AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Katarzyna Pieczeniak, 2016-05-18
Kostrzyn

Wychowanie do życia w rodzinie, Scenariusze

Lekcja wychowania do życia w rodzinie

- n +

SCENARIUSZ LEKCJI Z PRZEDMIOTU WYCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE


I. Szkoła: Gimnazjum
II. Klasa: III
III. Temat lekcji: Miłość! Etapy rozwoju miłości.
IV. Cele lekcji:
• Uczeń zna definicje miłości
• Uczeń rozróżnia etapy miłości
• Uczeń potrafi wymienić zachowania charakterystyczne dla poszczególnych etapów miłości
• Uczeń dostrzega znaczenie miłości w życiu człowieka
V. Czas trwania lekcji: 45 min
VI. Formy i techniki pracy/ materiały dydaktyczne
→ praca na plenum/ praca z użyciem piłeczki / siedzenie w kręgu / dyskusja
→ praca indywidualna
→ praca w grupach
→ prezentacja Power point
→ koperty ze zwrotami dotyczącymi opisu etapów miłości przygotowane przez nauczyciela
VII. Bibliografia:
- W. Szewczyk, Świat ludzkich uczuć, Tarnów 1997
- M. Braun- Gałkowska, Psychologia domowa, Olsztyn 1990
- Cz. Czapów, Młodość, miłość … i co dalej, Warszawa 1980
- ST. Sławiński, Dojrzewanie do miłości, Warszawa 1998
- M. Quoist, Rozmowy o miłości, Warszawa 1997
- J. Powell, Pełnia człowieczeństwa, pełnia życia, warszawa 1993
- Św. Paweł, Hymn o miłości, Biblia
VIII. Przebieg lekcji
1. Powitanie i sprawdzenie listy obecności.
2. Praca na plenum
- uczniowie siadają w kręgu
- nauczyciel turla piłkę do jednego z nich z pytaniem: Powiedz, proszę z czym kojarzy Ci się słowo MIŁOŚĆ
- uczniowie turlają do siebie piłkę i podają swoje skojarzenia (np. bezpieczeństwo, zaufanie, rodzina, pocałunek …)
• Prezentacja Power point dotycząca etapów powstawania miłości
3. Praca w grupach
- uczniowie zostają podzieleni na kilka 4 – 5 osobowych grup
- przedstawiciele grup wybierają kolorową kopertę
- każda koperta zawiera hasła, wyrażenia związane z przedstawionymi etapami miłości
- grupy przyporządkowują hasła/ wyrażenia do etapów miłości
4. Praca na plenum
- uczniowie prezentują wyniki pracy w grupach
- dyskusja na temat przyporządkowanych wyrażeń
5. Praca w grupach
- uczniowie zostają podzieleni na inne grupy
- każdej grupie zostaje przypisany inny etap miłości
- uczniowie układają własne hasło do przydzielonego etapu miłości
6. Praca indywidualna / na plenum
- uczniowie podają własny temat dzisiejszej lekcji
- uczniowie dyskutują i wybierają temat lekcji
7. Praca domowa: podanie i wyjaśnienie
”Miłość polega na tym, że dwie samotnie wzajemnie się ochraniają, dotykają, pozdrawiają”
Jakie jest Twoje ulubione powiedzenie o miłości.
8. Pożegnanie
IX. Uwagi
+ zamiast turlać piłeczkę można rozdać karteczki samoprzylepne, poprosić uczniów o napisanie skojarzeń do hasła MIŁOŚĆ i nakleić wszystkie odpowiedzi na szary papier, grupując je, poprowadzić dyskusję
+ przed prezentacją Power point można zapytać uczniów, jak się rozwija miłość, czy miłość ma etapy, jakie są te etapy; można przeprowadzić to zadanie w grupach i zakończyć dyskusją
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 6



Ilość głosów: 1

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.