Katalog

Joanna Bucka, 2016-05-31
Busko-Zdrój

Język angielski, Konspekty

KONSPEKT LEKCJI: Podawanie godziny- ćwiczenia. Poznajemy dni tygodnia.

- n +

KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Klasa: III a
Nauczyciel: Joanna Bucka
Temat lekcji : Podawanie godziny- ćwiczenia. Poznajemy dni tygodnia.
Cele lekcji:
Po zakończeniu lekcji uczeń:
Potrafi
-zapytać o godzinę oraz podać godzinę w języku angielskim
-podać angielskie nazwy dni tygodnia
-współpracować w grupie
Zna
- słownictwo z zakresu produktów żywnościowych
- zasady podawania pełnych godzin w języku angielskim
- słownictwo z zakresu dni tygodnia
Pomoce:
- prezentacje multimedialne, kartki z nazwami produktów żywnościowych, karty obrazkowe, karty „domino”, karty pracy, zeszyt ćwiczeń NEW SPARKS
Formy pracy:
- praca indywidualna, praca grupowa, praca w parach, praca w grupach
Metody:
-gry dydaktyczne
-metoda dramy- ćwiczenia pantomimiczne
- pogadanka
-wykład
-metody praktyczne- ćwiczenie
-„giełda pomysłów”
Przebieg lekcji:
1.Moment organizacyjno-porządkowy: sprawdzenie obecności (2min)
2.Rozgrzewka językowa- powtórzenie słownictwa
- nauczyciel rozdaje wybranym uczniom kartki ze słownictwem -produkty żywnościowe, a następnie pokazuje uczniom karty obrazkowe przedstawiające te produkty; zadaniem uczniów jest podejście do nauczyciela w momencie kiedy zostaje pokazana karta z produktem żywnościowym, którego nazwę trzymają w ręku ( 5 min)
- wybrani uczniowie podchodzą do nauczyciela i losują kartę ze słownictwem z zakresu produktów żywnościowych, następnie pokazują jak spożywają dany produkt; zadaniem pozostałych uczniów jest odgadnięcie nazwy pokazywanego produktu ( 4 min)
3. Utrwalenie podawania godziny w języku angielskim
- uczniowie przypominają ogólne zasady podawania godzin w języku angielskim
- nauczyciel puszcza prezentację multimedialną dzięki której, w formie gry dydaktycznej, uczniowie praktykują podawanie godzin ( 5min)
-nauczyciel rysuje na tablicy zegar; uczniowie pracują parami – jeden uczeń podaje godzinę, a drugi podchodzi do tablicy i rysuje wskazówki zegara na tablicy ( 4min)
4. Wprowadzenie nazw dni tygodnia
- nauczyciel podaje uczniom nazwy dni tygodnia ; uczniowie zapisują notatkę w zeszytach przedmiotowych ( 6min)
5. Praktykowanie nowego słownictwa
- nauczyciel puszcza prezentację multimedialną; w formie gry dydaktycznej uczniowie utrwalają nazwy dni tygodnia (5min)
- uczniowie pracują w grupach a ich zadaniem jest ułożenie kart „ domino”, tak żeby utworzyły poprawne nazwy dni tygodnia ( 7min)
6.Podsumowanie lekcji
-nauczyciel rozdaje uczniom karty pracy – uczniowie rozwiązują ćwiczenia utrwalające nazwy produktów żywnościowych, nazwy godzin i nazwy dni tygodnia ( 5min)
7. Zadanie pracy domowej
Zeszyt ćwiczeń str. 30 ćw.5 (2min)

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.