![]() |
![]() |
Katalog Ewa Melańczuk, 2016-05-31 Włodawa Geografia, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela dyplomowanegoCzynności organizacyjne Zadania Formy realizacji Termin realizacji Potwierdzenia 1. Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju 2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju i opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju 1. Analiza przepisów prawa oświatowego: – Ustawy o systemie oświaty z dnia 21 czerwca 1996 r. (Dz. U. z 1996r. Nr 67 poz. 329 z późniejszymi zmianami); – Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 1997r. Nr 56, poz. 357 z późniejszymi zmianami); – Ustawy z dnia 18 lutego 2000 r. o zmianie ustawy – Karta Nauczyciela oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2000 r. Nr 19, poz. 239); – Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004 r. Nr 260, poz. 2593 z późniejszymi zmianami); – Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli – Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli 2. Wniosek o rozpoczęcie stażu 3. Opracowanie planu rozwoju zawodowego. 4. Gromadzenie dokumentacji 5. Przygotowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju. 6. Uzyskanie oceny dorobku zawodowego 7. Sformułowanie wniosku o wszczęcie postępowania egzaminacyjnego sierpień/wrzesień 2013r. wrzesień, 2013r. wrzesień, 2013r. cały okres stażu maj-czerwiec 2016 2016r. czerwiec 2016 opracowanie dokumentacji niezbędnej do rozpoczęcia stażu wniosek wniosek o rozpoczęcie stażu plan rozwoju zawodowego sprawozdanie ocena dorobku zawodowego wniosek o wszczęcie postępowania egzaminacyjnego §8 ust. 2, pkt 1. Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. 1.Doskonalenie kompetencji zawodowych. 1. Analiza i ocena własnych umiejętności. 2. Udział w wewnątrzszkolnych i zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego: - szkoleniowe Rady Pedagogiczne: - kursy szkoleniowe 3. Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego i sprawdzianu szóstoklasisty cały okres stażu analiza, potwierdzenie, dyplom ukończenia lub zaświadczenie ukończenia 2 Uczestniczenie w pracach organów szkoły oraz zespołów zadaniowych związanych z realizacją podstawowych funkcji szkoły. 1. Pełnienie funkcji wychowawcy klasy 2. Praca w ramach zespołu nauczycieli przedmiotów przyrodniczych. oraz pełnienie funkcji koordynatora konkursów z przyrody i geografii 3. Organizacja konkursów na szczeblu szkolnym, okręgowym i wojewódzkim 4. Współpraca z Dyrektorem Szkoły, Radą Pedagogiczną i Samorządem Uczniowskim – współorganizacja lub organizacja imprez o charakterze ogólnoszkolnym, konsultacje w sprawie egzaminów oraz konkursów na poziomie szkolnym, okręgowym i wojewódzkim notatki, potwierdzenie dyrektora scenariusze 3. Wzbogacenie metod i form pracy dydaktycznej i wychowawczej . 1. Wzbogacenie metod i form pracy dydaktycznej i wychowawczej w pracy z uczniem zdolnym i z trudnościami w nauce 2. Uczestnictwo w szkoleniach, spotkaniach, warsztatach, 3. Konsultacje z innymi nauczycielami. 4.Zbieranie i tworzenie pomocy dydaktycznych do nauczania przyrody i geografii, prowadzenia lekcji wychowawczych, oraz scenariuszy imprez szkolnych cały okres stażu scenariusze, potwierdzenia, wykaz pomocy 4. Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności. 5. Tworzenie własnej bazy materia-łów dydaktycznych. 1.Samodoskonalenie poprzez studiowanie literatury z zakresu psychologii, pedagogiki oraz dydaktyki i metodyki nauczania przyrody i geografii 2. Pogłębianie wiedzy z przepisów prawa oświatowego a zwłaszcza dotyczących awansu zawodowego 1. Wykonanie pomocy dydaktycznych przy użyciu techniki kompute-rowej oraz innych technik. 2. Przygotowanie materiałów wzbogacających pracownię przyrodniczo- geograficzną materiały, pomoce dydaktyczne, bibliografia testy, regulaminy konkursów, foto-grafie, plakaty, prace wykonane przez uczniów, sprawozdania 6 . Rozwijanie kultury czytelniczej 1. Propagowanie czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży poprzez gazetki, wystawy i pogadanki oraz przez prowadzenie biblioteczki z czasopismami przyrodniczymi. 2. Stwarzanie uczniom odpowiednich warunków do samodzielnego poszerzania i zdobywania wiedzy – lekcje z internetem. zapisy tematów w dzienniku, sprawozdania, lista zgromadzonych materiałów §8 ust. 2, pkt 2. Wykorzystanie w pracy technologii informatycznej i komunikacyjnej. 1.Stosowanie techniki komputerowej w pracy pedagogicznej. 1.Korzystanie z zasobów edukacyjnych portali internetowych, encyklopedii oraz różnego rodzaju oprogramowania: edytorów tekstu, arkusza kalkulacyjnego, Power Point. 2. Wykorzystanie technologii informacyjnej do przygotowania testów, sprawdzianów, konkursów szkolnych oraz uroczystości szkolnych 3. Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem komputera 4.Wykorzystanie Internetu do komunikowania się i wymiany informacji 5.Zachęcanie uczniów do korzystania z materiałów dostępnych w internecie przygotowujących do egzaminu gimnazjalnego np. Eduqrsor 6. Przygotowanie wystroju pracowni przyrodniczo- geograficznej oraz korytarzy szkolnych cały okres stażu konspekt lekcji, pomoce, przykłady wykorzystania w pracy ,potwierdzenie dyrektora szkoły 2. Doskonalenie umie-jętności wykorzystania technologii kompute-rowej i informacyjnej w pracy nauczyciela. 1. Konsultacje z nauczycielami informatyki. 2. Przygotowywanie sprawozdań i zestawień dotyczących próbnych oraz właściwych egzaminów gimnazjalnych część matematyczno- przyrodnicza : treści geograficzne cały okres stażu sprawozdania zaświadczenia, certyfikaty sprawozdania w teczce Zespołu Przedmiotów Przyrodniczych §8 ust. 2, pkt 3. Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami. 1. Podejmowanie działań w ramach WDN 1.Przygotowanie szkolenia zespołu przyrodniczego II, III rok stażu referat 2. Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom 1. Prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli i rodziców 2. Konsultacje z nauczycielami geografii, przyrody i biologii z mojej szkoły w ramach zespołu przedmiotów przyrodniczych 3. Udostępnianie materiałów dydaktycznych innym nauczycielom – scenariusze zajęć , karty pracy, prezentacje multimedialne itp. 4 Pełnienie funkcji opiekuna praktyk studenckich Cały staż Według potrzeb notatki, konspekty, potwierdzenia 3. Upowszechnianie i promocja własnych doświadczeń, metod i form pracy. 1. Opublikowanie na portalu internetowym planu rozwoju zawodowego oraz innych materiałów dydaktycznych II, III rok stażu adres strony internetowej, potwierdzenie §8 ust. 2, pkt 4a. Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub w sprawach nieletnich 1.Umiejętność projektowania własnych działań. 1. Opracowanie i wdrożenie planu pracy wychowawcy w gimnazjum zgodnego z programem wychowawczym szkoły 2. Organizowanie dodatkowych zajęć dydaktycznych zgodnie z potrzebami i zainteresowaniami uczniów. 3. Opracowanie i realizacja zajęć w ramach kółka geograficznego cały okres stażu plan pracy, program zajęć , potwierdzenie §8 ust. 2, pkt 4c. Poszerzanie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych 1. Rozwijanie zainteresowań młodzieży. 1. Organizowanie wycieczek dydaktyczno- krajoznawczych mających na celu zapoznanie z dziedzictwem kulturowym regionu , wyjazdów do kina i teatru 2.Organizowanie dodatkowych zajęć dydaktycznych zgodnie z potrzebami i zainteresowaniami uczniów cały okres stażu karty wycieczek, potwierdzenia, sprawozdania 2. Wychodzenie naprzeciw potrzebom uczniów. 1. Prowadzenie koła zainteresowań z przyrody i geografii 2. Indywidualna praca z uczniem przygotowującym się do konkursów organizowanych przez Lubelskie Kuratorium Oświaty, praca z uczniem zdolnym 3. Prezentacja prac uczniów na gazetkach klasowych i szkolnych 4. Współpraca z Samorządem Uczniowskim Cały okres stażu Wg potrzeb plan pracy, potwierdzenie §8 ust.2, pkt 4e. Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami 1. Podejmowanie działań na rzecz tworzenia tradycji szkolnej. 1. Współorganizowanie lub organizowanie uroczystości szkolnych, akademii – klasowa Wigilia, klasowe Mikołajki, dzień nauczyciela, dzień kobiet, dzień Ziemi 2. Aktywne uczestnictwo w akcjach charytatywnych na terenie szkoły i gminy, np. Pomóż dzieciom przetrwać zimę, szlachetna paczka, pomoc dla hospicjum i osób poszkodowanych i inne. 3. Współpraca ze środowiskiem lokalnym ,Poleskim Parkiem Narodowym, z kuratorem zawodowym, asystentem rodziny, Lubelski Kuratorem Oświaty Cały okres stażu, wg kalendarza uroczystości szkolnych i w razie potrzeb scenariusze imprez, potwierdzenia §8 ust.2, pkt5. Umiejętność rozpoznawania rozwiązywania problemów edukacyjnych ,wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. 1. Opis i analiza dwóch przypadków rozpoznania i rozwiązywania problemów edukacyjnych i wychowawczych.( rozpoznanie warunków sytuacji rodzinnej uczniów poprzez rozmowę , obserwację ) 2. Współpraca z psychologiem szkolnym i rodzicami oraz wspólne poszukiwanie rozwiązań problemów edukacyjnych i wychowawczych 3. Przygotowanie planu pomocy uczniom i zorganizowanie grup wsparcia pomocy w formie: konsultacji, pomocy koleżeńskiej itp. Okres stażu zgodnie z potrzebami opis przypadku (Zastrzega się możliwość modyfikacji Planu Rozwoju Zawodowego w trakcie trwania stażu) Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |