzystanie ze strony internetowej MENiS i Kuratorium Oświaty. 3. Aktualizacja wiedzy na temat obowiązujących przepisów z zakresu prawa oświatowego. 4. Przypomnienie zasad funkcjonowania szkoły, analiza dokumentacji szkoły ( statut, program rozwoju szkoły, program wychowawczy szkoły, WSO, program profilaktyki szkoły, program zdrowotny ). B.Aktywne uczestnictwo w kreowaniu prawa wewnątrzszkolnego 1. Udział w Radach Pedagogicznych, szkoleniowych, zebraniach Komisji Przedmiotów Zawodowych 2. Dostosowanie systemu oceniania do obowiązujących uregulowań prawnych. 3. Prawidłowa organizacja wycieczek szkolnych, klasowych. C.Przestrzeganie przepisów BHP 1. Stosowanie przepisów BHP w pracy dydaktyczno - wychowawczej D.Uwzględnianie i posługiwanie się we własnej pracy zasadami prawa oświatowego 1. Posługiwanie się aktami prawa oświatowego w czynnościach związanych z odbywaniem stażu. 2. Prowadzenie dokumentacji szkoły. Zatwierdzam do realizacji Miejscowość,data Podpis i pieczęć Dyrektora Szkoły Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |