Katalog

Włodzimierz Rączka, 2016-06-01
Sanniki

Pedagogika, Konspekty

Konspekt zajęć otwartych „Zwierzęta domowe” z wykorzystaniem programu komunikacji Makaton

- n +

Konspekt zajęć otwartych „Zwierzęta domowe” z wykorzystaniem programu komunikacji Makaton




Temat zajęć – Zwierzęta domowe

Prowadzący – Włodzimierz Rączka

Liczba uczniów – 4

Czas trwania zajęć – 40 minut

Cele zajęć:
• rozwijanie koordynacji wzrokowej;
• ćwiczenie percepcji wzrokowo-słuchowej
• ćwiczenie pamięci i spostrzegawczości;
• rozwijanie sprawności manualnej;
• poznawanie symboli oraz gestów programu komunikacji Makaton (koń,kura, kot)


Metody pracy: oglądowe, instrukcja słowna, zajęcia praktyczne z wykorzystaniem programu komunikacji Makaton


Formy pracy: praca z całą grupą, indywidualna.


Środki dydaktyczne: odtwarzacz CD, komputer, płyty z muzyką, płyty symbole Makatonu związane z tematem, plansze przedstawiające zwierzęta domowe. kredki


Przebieg zajęć:



1. Uczestnicy zajęć wchodzą kolejno razem z wychowawcą przy piosence powitalnej wykonują gest powitania i zajmują miejsce na podłodze.
2. Prowadzący pokazuje symbole Makatonu przedstawiające nauczyciela, chłopca dziewczynkę i prosi dzieci o wybranie symboli i przyczepienie ich do ubrania.
3. Nauczyciel wprowadza do tematu zajęć pyta dzieci jakie znają zwierzęta pokazuje ilustracje przedstawiające zwierzęta oraz maskotki zwierzęce.
4. Uczniowie przy pomocy nauczyciela dokonują podział zwierząt na leśne i domowe.
5. Nauczyciel wybiera ilustracje przedstawiające konia prosi aby uczniowie dopasowali symbol do ilustracji oraz pokazuje gest przedstawiający konia.
6. Następnie uczniowie razem z nauczycielem przy piosence „Konik” podczas zabawy pokazują gest konia i wspólnie bawią się .
7. Prowadzący przedstawia ilustrację przedstawiającą kurę uczniowie dopasowują symbol kury do ilustracji nauczyciel pokazuje gest przedstawiający kurę
8. Uczniowie przy piosence „Kurka” podczas zabawy utrwalają gest przedstawiający kurę.
9. Nauczyciel pokazuję ilustrację przedstawiająca kota dzieci przy pomocy nauczyciela dopasowują symbol do ilustracji po chwili prowadzący pokazuje gest przedstawiający kota.
10. Dzieci przy piosence :Rysujemy kotka” utrwalają gest kota.
11. Utrwalenie wiadomości – uczniowie na komputerze pokazują symbole przedstawiające kota, konia, kurę przy pomocy dobieranek i loteryjek oraz pokazują gesty.
12. Dzieci przy piosence „Żegnamy Cię” podają sobie i nauczycielowi ręce i powoli wychodzą z sali




Włodzimierz Rączka
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.