Katalog

Joanna Bucka, 2016-05-31
Busko-Zdrój

Język angielski, Konspekty

KONSPEKT LEKCJI: Powtórzenie wiadomości z rozdziału 1- nazwy zwierząt, opis zwierzątka.

- n +

KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Klasa: III a
Nauczyciel: Joanna Bucka
Temat lekcji : Powtórzenie wiadomości z rozdziału 1- nazwy zwierząt, opis zwierzątka.
Cele lekcji:
Po zakończeniu lekcji uczeń:
Potrafi
-policzyć od 1 do 20
-rozpoznać i nazwać zwierzęta po angielsku
- nazwać określone części ciała
- wymienić niektóre czasowniki opisujące czynności (np. swim, jump, etc.)
- samodzielnie zredagować opis zwierzątka ( kolor, wygląd, umiejętności)
Zna
- słownictwo z zakresu : liczebników 1-20, nazw zwierząt, części ciała, czasowników opisujących czynności
- czasownik „ can” do wyrażania umiejętności
- czasownik „ has got” to opisu wyglądu
Pomoce:
- podręcznik „New Sparks 3”, płyta cd, radiomagnetofon, karty obrazkowe ze zwierzętami, karty ze słownictwem, karty pracy uczniów, prezentacja multimedialna
Formy pracy:
- praca indywidualna, praca grupowa
Metody:
-pogadanka
-opowiadanie
-pokaz
--metoda realizacji zadań wytwórczych
-gry dydaktyczne

Przebieg lekcji:
1. Moment organizacyjno-porządkowy: sprawdzenie obecności; sprawdzenie pracy domowej (3min)
2. Rozgrzewka językowa- śpiewanie piosenki
- uczniowie śpiewają piosenkę, którą poznali w rozdziale 1
- nauczyciel pyta uczniów jakie zwierzątka pojawiły się w piosence; uczniowie wymieniają angielskie nazwy zwierząt (5min)
3. Utrwalenie liczebników 1-20.
- nauczyciel pyta wybranych uczniów o poszczególne liczby od 1-20
- nauczyciel pokazuje uczniom karty ze zwierzątkami; zadaniem uczniów jest jak najszybsze policzenie zwierzątek i podanie ich liczby po angielsku
- uczniowie biorą w ręce ołówki, nauczyciel podaje po angielsku liczbę od 1-20, zadaniem uczniów jest wystukanie ołówkiem o ławkę podanej liczby po uprzednim sygnale nauczyciela
(7min)
4. Utrwalenie nazw zwierząt i czasowników opisujących czynności.
-nauczyciel pokazuje uczniom karty obrazkowe ze zwierzątkami, uczniowie nazywają zwierzęta na obrazkach
- nauczyciel ponownie pokazuje karty obrazkowe ze zwierzątkami, tym razem zadaniem uczniów jest podanie angielskich czasowników, które odpowiadają czynnościom wykonywanym przez te zwierzątka ( 5 min)
5. Utrwalenie części ciała.
- nauczyciel czyta uczniom krótki tekst :
“I have got a lot of animals. One of them is a parrot. She has got wings . She can fly.
I have got a dog. He can jump. He has got four legs and a short neck. I have got a mouse. She is small. She’s got a long tail and small ears. I also have a cat. She has got green eyes. I love my animals.”

zadaniem uczniów jest klaśnięcie w dłonie za każdym razem kiedy usłyszą części ciała, nauczyciel wówczas przerywa na chwilę czytanie , wybrany uczeń mówi jaka to część ciała ( 3 min)
5. Opis zwierzątka.
-nauczyciel rozdaje uczniom karty pracy
-nauczyciel przytwierdza do tablicy karty z niedokończonymi zdaniami : „ It’s a/an….; It’s…. It can….., It’s got….” oraz karty ze słownictwem (nazwy zwierząt, kolory, czynności, części ciała); zadaniem uczniów jest dopasowanie słownictwa do odpowiednich zdań ( to samo zadanie uczniowie wykonują na swoich kartach pracy) (10 min)
- uczniowie samodzielnie opisują wybrane przez siebie zwierzątko (5min)
7.Podsumowanie lekcji – gra edukacyjna
- nauczyciel puszcza prezentację multimedialną –zadaniem uczniów jest odgadnięcie o jakie zwierzę chodzi na podstawie podanego opisu (4min)
8. Zadanie pracy domowej
zeszyt ćwiczeń str 46 (3min)

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.