Katalog Iwona Kopczyńska, 2016-06-01 Piechowice Język angielski, Konspekty Christmas celebrations in Poland -metoda aktywizująca gry dydaktycznej Prawda-Fałsz (Konspekt lekcji)Konspekt lekcji otwartej: Iwona Kopczyńska (poświęconej udziałowi metod aktywizujących w codziennej pracy z uczniami- Metoda gry dydaktycznej Prawda -Fałsz) I. Informacje ogólne: 1. Typ Szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących im. Stefana Żeromskiego 2. Poziom Nauczania: Klasa IB gimnazjum, poziom przed-średniozaawansowany (pre-intermediate) 3. Data: 10.12.2015 4. Czas Trwania Danej Jednostki Lekcyjnej: 45 min 5. Temat Lekcji: Christmas celebrations in Poland –czytanie tekstu ze zrozumieniem. 6. Cele Jednostki Lekcyjnej: Językowe: a)Wiedza Językowa: - Gramatyka: ćwiczenia na budowanie zdań w czasie Present Simple - Leksyka: Prezentacja nowego słownictwa wraz z przykładowymi zdaniami (nazwy ozdób świątecznych oraz inne rzeczowniki i czasowniki związane z tematem świąt), ),(bells, snow, a sleigh, a reindeer, Santa, a stocking, a Christmas tree, Christmas Eve, an angel, gifts, first star, shiny chains, superstitions, Midnight Mass, a carp scale, a fir, a spruce, wafer, traditional dishes ,a host, an empty seat, customs, family ties, a Christmas carol, sing, tablecloth, traditions, Christmas wishes). b) Sprawności Językowe: rozwijanie sprawności czytania ze zrozumieniem, słuchania oraz poprawnej wymowy słownictwa. Zachowania społeczne: -Uczniowie mają możliwość praktykowania pracy w grupie, uczniowie powinni umieć podzielić się zadaniami w sposób najbardziej efektywny, ważne jest tutaj właściwe skompletowanie grup (przez nauczyciela) w klasie charakteryzującej się mixed abilities. - stopniowe rozwijanie autonomii ucznia poprzez prace ze słownikami. 7. Pomoce, Materiały, Środki Dydaktyczne:, Obrazki z angielskimi podpisami; Kserokopie (2 karty pracy grupy, kopie tekstu o Świętach Bożego Narodzenia plansze do gry; karty pracy ucznia), telewizor; utwór świąteczny na tablecie; kabel HDMI lub opcjonalnie odtwarzacz CD, płyta CD z kolędami w języku angielskim, tablica,. 8. Techniki Pracy Lekcyjnej: praca indywidualna, w parach oraz w grupach. II. Prowadzenie Zajęć: 1. Czynności Wstępne: - Powitanie - Sprawdzenie obecności - Przygotowanie materiałów lekcyjnych Czas: 2 min 2. Wprowadzenie Nowego Materiału: -Nauczyciel pokazując obrazki oraz gadżety lub odtwarzając i przewijając utwór na płycie do odtworzenia prosi uczniów, aby odgadli temat lekcji. Uczniowie patrzą lub słuchują fragmentu kolędy i zgadują czego będzie dotyczyła lekcja (świąt Bożego Narodzenia). Uczniowie zapisują temat lekcji: Christmas celebrations in Poland-Obchody Świąt Bożego Narodzenia w Polsce. Po zapisaniu tematu nauczyciel podaje cele lekcji: (aims: I can understand a text about Christmas I can talk about Christmas traditions in Poland) Czas: 3 min -Nauczyciel dzieli klasę na 4 grupy, po czym uczniowie losuję nazwę grupy oraz wybierają kapitana, który będzie ich reprezentował. Następnie nauczyciel zaprasza uczniów do rozgrzewki językowej, której celem jest przypomnienie słownictwa wprowadzonego na poprzednich zajęciach. Czas: 3 min -Po rozgrzewce nauczyciel wręcza każdej z grup pierwszą kartę pracy (Załącznik nr 1- arkusz do burzy mózgów „Christmas in Poland”).Uczniowie wypełniają pola karty pracując w grupach. Po upływie czasu poświęconego na to zadanie kapitanowie kolejno prezentują mapy pozostałym uczniom. Czas: 5 min - Następnie nauczyciel rozdaje uczniom kserokopie tekstu o świętach oraz kopertę z nagłówkami do poszczególnych fragmentów tekstu. Za każdy poprawnie dopasowany nagłówek drużyna otrzymuje punkt. Czas: 6 min -Drugim zadaniem każdej z rywalizujących drużyn jest zdecydowanie na podstawie otrzymanego wcześniej tekstu, które z 10 zdań jakie uczniowie otrzymali w kopercie są prawdziwe, a które fałszywe i umieszczenie ich we właściwym polu planszy. Po upływie wyznaczonego czasu nauczyciel sprawdza z uczniami poprawność ich wyborów i przydziela drużynom punkty. Następnie nauczyciel wraz z uczniami podlicza punkty i oklaskuje zwycięska drużynę. Podczas gdy uczniowie Czas: 15 min 3. Ćwiczenia uzupełniające: - Zadanie opcjonalne (jeśli wystarczy czasu) uczniowie pracując indywidualnie odsłuchują nagrania kolędy i uzupełniają brakujące słowa w tekście, po czym sprawdzają poprawność słów wpisanych w luki. Czas: 5 min - Podczas gdy uczniowie samodzielnie rozwiązują quiz sprawdzający przyswojenie wiedzy z zajęć nauczyciel wręcza drużynom (oprócz zwycięskiej drużyny) zadanie domowe. Czas: 5 min 4. Zadanie domowe: Uczniowie maja za zadanie rozwiązać cztery ćwiczenia leksykalne utrwalające materiał z lekcji w celu jego lepszego przyswojenia. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |