AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Iwona Andrzejak, 2016-06-01
Potażniki

Biologia, Scenariusze

Budowa i rola skóry

- n +

SCENARIUSZ LEKCJI

NAUCZYCIEL PROWADZĄCY:

TEMAT LEKCJI: Budowa i rola skóry. KLASA:

HASŁO PROGRAMOWE: Organizm człowieka.

ZAKRES TREŚCI:

• charakterystyczne cechy budowy naskórka i skóry właściwej
• wytwory naskórka
• zależność między budową a funkcją skóry

CELE NAUCZANIA:

WIADOMOŚCI: Uczeń potrafi:
• przedstawić budowę anatomiczną skóry
• wymienić funkcje skóry
• nazwać wytwory naskórka i określi ich rolę

UMIEJĘTNOŚCI: Uczeń potrafi:
• uzasadnić udział skóry w homeostazie organizmu człowieka
• przedstawić rolę skóry jako narządu zmysłu
• wykazać zależność budowy skóry z pełnionymi funkcjami
• uzasadnić potrzebę dbania o higienę skóry
• przeprowadzić ćwiczenia zgodnie z instrukcją

POSTAWY: Uczeń:
• stosuje zasady pracy w grupie
• dba o stan swojej skóry


FORMY PRACY:
zbiorowa, indywidualna, grupowa

METODY:
OBSERWACYJNA: obserwacja makroskopowa skóry, obserwacja środków dydaktycznych
zastępczych: prezentacja, doświadczenie
SŁOWNA: wykład aktywizujący – budowa skóry i jej wytwory, pogadanka

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
karty pracy, instrukcja do ćwiczeń i materiały potrzebne do ich wykonania, prezentacja multimedialna, podręcznik







TOK LEKCJI:
I FAZA WPROWADZAJĄCA
1. Sprawy organizacyjno-porządkowe
• Powitanie
• Sprawdzenie listy obecności
• Podanie tematu i celu lekcji.
• Przypomnienie budowy powłoki ciała u kręgowców (uczniowie)

II FAZA REALIZACYJNA
1. Wykład aktywizujący na temat budowy skóry i jej wytworów z prezentacji multimedialnej ( w tym samym czasie uczniowie uzupełniają karty pracy będące notatką do lekcji).

2. Uzupełnienie mapy mentalnej dotyczącej funkcji skóry. (Uczniowie pracują indywidualnie wykorzystując posiadaną wiedzę i podręcznik. Następnie wskazane osoby omawiają kolejne funkcje, wskazując jednocześnie cechy budowy skóry, które umożliwiają pełnienie danej roli).

4. Przeprowadzenie doświadczeń: ( obserwacja linii papilarnych, badanie wrażliwości skóry, badanie zjawiska adaptacji) – praca w grupach. Omówienie wyników.

III FAZA PODSUMOWUJĄCA
1. Utrwalenie zdobytej wiedzy poprzez rozwiązywanie zadań.
2. Zadanie pracy domowej dla wszystkich: Ustal podstawowe zasady higieny pozwalające zapobiegać chorobom skóry.
3. Ocena aktywności uczniów


Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.