AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Monika Walczuk, 2016-05-31
Biała Podlaska

Lekcja wychowawcza, Scenariusze

scenariusz lekcji

- n +

Scenariusz lekcji wychowawczej w szkole podstawowej klasa IV


Temat lekcji: Moje wartości w życiu.

Czas trwania lekcji: 45 minut.

Cele:

Uczeń rozumie:
- wymienia przykłady wartości w życiu człowieka,
- dzieli wartości na materialne i niematerialne,
- wymienia wartości najcenniejsze w życiu każdego człowieka,
Uzasadnia konieczność obrony własnych wartości..

Metody pracy
- pogadanka,
- piramida wartości,
- krąg wartości,
- burza mózgów.

Środki dydaktyczne
- złota rybka,
- tablica,
-kolorowe karteczki.

Przebieg lekcji

1.Sprawy organizacyjne ustawienie stolików do pracy w grupie.

2. Nauczyciel kładzie na środku stolika złotą rybkę. Rozdaje uczniom po jednej kartce i prosi aby napisali życzenie do złotej rybki. Zaznacza iż rybka spełnia tylko jedno życzenie. Uczniowie przedstawiają swoje życzenia. Uczniowie dzielą je w grupy materialne, niematerialne związane z rodziną, zdrowiem, karierą, pracą. Nauczyciel nawiązuje do tematu lekcji porównując ich życzenia do wartości w życiu każdego człowieka.

3.Burza mózgów. Uczniowie tworzą listę wartości materialnych i niematerialnych (np. pieniądze, dom, samochód, komputer, ubranie, zdrowie, uroda, przyjaciele, rodzina, miłość, wiara, kariera, sława, honor, itp.).

4.Uczniowie dostają po kilka karteczek, zapisują najbardziej cenione przez siebie wartości. Nauczyciel umieszcza na środku żółte koło, uczniowie układają wokół niego karteczki ze swoimi wartościami. Te same wartości układane są na jednym promieniu, powstaje w ten sposób słońce. Im więcej wartości się powtarza tym promienie są dłuższe. Słonce pokazuje, które wartości są najbardziej cenione przez uczniów.

5. Nauczyciel prosi uczniów aby oddali mu trzy dowolne wartości z tych które wybrali. Rwie karteczki na kawałeczki. Uczniowie są zdziwieni, nauczyciel wyjaśnia iż o niektóre wartości trzeba walczyć i nie dać ich sobie odebrać, że nie można ich zamienić czy sprzedać.

6. Uczniowie tworzą listę najważniejszych wartości.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.