Katalog Marlena Kamińska, 2016-05-18 Wałbrzycxh Paweł Pleśnierowicz Różne, Konspekty konspekt do przedstawienia„ A teatr jest po to, Żeby wszystko było inne niż dotąd. Żeby iść do domu w zamyśleniu i zachwycie I już zawsze odtąd księżyc w misce widzieć…” Grzegorz Turnau – „Księżyc w Misce” Pantomima przygotowana przez księdza Pawła Pleśnierowicza i Marlenę Kamińską (w ramach zajęć teatralnych) z uczniami klasy 3 gimnazjum do utworu pt. "Everything" zespołu Lifehouse. Pantomima jest przedstawieniem niemym. Dominującymi środkami wyrazu w jej przypadku, są tym samym ruch, gesty oraz mimika twarzy. Dzięki temu pantomima eksploatuje komunikację niewerbalną. CZAS TRWANIA ZAJĘĆ: 6-10 min. METODY I TECHNIKI: pantomima, FORMY: grupowa, ŚRODKI DYDAKTYCZNE: banknoty, sztuczny nóż, sztuczny pistolet,czarna koszulka, alba, butelka, kwiatek sztuczny, podkład muzyczny. ŚRODKI WYRAZU: ruchy ciała, gesty, mimika. CELE TERAPEUTYCZNE I OGÓLNE: 1. Zaprezentowanie zdarzeń i towarzyszących im uczuć za pomocą ekspresji twórczej w formie ruchu scenicznego, 2. Doskonalenie komunikacji niewerbalnej, harmonii ciała, 3. Ćwiczenia koncentracji uwagi, 4. Rozwijanie pasji i kreatywności dzieci, 5. Rozwijanie predyspozycji twórczych jak : wyobraźnia, spostrzeganie, myślenie, 6. Kształtowanie umiejętności wyrażania uczuć, 7. Rozwijanie umiejętności pracy w grupie, 8. Wyzwolenie możliwości kreacyjnych umożliwiających zabawę w teatr, 9. Wyrażanie emocji za pomocą gestu, mimiki i ruchu, 10. Budowanie integracji i poczucia bezpieczeństwa w grupie, 11. Profilaktyka wobec zagrożeń świata: pieniądze, alkohol, bulimia, samobójstwa, 12. Integracja uczniów- w klasie 3 gimnazjum, 13. Odbudowywanie zaniżonej samooceny, 14. Włączanie uczniów w życie szkoły, oddziału. 15. Wzmacnianie wiary we własne siły, 16. Stymulowanie rozwoju zgodnie z indywidualnymi możliwościami i potrzebami podopiecznych. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |