AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Paweł Chwaliński, 2016-06-01
Koluszki

Historia, Konspekty

Konspekt lekcji pt. "Kolonializm"

- n +

Scenariusz zajęć
Klasa: VI b
Data: 07.12.2010r.
Prowadzący: Paweł Chwaliński
Temat zajęć: „Kolonializm”.

Cel główny:
-zapoznanie z pojęciem kolonializmu

Cele szczegółowe:
a) Uczeń zna:
-kontynenty najbardziej skolonizowane przez Europejczyków
-korzyści, jakie państwa europejskie czerpały z posiadania kolonii
-daty: 1948r., 1959r. i zaznacza je na osi czasu
-postać Janusza Korczaka

b) Uczeń rozumie:
-czym na terenach podbitych różniło się życie ludności miejscowej od
życia kolonistów
-jaki wpływ na sytuację państwa Trzeciego Świata miał kolonializm
-wie, dlaczego uchwalono Powszechną Deklarację Praw Człowieka i
Deklarację Praw Dziecka

c) Uczeń potrafi:
-wytłumaczyć, czym są kolonie
-wskazać na mapie posiadłości dwóch największych mocarstw
kolonialnych
-analizować tekst źródłowy i fotografie z podręcznika

Metody pracy:
-wykład
-praca z mapą
-praca z tekstem źródłowym

Formy pracy:
-indywidualna, grupowa

Środki dydaktyczne:
-podręcznik „Moja historia 6” cz.1 s.152-156, prezentacja multimedialna Prawa człowieka i praw, tekst źródłowy: Powstanie przeciw Brytyjczykom oraz Kraje Trzeciego Świata












Przebieg zajęć:
1. Czynności organizacyjne: sprawdzenie obecności, podanie tematu lekcji, sprawdzenie pracy domowej, sprawdzenie systematyczności pracy ucznia poprzez wypowiedzi ustne.

2. Nauczyciel w formie wykładu wprowadza do tematu lekcji.

3. Uczniowie indywidualnie pracują z mapą Kolonie europejskie w XIX wieku zamieszczoną w podręczniku. Po 5 min. wyznaczone osoby odpowiadają na pytania zamieszczone pod mapą.

4. Nauczyciel w formie pogadanki omawia Potęgi kolonialne XIX wieku, Życie w koloniach oraz Kraje Trzeciego Świata.

5. Uczniowie zostają podzieleni na 5 grup i pracują z tekstami źródłowymi: Powstanie przeciw Brytyjczykom oraz Kraje Trzeciego Świata zamieszczonymi w podręczniku odpowiadając na pytania pod tekstami.

6. Prezentacja odpowiedzi przez przedstawicieli poszczególnych grup.

7. Prezentacja multimedialna Prawa człowieka i prawa dziecka.

8. Podsumowanie, utrwalenie wiadomości, ocena uczniów.

9. Zadanie domowe. Wykonanie karty pracy w Zeszycie Ćwiczeń.

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.