Katalog

Joanna Wawrzyniak, 2016-06-01
Lubraniec

Język niemiecki, Konspekty

Sport - Hobby oder Beruf? Sport - hobby czy zawód?

- n +

Cele ogólne:
- uczeń utrwala słownictwo dotyczące sportu;
- uczeń zna najwybitniejszych sportowców niemieckich;
- uczeń rozszerza swoją wiedzę kulturoznawczą na temat Niemiec.

Cele szczegółowe:
- uczeń utrwala słownictwo dotyczące dyscyplin sportowych;
- uczeń potrafi nazwać sprzęt sportowy;
- uczeń zna nazwiska i osiągnięcia niemieckich sportowców;
- uczeń systematyzuje swoją wiedzę w zakresie tematu "sport" za pomocą mapy myśli.

Metody pracy:
- bezpośrednia;
- audio - wizualna
- gramatyczno- tłumaczeniowa

Formy pracy:
- praca indywidualna;
- praca w grupach.

Środki dydaktyczne:
- podręcznik "Aha 2B. Poziom rozszerzony", wyd. WSiP;
- komputer i telewizor;
- prezentacja Power Point przygotowana przez nauczyciela;
- karty pracy przygotowane przez nauczyciela;
- szary papier, markery.

Przebieg lekcji:
FAZA PREZENTACJI 3'
Zapisanie na tablicy tematu lekcji, poinformowanie o celach zajęć

FAZA POWTÓRZENIOWA 7'

Ćwiczenie 1
Uczniowie mają za zadanie uzupełnienie zdań podanymi nazwami sprzętu sportowego.
Forma pracy: praca indywidualna Środki dydaktyczne: karta pracy "Sportgeräte"
Ćwiczenie 2
Uczniowie uzupełniają tekst nazwami obiektów sportowych na podstawie krótkich opisów.
Forma pracy: praca indywidualna Środki dydaktyczne: karta pracy "Sportgeräte"

FAZA PREZENTACJI 5'
- Wyjaśnienie uczniom nowego słownictwa, które za chwilę pojawi się w prezentacji Power Point.

- Ćwiczenie 3
Uczniowie mają za zadanie intuicyjne połączenie niemieckich nazw imprez sportowych z ich polskimi odpowiednikami. Następnie wraz z nauczycielem sprawdzają poprawność wykonania zadania.
Forma pracy: praca indywidualna Środki dydaktyczne: karta pracy "Deutsche Sportler"

FAZA ĆWICZENIOWA 20'
Ćwiczenie 4
Uczniowie oglądają prezentację multimedialną dotyczącą znanych niemieckich sportowców i na jej podstawie uzupełniają tabelę składającą się z dwóch kolumn: "nazwisko sportowca" i "dyscyplina sportowa".
Forma pracy: praca indywidualna
Środki dydaktyczne: karta pracy "Deutsche Sportler", komputer, telewizor, prezentacja Power Point

Ćwiczenie 5
Uczniowie ponownie oglądają prezentację i tym razem do wymienionych dokonań dopisują nazwiska sportowców.
Forma pracy: praca indywidualna
Środki dydaktyczne: karta pracy "Deutsche Sportler", komputer, telewizor, prezentacja Power Point

Ćwiczenie 6 (opcjonalnie)
Ćw. 15a/39
Uczniowie słuchają wypowiedzi 5 nastolatków dotyczących ich aktywności sportowych, a następnie zaznaczają, które z podanych zdań dotyczą poszczególnych osób.
Forma pracy: praca indywidualna
Środki dydaktyczne: podręcznik "Aha 2B. Poziom rozszerzony", komputer

FAZA PODSUMOWANIA 8'
Uczniowie w grupach tworzą mapy myśli dotyczące tematu "sport". Podsumowują w ten sposób swoją wiedzę językową w zakresie omawianego tematu. Następnie krótko prezentują swoją mapę na forum klasy.
Forma pracy: praca w grupach Środki dydaktyczne: szary papier, markery, magnesy

PRACA DOMOWA 2'
Ćwiczenie 3 z karty pracy "Sportgeräte"
Uczniowie mają za zadanie ułożenie poprawnych zdań z podanego materiału leksykalnego. Ćwiczenie utrwala słownictwo poznane na lekcji.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.