Katalog Iwona Papciak, 2016-05-31 Łużna Zajęcia zintegrowane, Różne Przykładowa śródroczna ocena opisowa uczniów kl.IŚródroczna ocena opisowa ucznia kl.I Imię i nazwisko: Zachowanie: • Uczennica wyróżnia się znakomitym zachowaniem. • Współpracuje w zespole i bawi się w grupie. • Zna i stosuje zwroty grzecznościowe, przestrzega ustalonych zasad bezpiecznej pracy i zabawy. • Wywiązuje się ze swoich obowiązków. • Pracuje samodzielnie i we właściwym tempie, zawsze kończy rozpoczętą pracę. • Chętnie pomaga innym. • Potrafi właściwie zachować się w różnych miejscach i sytuacjach. Obowiązkowe zajęcia edukacyjne: Edukacja polonistyczna: Czytanie i rozumienie czytanego tekstu: Wspaniale czyta wyuczone i nowe teksty. Rozumie każdy czytany tekst i odpowiada na pytania. Wypowiadanie się i słuchanie: wypowiada się złożonymi zdaniami w uporządkowanej formie. Ładnie recytuje wiersze. Zawsze w skupieniu słucha poleceń i wypowiedzi innych osób. Pisanie: Poziom graficzny: Prawidłowo odtwarza kształt, proporcje i łączenia liter. Dba o estetykę pisma. Pisanie zdań (samodzielne prace):Bezbłędnie układa i pisze proste zdania. Przepisywanie tekstów: Bezbłędnie przepisuje zdania. Pisanie z pamięci i ze słuchu: Pisze z pamięci i ze słuchu proste zdania. Gramatyka: Bardzo dobrze dokonuje analizy i syntezy głoskowej i sylabowej. Zna pojęcia głoski i litery. Potrafi wymienić samogłoski. Edukacja matematyczna: Stosunki przestrzenne, cechy wielkościowe: W zakresie czynności umysłowych potrafi bardzo dobrze klasyfikować obiekty według podanej cechy, określić kierunki i położenie przedmiotów. Sprawność rachunkowa: Poprawnie przelicza i dolicza, dodaje i odejmuje w zakresie 10. Zadania tekstowe: Bardzo dobrze rozwiązuje i układa proste zadania z treścią. Umiejętności praktyczne: Nazywa dni tygodnia. Orientuje się do czego służy kalendarz. Zna monety będące w obiegu. Geometria: Rozpoznaje i nazywa figury geometryczne. Edukacja przyrodnicza: Wymienia pory roku i ich cechy charakterystyczne. Dokonuje obserwacji. Rozpoznaje i nazywa poznane rośliny i zwierzęta. Zna zagrożenia ze strony zjawisk przyrodniczych. Edukacja plastyczno-techniczna: Pracuje twórczo i z zaangażowaniem, kończy rozpoczętą pracę. Dba o estetykę wykonywanej pracy. Utrzymuje ład i porządek wokół siebie. Edukacja muzyczna: Bardzo ładnie śpiewa poznane piosenki i bawi się przy muzyce. Odtwarza różne rytmy. Wychowanie fizyczne: Aktywnie uczestniczy w zajęciach wychowania fizycznego. Potrafi cieszyć się ze zwycięstwa i pogodzić się z poniesioną porażką. Zajęcia komputerowe: Potrafi prawidłowo włączyć i wyłączyć komputer, posługiwać się myszką komputerową. Wie jak należy uruchomić i zamykać program Point, poznała znaczenie podstawowych ikon programu. Język angielski: Uczennica wspaniale opanowała wiedzę i umiejętności z języka angielskiego. Śródroczna ocena opisowa ucznia kl.I Imię i nazwisko: Zachowanie: • Uczennica zdyscyplinowana, pilna i obowiązkowa. • Zawsze systematycznie przygotowuje się do zajęć. • Pracuje samodzielnie w dobrym tempie. • Zawsze kończy rozpoczęte zadania. • Dba o porządek w swoim otoczeniu. • Przestrzega zasad kulturalnego słuchania i prowadzenia dialogu. • Aktywnie uczestniczy w zajęciach. • Posiada umiejętności organizacyjne. • Łatwo nawiązuje kontakty z rówieśnikami. Obowiązkowe zajęcia edukacyjne: Edukacja polonistyczna: Czytanie i rozumienie czytanego tekstu: Wspaniale czyta wyuczone i nowe teksty. Rozumie czytany tekst i prawidłowo odpowiada na pytania. Wypowiadanie się i słuchanie: Uczennica posiada bogaty zasób słownictwa. Wypowiada się na określony temat samodzielnie, używając zdań rozwiniętych. Odtwarza z pamięci teksty dla dzieci (recytuje). Pisanie: Poziom graficzny: Starannie pisze, zachowując właściwy kształt i łączenie liter w wyrazach. Pisanie zdań (samodzielne prace): Bezbłędnie układa i pisze proste zdania. Przepisywanie tekstów: Bezbłędnie przepisuje wyrazy i zdania. Pisanie z pamięci i ze słuchu: Pisze z pamięci i ze słuchu krótkie zdania. Gramatyka: Posługuje się ze zrozumieniem określeniami: wyraz, głoska, litera, sylaba, zdanie. Dokonuje analizy i syntezy wyrazów. Potrafi wymienić samogłoski. Edukacja matematyczna: Stosunki przestrzenne, cechy wielkościowe: Określa wzajemne położenie przedmiotów na płaszczyźnie i w przestrzeni oraz kierunki ruchu. Porównuje i porządkuje przedmioty według określonej cechy. Sprawność rachunkowa: Wymienia kolejne liczebniki od wyodrębnionej liczby do 10 i wspak. Zapisuje liczby cyframi. Biegle dodaje i odejmuje w pamięci w zakresie 10. Zadania tekstowe: Bezbłędnie układa i rozwiązuje typowe zadania tekstowe. Umiejętności praktyczne: Nazywa dni tygodnia. Orientuje się do czego służy kalendarz. Zna monety będące w obiegu. Geometria: Rozpoznaje i nazywa figury geometryczne. Edukacja przyrodnicza: Wykazuje zainteresowanie światem przyrody. Rozpoznaje i nazywa poznane rośliny i zwierzęta. Zna nazwy pór roku. Obserwuje zjawiska przyrodnicze. Zna zasady dotyczące ochrony przyrody. Edukacja plastyczno-techniczna: Chętnie wykonuje prace plastyczno – techniczne. Poszukuje oryginalnych rozwiązań. Dba o estetykę wykonanej pracy. Edukacja muzyczna: Bardzo ładnie śpiewa poznane piosenki i bawi się przy muzyce. Ilustruje muzykę ruchem. Wychowanie fizyczne: Sprawnie i dokładnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne. Przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas gier i zabaw. Zajęcia komputerowe: Zna budowę stanowiska komputerowego. Potrafi prawidłowo włączyć i wyłączyć komputer. Korzysta z klawiatury i myszy. Potrafi uruchomić program Point i poznała znaczenie podstawowych narzędzi tego programu. Język angielski: Uczennica bardzo ładnie opanowała wiedzę i umiejętności z języka angielskiego. Śródroczna ocena opisowa ucznia kl.I Imię i nazwisko: Zachowanie: • Uczennica wywiązuje się z obowiązków szkolnych. • Zawsze jest przygotowana do zajęć. • Kulturalnie zachowuje się w szkole i używa zwrotów grzecznościowych. • Jest samodzielna, pracuje w dobrym tempie i zawsze kończy rozpoczętą pracę. • Aktywnie uczestniczy w zajęciach. • Utrzymuje ład i porządek wokół siebie. • Zna i przestrzega zasad bezpiecznej pracy i zabawy. Zawsze chętnie pomaga innym. Obowiązkowe zajęcia edukacyjne: Edukacja polonistyczna: Czytanie i rozumienie czytanego tekstu: Bardzo ładnie czyta wyrazami wyuczone i nowe teksty. Rozumie czytany tekst i prawidłowo odpowiada na pytania. Wypowiadanie się i słuchanie: Chętnie wypowiada się i opowiada historyjki obrazkowe. W swoich wypowiedziach stosuje zdania rozwinięte. Aktywnie uczestniczy w zakresie małych form teatralnych. Bardzo ładnie recytuje teksty, stosując odpowiednią intonację i mimikę. Pisanie: Poziom graficzny: Dba o estetykę pisma, prawidłowo pisze i łączy litery. Pisanie zdań (samodzielne prace): Układa i pisze krótkie zdania. Przepisywanie tekstów: Bezbłędnie przepisuje wyrazy i zdania. Pisanie z pamięci i ze słuchu: Potrafi napisać z pamięci i ze słuchu krótkie zdanie. Gramatyka: Dokonuje analizy i syntezy głoskowej i literowej wyrazów, zna pojęcie głoski i litery. Potrafi wymienić niektóre samogłoski. Układa wyrazy z rozsypani literowej i sylabowej. Edukacja matematyczna: Stosunki przestrzenne, cechy wielkościowe: Poprawnie klasyfikuje obiekty według podanej cechy. Bardzo dobrze określa stosunki przestrzenne i położenie przedmiotów w przestrzeni. Sprawność rachunkowa: Zapisuje poprawnie cyfry oznaczające liczby w zakresie 10. Bardzo ładnie przelicza i dolicza w zakresie 10. Dodaje i odejmuje w zakresie 10. Zadania tekstowe: Stosuje zapis cyfrowy i znaki działań w rozwiązywaniu zadań z treścią. Układa i rozwiązuje proste zadania tekstowe. Umiejętności praktyczne: Nazywa dni tygodnia. Orientuje się do czego służy kalendarz. Zna monety będące w obiegu. Geometria: Rozpoznaje i nazywa figury geometryczne. Edukacja przyrodnicza: Dokonuje obserwacji zjawisk przyrodniczych. Rozumie zależności występujące w przyrodzie. Rozpoznaje i nazywa poznane rośliny i zwierzęta. Dostrzega konieczność ochrony środowiska. Edukacja plastyczno-techniczna: Chętnie wykonuje prace plastyczno-techniczne. Dba o czystość i estetykę prac. Edukacja muzyczna: Chętnie śpiewa, tańczy i improwizuje przy muzyce. Potrafi bardzo ładnie zaśpiewać poznane piosenki. Wychowanie fizyczne: Jest sprawna ruchowa. Chętnie ćwiczy na zajęciach. Przestrzega bezpieczeństwa i higieny podczas zajęć. Zajęcia komputerowe: Potrafi prawidłowo włączyć i wyłączyć komputer. Korzysta z myszki i klawiatury. Posługuje się programem Point – zna podstawowe ikony tego programu. Język angielski: Uczennica bardzo ładnie opanowała wiedzę i umiejętności z języka angielskiego Śródroczna ocena opisowa ucznia kl.I Imię i nazwisko: Zachowanie: • Uczeń jest miły i bardzo koleżeński. • Pamięta o swoich obowiązkach. • Z dużym zapałem podejmuje zadania szkolne. Pracuje samodzielnie, w dobrym tempie. • Umie współdziałać w grupie. • Zawsze pamięta o zasadach bezpieczeństwa w czasie zabaw z kolegami. • Nie zniechęca się trudnościami. • Ma zawsze przygotowane przybory i pomoce. Przestrzega zasad obowiązujących w grupie. Zawsze grzecznie zwraca się do kolegów i dorosłych. Obowiązkowe zajęcia edukacyjne: Edukacja polonistyczna: Czytanie i rozumienie czytanego tekstu: Czyta sylabami znane teksty. Rozumie czytany tekst i prawidłowo odpowiada na pytania. Wypowiadanie się i słuchanie: Chętnie wypowiada się na tematy bliskie dziecku. Buduje wypowiedzi poprawne gramatycznie ujmując je w formie zdania. Ładnie recytuje wiersze. Pisanie: Poziom graficzny: Pisze poprawnie poznane litery, wyrazy uwzględniając właściwy kształt liter, poprawne ich łączenie oraz pochylenie. Dba o estetykę pisma. Pisanie zdań (samodzielne prace): Układa i pisze krótkie zdania. Przepisywanie tekstów: Bezbłędnie przepisuje wyrazy i zdania. Pisanie z pamięci i ze słuchu: Podczas pisania z pamięci i ze słuchu popełnia nieliczne błędy. Gramatyka: Dzieli wyrazy na litery, głoski i sylaby. Różnicuje samogłoski i spółgłoski. Potrafi wymienić niektóre samogłoski. Układa wyrazy z rozsypani literowej i sylabowej. Edukacja matematyczna: Stosunki przestrzenne, cechy wielkościowe: Określa i ilustruje wzajemne położenie przedmiotów na płaszczyźnie i w przestrzeni. Porządkuje przedmioty pod względem określonej cechy. Sprawność rachunkowa: Zapisuje i odczytuje liczby w zakresie 10. Sprawnie dodaje i odejmuje liczby w zakresie 10. Zadania tekstowe: Stosuje zapis cyfrowy i znaki działań w rozwiązywaniu zadań z treścią. Układa i rozwiązuje proste zadania tekstowe. Umiejętności praktyczne: Nazywa dni tygodnia. Orientuje się do czego służy kalendarz. Zna monety będące w obiegu. Geometria: Rozpoznaje i nazywa figury geometryczne. Edukacja przyrodnicza: Zna ogólne zasady poruszania się po drogach. Wie, że należy chronić przyrodę. Rozpoznaje rośliny i zwierzęta w najbliższym otoczeniu. Edukacja plastyczno-techniczna: Aktywnie uczestniczy w zajęciach plastyczno-technicznych. Prace wykonuje samodzielnie i z dużym zaangażowaniem. Edukacja muzyczna: Chętnie śpiewa poznane piosenki i bawi się przy muzyce. Wychowanie fizyczne: Na zajęciach wychowania fizycznego poprawnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne i chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych. Zajęcia komputerowe: Potrafi włączyć i wyłączyć komputer oraz posługiwać się myszką komputerową. Samodzielnie korzysta z podstawowych narzędzi z Przybornika programu Point. Język angielski: Uczeń bardzo ładnie opanował wiedzę i umiejętności z języka angielskiego. Śródroczna ocena opisowa ucznia kl.I Imię i nazwisko: Zachowanie: • Uczeń grzecznie zachowuje się podczas zajęć, ale jest mało aktywny. • Pracuje samodzielnie w dość dobrym tempie. Czasem zapomina o obowiązkach i zdarza mu się nie odrobić zadania domowego. • Przestrzega zasad kulturalnego słuchania i prowadzenia dialogu. • Jest koleżeński, lubiany przez rówieśników. Potrafi zgodnie współdziałać w grupie. • Jest wrażliwy, często nieśmiały w kontaktach z dorosłymi. Religia: bardzo dobry Obowiązkowe zajęcia edukacyjne: Edukacja polonistyczna: Czytanie i rozumienie czytanego tekstu: Czyta sylabami znane teksty. Rozumie czytany tekst i odpowiada na pytania stosując krótkie zdania. Wypowiadanie się i słuchanie: Z pomocą nauczyciela wypowiada się na znane tematy w formie prostych zdań. Ładnie recytuje wiersze. Pisanie: Poziom graficzny: Pisze poprawnie poznane litery, wyrazy uwzględniając właściwy kształt liter, poprawne ich łączenie oraz pochylenie. Pisanie zdań (samodzielne prace): Układa i pisze krótkie zdania. Przepisywanie tekstów: Podczas przepisywania wyrazów i zdań popełnia nieliczne błędy. Pisanie z pamięci i ze słuchu: Pisząc z pamięci i ze słuchu popełnia nieliczne błędy. Gramatyka: Dokonuje analizy i syntezy głoskowej i literowej wyrazów. Zna pojęcie głoski i litery. Ma problemy z wymienieniem samogłosek. Układa wyrazy z rozsypanki literowej i sylabowej. Edukacja matematyczna: Stosunki przestrzenne, cechy wielkościowe: Potrafi dobrze klasyfikować obiekty według podanej cechy i określić położenie przedmiotów. Czasami popełnia błędy podczas określania kierunków w przestrzeni. Sprawność rachunkowa: Zapisuje i odczytuje liczby w zakresie 8. Poprawnie przelicza i dolicza. Dodaje i odejmuje w zakresie 8. Zadania tekstowe: Rozwiązuje proste zadania tekstowe. Umiejętności praktyczne: Nazywa dni tygodnia. Wymienia je zachowując poprawną kolejność. Zna monety będące w obiegu. Geometria: Rozpoznaje i nazywa figury geometryczne. Edukacja przyrodnicza: Rozpoznaje rośliny i zwierzęta żyjące w takich środowiskach przyrodniczych, jak park, las, pole, sad, ogród i łąka. Nazywa zjawiska atmosferyczne w kolejnych porach roku. Zna ogólne zasady poruszania się po drogach. Edukacja plastyczno-techniczna: Chętnie wykonuje prace plastyczno-techniczne. Bezpiecznie posługuje się narzędziami. Edukacja muzyczna: Chętnie śpiewa poznane piosenki i bawi się przy muzyce. Wychowanie fizyczne: Aktywnie uczestniczy w zajęciach wychowania fizycznego. Sprawnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne Zajęcia komputerowe: Potrafi włączyć i wyłączyć komputer oraz posługiwać się myszką komputerową. Korzysta z programu Point, poznał znaczenie podstawowych narzędzi tego programu. Język angielski: Uczeń dobrze opanował wiedzę i umiejętności z języka angielskiego. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |