Katalog Katarzyna Retzlaff, 2016-05-18 Bytów Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanegoI Liceum Ogólnokształcące im. Bojowników o Wolność i Polskość Ziemi Bytowskiej PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO mgr Katarzyna Retzlaff Ogólne informacje o nauczycielu 1. Tytuł naukowy, imię i nazwisko: mgr Katarzyna Retzlaff 2. Posiadane kwalifikacje: wyższe studia magisterskie na kierunku filologia angielska 3. Nazwa szkoły, w której odbywany jest staż: I Liceum Ogólnokształcące im. Bojowników o Wolność i Polskość Ziemi Bytowskiej w Bytowie 4. Zajmowane stanowisko, nauczany przedmiot: nauczyciel języka angielskiego 5. Posiadany stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany 6. Okres odbywania stażu: 1.09.2013r. – 31.05.2016 r. Plan dotyczy mojego rozwoju zawodowego w okresie od 1 września 2013r. do 31 maja 2016r. z uwzględnieniem zadań zawartych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. Cele operacyjne: 1) doskonalenie warsztatu i metod pracy, 2) realizowanie zadań wykraczających poza wykonywane obowiązki w celu podniesienia jakości pracy szkoły, 3) uczestniczenie w różnych formach doskonalenia służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu poziomu pracy szkoły. Czynności organizacyjne 1. Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli oraz przygotowanie planu rozwoju zawodowego - zapoznanie się z aktualnymi przepisami prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli itd. - złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu - sporządzenie planu rozwoju zawodowego 2. Dokumentowanie realizacji Planu rozwoju zawodowego - założenie teczki „Awans zawodowy” - gromadzenie dokumentacji potwierdzającej realizację planu rozwoju zawodowego 3. Sprawozdanie z realizacji Planu rozwoju zawodowego - przegląd zgromadzonych materiałów, opis i analiza podjętych działań z uwzględnieniem ewaluacji, - opracowanie Sprawozdania z realizacji Planu rozwoju zawodowego § 8 ust. 2 pkt.1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły Zadania do realizacji 1. Poszerzenie wiedzy i umiejętności poprzez udział w wewnętrznych i zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego - aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły (udział w konferencjach, warsztatach metodycznych itd.) - udział w szkoleniowych radach pedagogicznych - ukończenie studiów podyplomowych na kierunku Doradztwo Zawodowe 2. Realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy szkoły - opracowanie planów pracy na poszczególne lata oraz udoskonalanie przedmiotowego systemu oceniania - ewaluacja dotychczasowego systemu oceniania i formułowanie wniosków do dalszej pracy - praca w zespole przedmiotowym i innych zespołach powoływanych na rzecz podniesienia jakości pracy szkoły 3. Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii, dydaktyki oraz prawa oświatowego. Wzbogacanie i modyfikowanie własnego warsztatu pracy. - studiowanie literatury fachowej i czasopism poruszających tematykę problemów wychowawczych i dydaktycznych - śledzenie literatury poświęconej problematyce młodego człowieka - gromadzenie i aktualizowanie własnej biblioteki przedmiotu, dobór podręczników, czasopism metodycznych i literatury fachowej - systematyczne zapoznawanie się z ofertą wydawniczą 4. Opieka nad uczniami biorącymi udział w olimpiadach, konkursach przedmiotowych organizowanych w szkole i poza nią - zachęcanie uczniów do uczestnictwa w różnych konkursach, w których mogą wykazać się wiedzą i umiejętnościami - pomoc w szukaniu materiałów, sprawdzanie ich przygotowania - inicjowanie i współorganizacja szkolnego konkursu z języka angielskiego 5. Sprawowanie opieki oraz współpraca z Samorządem Uczniowskim - koordynowanie prac samorządu szkolnego przy organizacji różnego rodzaju imprez szkolnych oraz pełnienie funkcji opiekunki Samorządu Szkolnego 6. Praca z młodzieżą w ramach zajęć fakultatywnych (wyrównawczych lub podnoszących umiejętności) - prowadzenie dodatkowych zajęć pozalekcyjnych z uczniami klas programowo najwyższych w ramach przygotowania do egzaminu maturalnego i/lub prowadzenie dodatkowych zajęć w ramach wyrównywania poziomu edukacyjnego lub dla uczniów z dysfunkcjami 7. Kreowanie pozytywnego wizerunku szkoły w środowisku lokalnym - wspomaganie Zespołu do spraw Promocji Szkoły 8. Rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych w szkole oraz współpraca z rodzicami - współpraca z rodzicami uczniów sprawiających problemy lub tych z dysfunkcjami - wyznaczenie terminów indywidualnych spotkań z rodzicami § 8 ust. 2 pkt. 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Zadania do realizacji 1. Stosowanie technologii komputerowej i informacyjnej w opracowywaniu dokumentacji, narzędzi badawczych i przygotowaniu pomocy dydaktycznych do pracy z młodzieżą - prowadzenie zajęć przy wykorzystaniu sprzętu komputerowego i dostępnego oprogramowania - przygotowywanie pomocy dydaktycznych do pracy z uczniami (testy, kartkówki, karty pracy, scenariusze zajęć, itd.) - tworzenie prezentacji multimedialnych w programie Power Point, - wyszukiwanie i dopracowywanie materiałów znajdujących się w Internecie do planowania i prowadzenia zajęć - korzystanie z internetowego dziennika lekcyjnego – LIBRUS - korzystanie z Internetu przy poznawaniu przepisów prawa oświatowego oraz udział w szkoleniach metodycznych drogą online - wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej do napisania pracy dyplomowej § 8. ust. 2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć Zadania do realizacji 1. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniami oraz ich promocja - organizacja i prowadzenie zajęć otwartych/ koleżeńskich dla zainteresowanych nauczycieli - konsultacja z nauczycielami uczącymi w szkole oraz wymiana poglądów, uwag, spostrzeżeń, Ten punkt planu będę realizowała uwzględniając potrzeby innych nauczycieli, zwłaszcza tych będących na niższych szczeblach awansu zawodowego 2. Praca w zespole przedmiotowym - uczestnictwo w zespole przedmiotowym nauczycieli anglistów 3. Udział w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli - uczestnictwo w szkoleniowych posiedzeniach rady pedagogicznej - dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami 4. Opracowanie i udostępnienie do wykorzystania przez innych nauczycieli materiałów dydaktycznych - opracowanie i udostępnienie materiałów, testów przedmiotowych oraz rozkładów materiału 5. Publikowanie i udostępnianie prac związanych z wykonywaną pracą - publikowanie na stronach internetowych dla nauczycieli scenariuszy zajęć, referatów i innych dokumentów § 8 ust. 2 pkt. 4 b Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw podręczników, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej Zadania do realizacji 1. Wykonywanie zadań przewodniczącego i członka komisji egzaminacyjnych na egzaminie maturalnym - pełnienie funkcji przewodniczącego i członka komisji egzaminacyjnych na egzaminie maturalnym zarówno w części pisemnej, jak i ustnej § 8. ust. 2 pkt. 4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Zadania do realizacji 1. Organizacja i przeprowadzenie konkursów szkolnych oraz wspomaganie innych nauczycieli anglistów w ich organizacji - opracowanie zadań i sprawdzanie prac konkursowych - sprawowanie opieki nad uczniami podczas konkursów 2. Organizowanie dodatkowych zajęć - rozwijanie zdolności i zainteresowań uczniów poprzez prowadzenie zajęć dodatkowych dla uczniów uzdolnionych w trakcie trwania stażu 3. Organizowanie imprez i uroczystości szkolnych, wycieczek oraz spotkań z rodzicami, - imprezy szkolne związane z obchodami świąt i innych ważnych uroczystości - organizowanie wycieczek - współpraca z rodzicami 4. Udział w ogólnoszkolnych oraz pozaszkolnych imprezach i akcjach - współorganizowanie imprez szkolnych i aktywizowanie Samorządu Szkolnego - przygotowywanie dyplomów, podziękowań, zaproszeń itp. - przygotowywanie uczniów do udziału w konkursach 5. Aktywne uczestnictwo w życiu szkoły poprzez wykonywanie zadań dodatkowych - udział w pracach zespołów przedmiotowych, w pracach komisji egzaminacyjnych 6. Włączanie uczniów w działania na rzecz szkoły i środowiska - aktywizacja uczniów oraz Samorządu Szkolnego na rzecz akcji charytatywnych („Paczka dla dzieciaczka”, „Góra grosza”, WOŚP, itp.) - organizacja Kiermaszu Książki wraz z Samorządem Uczniowskim i Biblioteką Pedagogiczną § 8. ust. 2 pkt. 4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami Zadania do realizacji 1. Współpraca z pedagogiem oraz psychologiem szkolnym - konsultacje z pedagogiem szkolnym dotyczące problemów edukacyjnych i wychowawczych uczniów, w przypadku takiej konieczności - omawianie na bieżąco problemów wychowawczych 2. Udział w akcjach charytatywnych - wspieranie takich akcji charytatywnych jak: „Paczka dla dzieciaczka”, „Góra grosza”, WOŚP oraz zachęcanie uczniów do udziału w nich – wraz z Samorządem Szkolnym 3. Współpraca z Biblioteką Pedagogiczną (filia w Bytowie) - wspólna organizacja „Kiermaszu Książki” – otwartego dla wszystkich chętnych z powiatu bytowskiego § 8 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony Zadania do realizacji 1. Opis i analiza dwóch przypadków edukacyjnych lub wychowawczych - identyfikacja zjawiska, opisanie jego historii, ustalenie znaczenia problemu, postawienie prognozy, szukanie rozwiązań, nawiązanie współpracy z kompetentnymi instytucjami i osobami w trakcie trwania stażu - Opis i analiza dwóch przypadków. Wnioski. Niniejszy plan rozwoju zawodowego ma charakter otwarty i możliwe są jego modyfikacje zgodnie z potrzebami szkoły i własnymi. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |