![]() |
![]() |
Katalog Aneta Janek, 2016-06-01 Marcinów Informatyka, Plany rozwoju zawodowego Plan Rozwoju ZawodowegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Posiadany stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany Wykształcenie: wyższe magisterskie, kierunek informatyka w technice i nauczaniu Studia podyplomowe: Wychowanie fizyczne, Plastyka, Edukacja dla bezpieczeństwa Zajmowane stanowisko: nauczyciel informatyki, edukacji dla bezpieczeństwa, wychowania fizycznego Wymiar stażu: 2 lata i 9 miesięcy Data rozpoczęcia stażu: 2.09.2013 r. Termin zakończenia stażu: 31 maja 2016 r. Cele rozwoju zawodowego w okresie stażu: 1. Rozwijanie i doskonalenie pracy dydaktycznej i wychowawczo-opiekuńczej. 2. Pogłębianie wiedzy, umiejętności i kompetencji w różnych formach wewnętrznego i zewnętrznego doskonalenia nauczycieli. 3. Doskonalenie warsztatu i metod pracy. 4. Kształtowanie wizerunku szkoły w środowisku lokalnym. 5. Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego. § 8 ust. 2 pkt.1 Uzyskiwanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. Zadania Formy realizacji 1.Poznanie procedur awansu zawodowego 2.Pogłębianie wiedzy i umiejętności. 3.Doskonalenie własnej pracy dydaktycznej i wychowawczej. 4.Prowadzenie dodatkowych zajęć z uczniem zdolnym. 5.Rozwijanie i doskonalenie swego warsztatu pracy. Poznanie przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczyciela Analiza materiałów dotyczących awansu zawodowego nauczyciela publikowanych w Internecie i innych źródłach Aktywny udział w formach doskonalenia zawodowego wynikającego z potrzeb własnych i szkoły (udział w warsztatach metodycznych, szkoleniach, kursach doskonalących, konferencjach). Systematyczne pogłębianie wiedzy z zakresu metodyki, dydaktyki poprzez studiowanie fachowej literatury jak również korzystanie z Internetu jako podstawowego źródła informacji. Udział w szkoleniowych radach pedagogicznych. Stosowanie w pracy nowoczesnych metod i form pracy celem uatrakcyjnienia zajęć. Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami. Poszukiwanie nowatorskich metod rozwiązywania problemów. Współpraca z psychologiem szkolnym w celu lepszego poznania zespołu klasowego np. zajęcia integracyjne, ogniska Współpraca z PPP Praca z uczniem w formie zajęć dodatkowych. Tworzenie pracowni przedmiotowej Przygotowanie pomocy dydaktycznych, w tym także przy współudziale uczniów § 8 ust. 2 pkt. 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Zadania Formy realizacji 1.Wykorzystanie w pracy technologii komputerowej. 2.Prowadzenie strony internetowej szkoły 3.Umieszczanie i opracowanie materiałów na stronach internetowych. 4.Wykorzystywanie na lekcjach urządzeń multimedialnych. 5.Opracowywanie prezentacji multimedialnych. Tworzenie materiałów dydaktycznych z wykorzystaniem komputera Wykorzystanie technik informacyjnych do gromadzenia danych. Wykorzystanie Internetu w zakresie realizacji zadań dydaktyczno – wychowawczych. Tworzenie zaproszeń autorskich zaproszeń, dyplomów, listów gratulacyjnych na potrzeby szkoły Prowadzenie dokumentacji własnej w formie elektronicznej. Umieszczanie materiałów, zdjęć i filmów (obróbka zdjęć, filmów) Umieszczenie materiałów na stronach internetowych. Prowadzenie lekcji i zajęć pozalekcyjnych z wykorzystaniem rzutnika multimedialnego i programów edukacyjnych. Opracowywanie prezentacji wykorzystywanych podczas prowadzenia zajęć dydaktycznych § 8 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie otwartych zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Zadania Formy realizacji 1.Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem. 2.Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów Udział w zespole przedmiotowym nauczycieli Opracowanie i udostępnienie materiałów dydaktycznych, scenariuszy zajęć, testów. Prowadzenie lekcji otwartych w szczególności dla nauczycieli stażystów i kontraktowych oraz rodziców Współpraca z Radą Pedagogiczną podczas tworzenia dokumentacji szkolnej Zorganizowanie spotkań z innymi nauczycielami w celu podzielenia się zdobytą wiedzą z odbytych szkoleń. Spotkania z rodzicami w celu rozwiązywania problemów wychowawczych Wspólne opracowywanie scenariuszy i uroczystości szkolnych, akademii Zadania Formy realizacji 1.Współpraca przy organizowaniu uroczystości szkolnych 2.Organizowanie imprez klasowych 3.Rozwijanie zainteresowań młodzież 4.Działania profilaktyczne 5.Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków 6.Organizowanie pomocy charytatywnej Współpraca z Zespołem Szkolnym Pomoc w organizowaniu imprez, konkursów. Organizowanie pogadanek , ćwiczeń ewakuacji, współpraca z PSP lub OSP w zakresie ewakuacji Pogadanki Systematyczne spotkania, rozmowy, konsultacje Podejmowanie działań na rzecz poprawy zachowania uczniów Udział w akcji Sprzątanie Świata Organizowanie zajęć z pierwszej pomocy, nauczanie udzielania pierwszej pomocy § 8 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych i innych, z uwzględnieniem specyfiki i typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Zadania Formy realizacji 1.Rozpoznanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych lub wychowawczych Zebranie informacji o uczniach, zdiagnozowanie przypadków wychowawczych, Ustalenie metod pracy z dziećmi i oddziaływań wychowawczych. Współpraca z psychologiem szkolnym, innymi wychowawcami, rodzicami. Systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |