Katalog Joanna Bucka, 2016-05-31 Busko-Zdrój Język angielski, Konspekty KONSPEKT LEKCJI: Powtórzenie wiadomości z rozdziału 1- nazwy zwierząt, opis zwierzątka.KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO Klasa: III a Nauczyciel: Joanna Bucka Temat lekcji : Powtórzenie wiadomości z rozdziału 1- nazwy zwierząt, opis zwierzątka. Cele lekcji: Po zakończeniu lekcji uczeń: Potrafi -policzyć od 1 do 20 -rozpoznać i nazwać zwierzęta po angielsku - nazwać określone części ciała - wymienić niektóre czasowniki opisujące czynności (np. swim, jump, etc.) - samodzielnie zredagować opis zwierzątka ( kolor, wygląd, umiejętności) Zna - słownictwo z zakresu : liczebników 1-20, nazw zwierząt, części ciała, czasowników opisujących czynności - czasownik „ can” do wyrażania umiejętności - czasownik „ has got” to opisu wyglądu Pomoce: - podręcznik „New Sparks 3”, płyta cd, radiomagnetofon, karty obrazkowe ze zwierzętami, karty ze słownictwem, karty pracy uczniów, prezentacja multimedialna Formy pracy: - praca indywidualna, praca grupowa Metody: -pogadanka -opowiadanie -pokaz --metoda realizacji zadań wytwórczych -gry dydaktyczne Przebieg lekcji: 1. Moment organizacyjno-porządkowy: sprawdzenie obecności; sprawdzenie pracy domowej (3min) 2. Rozgrzewka językowa- śpiewanie piosenki - uczniowie śpiewają piosenkę, którą poznali w rozdziale 1 - nauczyciel pyta uczniów jakie zwierzątka pojawiły się w piosence; uczniowie wymieniają angielskie nazwy zwierząt (5min) 3. Utrwalenie liczebników 1-20. - nauczyciel pyta wybranych uczniów o poszczególne liczby od 1-20 - nauczyciel pokazuje uczniom karty ze zwierzątkami; zadaniem uczniów jest jak najszybsze policzenie zwierzątek i podanie ich liczby po angielsku - uczniowie biorą w ręce ołówki, nauczyciel podaje po angielsku liczbę od 1-20, zadaniem uczniów jest wystukanie ołówkiem o ławkę podanej liczby po uprzednim sygnale nauczyciela (7min) 4. Utrwalenie nazw zwierząt i czasowników opisujących czynności. -nauczyciel pokazuje uczniom karty obrazkowe ze zwierzątkami, uczniowie nazywają zwierzęta na obrazkach - nauczyciel ponownie pokazuje karty obrazkowe ze zwierzątkami, tym razem zadaniem uczniów jest podanie angielskich czasowników, które odpowiadają czynnościom wykonywanym przez te zwierzątka ( 5 min) 5. Utrwalenie części ciała. - nauczyciel czyta uczniom krótki tekst : “I have got a lot of animals. One of them is a parrot. She has got wings . She can fly. I have got a dog. He can jump. He has got four legs and a short neck. I have got a mouse. She is small. She’s got a long tail and small ears. I also have a cat. She has got green eyes. I love my animals.” zadaniem uczniów jest klaśnięcie w dłonie za każdym razem kiedy usłyszą części ciała, nauczyciel wówczas przerywa na chwilę czytanie , wybrany uczeń mówi jaka to część ciała ( 3 min) 5. Opis zwierzątka. -nauczyciel rozdaje uczniom karty pracy -nauczyciel przytwierdza do tablicy karty z niedokończonymi zdaniami : „ It’s a/an….; It’s…. It can….., It’s got….” oraz karty ze słownictwem (nazwy zwierząt, kolory, czynności, części ciała); zadaniem uczniów jest dopasowanie słownictwa do odpowiednich zdań ( to samo zadanie uczniowie wykonują na swoich kartach pracy) (10 min) - uczniowie samodzielnie opisują wybrane przez siebie zwierzątko (5min) 7.Podsumowanie lekcji – gra edukacyjna - nauczyciel puszcza prezentację multimedialną –zadaniem uczniów jest odgadnięcie o jakie zwierzę chodzi na podstawie podanego opisu (4min) 8. Zadanie pracy domowej zeszyt ćwiczeń str 46 (3min) Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |