Katalog Urszula Witaszczyk, 2016-05-18 Radomsko Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Scenariusz zajęć logopedycznychScenariusz zajęć logopedycznych z zakresu stymulacji percepcji słuchowej Temat: Zwierzęta mieszkające na wsi Cel ogólny: - wzbogacanie wiadomości dotyczących zwierząt żyjących na wsi - rozwijanie wrażliwości słuchowej poprzez dostarczanie różnorodnych bodźców słuchowych ( odgłosy zwierząt ) Cele operacyjne: dziecko - rozpoznaje i nazywa na podstawie obrazków zwierzęta żyjące na wsi (krowa, świnka, koń, kura, kaczka, pies, owca, baran, koza, kot, gęś ) - rozpoznaje i naśladuje odgłosy wydawane przez zwierzęta - połączyć w pary zwierzęta i ich potomstwo ( krowa – cielak, świnia – prosiaczek, kura – kurczaczek, koń – źrebak, kaczka – kaczątko, pies – szczeniak, owca – owieczka, itp.) - stymulacja mowy: poszerzanie słownictwa poprzez podanie nominacji bądź definicji - aktywizacja plastyczna ( rysunek ) Metody: - wspierająca, stymulująca, usprawniająca - elementy metod twórczych - czynne: zadań stawianych do wykonania - percepcyjne: instrukcji i pokazu Narzędzia: - ilustracje zwierząt żyjących na wsi - kaseta z nagranymi odgłosami zwierząt; pomoc „Słucham i mówię” - magnetofon - ilustracje do pokolorowania - konwersacja: pytania pomocnicze Forma: praca z całą grupą, indywidualna działalność dzieci. Przebieg: 1. Zabawa na powitanie „Kosi, kosi łapki”. 2. „Na wiejskim podwórku” – rozpoznawanie na podstawie obrazków zwierząt żyjących na wsi (krowa, świnka, koń, kura, kaczka, pies, owca, baran, koza, kot, gęś ). 3. „Co to za zwierzątko?” – zagadki słuchowe. Rozpoznawanie odgłosów wydawanych przez wyżej wymienione zwierzęta, nagranych na kasecie magnetofonowej. 4. Różnicowanie i naśladowanie głosów zwierząt ( zabawy ortofoniczne ): • Naśladowanie głosu zwierząt wskazanych na obrazku; • Rozpoznawanie naśladowanych przez wskazane dziecko głosów zwierząt; • Tworzenie szeregów dźwięków wydawanych przez różne zwierzęta ( np. kot, pies, kot ): dziecko słyszy wydawane dźwięki, zapamiętuje je i podaje ich odpowiedniki dźwiękonaśladowcze: miau, hau, miau. 5. „Szukam mojej mamy” – odszukiwanie i łączenie w pary małych zwierzątek z ich mamami. 6. Rozmowa na temat życia zwierząt na wsi: • Co jedzą zwierzęta? • Po co hodujemy dane zwierzę? • Gdzie śpią zwierzątka? • Co robią zwierzątka przez cały dzień? 7. Działalność plastyczna – wypełnianie konturu zwierząt kredkami. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |