Katalog Aleksandra Mansel, 2016-06-01 Mysłowice Język angielski, Konspekty Be better at English. Jak być lepszym z j. angielskiego.KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO Data: Nauczyciel: Klasa: V SP Czas: 45 minut Temat: Be better at English. (Jak) Być lepszym z j. angielskiego. Cel zadaniowy jednostki lekcyjnej: 1. Omówienie wyników testu sprawności językowych- mocne i słabe strony 2. Przypomnienie niektórych strategii rozwiązywanie zadań na testach 3. Doskonalenie sprawności czytania i pisania z uwzględnieniem ćwiczeń "gimnastyki mózgu" Cele operacyjne: 1. Uczeń zna swoje mocne i słabe strony- analizuje wyniki testu, poprawia swoje błędy, itp. 2. Uczeń czyta i analizuje tekst- wyszukiwanie prostych informacji szczegółowych w tekście 3. Uczeń układa proste zdania na temat obrazka i swojej klasy. 4. Uczeń rozwija sprawności językowe w sposób sprzężony- czytanie, słuchanie, pisanie Treści z podstawy programowej: 1. Tematyka- życie rodzinne i towarzyskie 2. Uczeń reaguje na polecenia 3. Uczeń przetwarza tekst słyszany i pisany 4. Uczeń zapisuje informacje z tekstu słyszanego i pisanego 5. Uczeń dokonuje samooceny 6. Uczeń współdziała w pracy na lekcji 7. Uczeń posiada świadomość językową Metody nauczania: 1. Metoda komunikacyjna 2. Metoda podająca- objaśnienia, instruktarz Techniki pracy: 1. czytanie- technika scanning'u, czytanie ciche, określanie zdań jako prawdziwe/ fałszywe 2. pisanie- uzupełnianie luk w zdaniach, układanie samodzielnych zdań 3. budowanie własnych wypowiedzi ustnych/ pisemnych jako reakcja na konkretną sytuacje językową- pytania bezpośrednie nauczyciela 4. monitoring pracy uczniów Formy pracy i interakcji: praca frontalna nauczyciela, praca ucznia: indywidualna, w parach, Środki dydaktyczne: Podręcznik " Hot Spot 2", str. 33 i ćwiczenia str. 23, ilustracja, teksty PRZEBIEG LEKCJI: 1. Rozpoczęcie zajęć: - Przywitanie, czynności organizacyjne - Podanie tematu lekcji i jego wyjaśnienie, podanie ogólnych celów lekcji 2. Faza instruktarzowa - Rozdanie testów, zapoznanie uczniów z jego wynikami, omówienie najczęściej występujących trudności i ich przyczyn 3. Faza zadaniowa I- czytanie - Przypomnienie zasad tworzenia stopnia wyższego i najwyższego przymiotników w j. angielskim (zapis pomocniczy na tablicy) - Objaśnienie techniki czytania- scanning - Uczniowie czytają tekst i analizują zdania w części zadaniowej. - N-l monitoruje pracę uczniów, naprowadza - Sprawdzenie odpowiedzi z całą klasą 4. Faza ćwiczeń śródlekcyjnych - Uczniowie wykonują ćwiczenia wg. instrukcji nauczyciela - Typy ćwiczeń: krążenie szyją, "wypady", "aktywna ręka", "sowa" Cel: odblokowanie przepływu krwi do mózgu, rozluźnienie mięśni kręgosłupa, poprawa koncentracji 5. Faza zadaniowa II- pisanie - Uczniowie w pracują w parach nad uzupełnieniem zdań do ilustracji - Uczniowie sprawdzają swoje odpowiedzi porównując je ze wzorem- słuchanie - Uczniowie tworzą własne zdania na temat klasy, opisują swoich kolegów 6. Faza zamykająca - Ustna prezentacja zdań- warunkowo ( timing ) - Krótkie podsumowanie - Zadanie pracy domowej: Napisz trzy zdania w których porównasz się z kolegami z klasy. - Pożegnanie, pytania indywidualne uczniów Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |