Katalog Joanna Wawrzyniak, 2016-06-01 Lubraniec Język niemiecki, Konspekty Sport - Hobby oder Beruf? Sport - hobby czy zawód?Cele ogólne: - uczeń utrwala słownictwo dotyczące sportu; - uczeń zna najwybitniejszych sportowców niemieckich; - uczeń rozszerza swoją wiedzę kulturoznawczą na temat Niemiec. Cele szczegółowe: - uczeń utrwala słownictwo dotyczące dyscyplin sportowych; - uczeń potrafi nazwać sprzęt sportowy; - uczeń zna nazwiska i osiągnięcia niemieckich sportowców; - uczeń systematyzuje swoją wiedzę w zakresie tematu "sport" za pomocą mapy myśli. Metody pracy: - bezpośrednia; - audio - wizualna - gramatyczno- tłumaczeniowa Formy pracy: - praca indywidualna; - praca w grupach. Środki dydaktyczne: - podręcznik "Aha 2B. Poziom rozszerzony", wyd. WSiP; - komputer i telewizor; - prezentacja Power Point przygotowana przez nauczyciela; - karty pracy przygotowane przez nauczyciela; - szary papier, markery. Przebieg lekcji: FAZA PREZENTACJI 3' Zapisanie na tablicy tematu lekcji, poinformowanie o celach zajęć FAZA POWTÓRZENIOWA 7' Ćwiczenie 1 Uczniowie mają za zadanie uzupełnienie zdań podanymi nazwami sprzętu sportowego. Forma pracy: praca indywidualna Środki dydaktyczne: karta pracy "Sportgeräte" Ćwiczenie 2 Uczniowie uzupełniają tekst nazwami obiektów sportowych na podstawie krótkich opisów. Forma pracy: praca indywidualna Środki dydaktyczne: karta pracy "Sportgeräte" FAZA PREZENTACJI 5' - Wyjaśnienie uczniom nowego słownictwa, które za chwilę pojawi się w prezentacji Power Point. - Ćwiczenie 3 Uczniowie mają za zadanie intuicyjne połączenie niemieckich nazw imprez sportowych z ich polskimi odpowiednikami. Następnie wraz z nauczycielem sprawdzają poprawność wykonania zadania. Forma pracy: praca indywidualna Środki dydaktyczne: karta pracy "Deutsche Sportler" FAZA ĆWICZENIOWA 20' Ćwiczenie 4 Uczniowie oglądają prezentację multimedialną dotyczącą znanych niemieckich sportowców i na jej podstawie uzupełniają tabelę składającą się z dwóch kolumn: "nazwisko sportowca" i "dyscyplina sportowa". Forma pracy: praca indywidualna Środki dydaktyczne: karta pracy "Deutsche Sportler", komputer, telewizor, prezentacja Power Point Ćwiczenie 5 Uczniowie ponownie oglądają prezentację i tym razem do wymienionych dokonań dopisują nazwiska sportowców. Forma pracy: praca indywidualna Środki dydaktyczne: karta pracy "Deutsche Sportler", komputer, telewizor, prezentacja Power Point Ćwiczenie 6 (opcjonalnie) Ćw. 15a/39 Uczniowie słuchają wypowiedzi 5 nastolatków dotyczących ich aktywności sportowych, a następnie zaznaczają, które z podanych zdań dotyczą poszczególnych osób. Forma pracy: praca indywidualna Środki dydaktyczne: podręcznik "Aha 2B. Poziom rozszerzony", komputer FAZA PODSUMOWANIA 8' Uczniowie w grupach tworzą mapy myśli dotyczące tematu "sport". Podsumowują w ten sposób swoją wiedzę językową w zakresie omawianego tematu. Następnie krótko prezentują swoją mapę na forum klasy. Forma pracy: praca w grupach Środki dydaktyczne: szary papier, markery, magnesy PRACA DOMOWA 2' Ćwiczenie 3 z karty pracy "Sportgeräte" Uczniowie mają za zadanie ułożenie poprawnych zdań z podanego materiału leksykalnego. Ćwiczenie utrwala słownictwo poznane na lekcji. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |