Katalog

Magdalena Bardzik, 2016-05-18
Niechobrz

Język angielski, Konspekty

Konspekt lekcji języka angielskiego

- n +

Konspekt lekcji języka angielskiego

Szkoła: Zespół Szkół Mechanicznych w Rzeszowie
Przedmiot: język angielski
Nauczyciel: mgr Magdalena Bardzik
Klasa: 4 ft (technikum- klasa żeńska)
Data: 03.02.2016
Czas: 45 minut
TEMAT: Romantic scenes.
CELE
• kształtowanie i doskonalenie umiejętności w zakresie kompetencji komunikacyjnej i językowej (słuchanie ze zrozumieniem, mówienie)
• poszerzenie komponentu kulturowego (uczeń dostrzega podobieństwa i różnice między kulturami polską i anglosaską)
• powtórzenie słownictwa związanego z wyrażaniem uczuć
Metody:
aktywizujaca, prezentująca
Formy pracy:
indywidualna, w parach
Pomoce:
komputery i tablica interaktywna z dostępem do Internetu
materiały przygotowane przez nauczyciela - tekst piosenki Grow old with you
z filmu The Wedding singer.







Przebieg lekcji

1. Czynności organizacyjne 1 min.
Sprawdzenie listy obecności i zapisanie tematu.
2. Rozgrzewka 3 min.
Nauczyciel prosi uczniów o przypomnienie sobie ulubionych romantycznych piosenek i okoliczności w jakich je usłyszeli lub z jakimi je kojarzą. Ochotnicy dzielą się doświadczeniami.
Praca indywidualna.

3. Wstęp do słuchania 7 min.
Praca w parach.
Nauczyciel wraz z uczniami przypomina słownictwo jakie występuje w tekstach tego typu piosenek (słownictwo związane z uczuciami i ich wyznawaniem)
Uczniowie mogą przy tym korzystać ze stanowisk komputerowych i słowników online np. www.ling.pl, http://www.howjsay.com, w celu sprawdzenia znaczenia lub wymowy.
Nauczyciel zadaje pytania pomocnicze oraz tworzy wspólną listę wyrażeń, na tablicy lub przy pomocy https://docs.google.com.
4. Słuchanie ze zrozumieniem 10 min.
http://www.youtube.com/watch?v=P6210hj_fJ4&feature=related
a) słuchanie pierwsze: uczniowie słuchają piosenki i starają się określić jej treść (praca w parach)
b) słuchanie drugie: uczniowie otrzymują tekst piosenki i uzupełniają brakujące wyrazy :

I wanna make you ......
Whenever you're ..............
.......... you around when your arthritis is bad
Oh all I wanna do is ..... old with you.

I'll get your ..........
When your ........ aches
Build you a ......... if the furnace breaks
Oh it could be so nice .......... old with you

Chorus:
I'll Miss you, ......... you
Give you my ........ when you are ...........
Need you, ......... you
I'll even .... you hold the ........... control

So let me do the ........ on our kitchen sink
Put you to ..... when you've had too much to ..........
Oh I could be the man who .......... old with you
I wanna ..... old with you.

tekst dla nauczyciela:

I wanna make you smile
Whenever you're sad
Carry you around when your arthritis is bad
Oh all I wanna do is grow old with you.

I'll get your medicines
When your tummy aches
Build you a fire if the furnace breaks
Oh it could be so nice growing old with you

Chorus:
I'll Miss you, kiss you
Give you my coat when you are cold
Need you, feed you
I'll even let you hold the remote control

So let me do the dishes on our kitchen sink
Put you to bed when you've had too much to drink
Oh i could be the man who grows old with you
I wanna grow old with you

c) wspólne sprawdzenie wynikówi słuchania a następnie uczniowie szukają znaczenia poszczególnych wyrażeń (np. www.ling.pl)

5. Dyskusja 10 minut
Uczennice mają za zadanie omówić zabawne/niezwykłe doświadczenia/związane z wyrażaniem uczuć jakich były świadkiem bądź obiektem.
Prezentacje rozpoczynają ochotnicy a następnie pozostali uczestnicy lekcji w dowolnej kolejności.
Nauczyciel zachęca grupę do zadawania pytań/moderuje oraz notuje przydatne wyrażenia (https://docs.google.com).

6. Powtórzenie 10 min
Uczniowie mają za zadanie zastosować słownictwo które wystąpiło na lekcji tworząc zadania przy pomocy aplikacji http://www.hotpot.uvic.ca/, tworząc krzyżówkę która nastepnie udostępniają drogą elektroniczną innym grupom, przez https://groups.google.com.
Wspólne sprawdzenie rozwiązań.

7. Podsumowanie i omówienie pracy domowej 4 min.
Uczennice proszone są o przygotowanie krótkiego filmu animowanego, przy pomocy http://goanimate.com/, o tematyce związanej z lekcją a następnie udostepnienie go pozostałym poprzez https://groups.google.com.




Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.