Katalog

Katarzyna Retzlaff, 2016-05-13
Bytów

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego

- n +


I Liceum Ogólnokształcące im. Bojowników
o Wolność i Polskość Ziemi Bytowskiej




PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO



NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ
NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO






mgr Katarzyna Retzlaff







Ogólne informacje o nauczycielu

1. Tytuł naukowy, imię i nazwisko:
mgr Katarzyna Retzlaff

2. Posiadane kwalifikacje:
wyższe studia magisterskie na kierunku filologia angielska

3. Nazwa szkoły, w której odbywany jest staż:
I Liceum Ogólnokształcące im. Bojowników o Wolność i Polskość Ziemi Bytowskiej w Bytowie

4. Zajmowane stanowisko, nauczany przedmiot:
nauczyciel języka angielskiego

5. Posiadany stopień awansu zawodowego:
nauczyciel mianowany

6. Okres odbywania stażu:
1.09.2013r. – 31.05.2016 r.










Plan dotyczy mojego rozwoju zawodowego w okresie od 1 września 2013r. do 31 maja 2016r. z uwzględnieniem zadań zawartych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.






Cele operacyjne:
1) doskonalenie warsztatu i metod pracy,
2) realizowanie zadań wykraczających poza wykonywane obowiązki w celu podniesienia jakości pracy szkoły,
3) uczestniczenie w różnych formach doskonalenia służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu poziomu pracy szkoły.




















Czynności organizacyjne


Lp.
Zadania do realizacji

Formy realizacji
Termin realizacji
Dowody realizacji

1.
Poznanie procedury awansu
zawodowego nauczycieli oraz przygotowanie planu rozwoju zawodowego
- zapoznanie się z aktualnymi przepisami prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli itd.

- złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu


- sporządzenie planu rozwoju zawodowego
wrzesień 2013r.



sierpień 2013r.

sierpień 2013r.

Rejestr
aktów prawa
oświatowego,
z którymi nauczyciel się zapoznał

Wniosek o rozpoczęcie stażu


Plan rozwoju
zawodowego
zatwierdzony przez
Dyrektora Szkoły


2.
Dokumentowanie realizacji Planu rozwoju zawodowego
- założenie teczki „Awans zawodowy”


- gromadzenie dokumentacji potwierdzającej realizację
planu rozwoju zawodowego

wrzesień 2013r.

w trakcie trwania stażu
Teczka „Awans
zawodowy” ze zgromadzonymi dokumentami działalności nauczyciela


3.

Sprawozdanie z realizacji Planu rozwoju zawodowego

- przegląd zgromadzonych materiałów, opis i analiza podjętych działań z uwzględnieniem ewaluacji,

- opracowanie Sprawozdania z realizacji Planu rozwoju zawodowego

czerwiec 2016r.


czerwiec 2016r.

Opis i analiza konkretnych zadań, sprawozdanie.



§ 8 ust. 2 pkt.1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej
na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie
jakości pracy szkoły


Lp.
Zadania do realizacji

Formy realizacji
Termin realizacji
Dowody realizacji

1.
Poszerzenie wiedzy i umiejętności poprzez udział w wewnętrznych i zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego

- aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły (udział w konferencjach, warsztatach metodycznych itd.)

- udział w szkoleniowych radach pedagogicznych

- ukończenie studiów podyplomowych na kierunku Doradztwo Zawodowe




w trakcie trwania stażu




Styczeń 2014r.



Zaświadczenia i certyfikaty potwierdzające uczestnictwo




Dyplom ukończenia studiów

2.
Realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy szkoły
- opracowanie planów pracy na poszczególne lata oraz udoskonalanie przedmiotowego systemu oceniania

- ewaluacja dotychczasowego systemu oceniania i formułowanie wniosków do dalszej pracy

- praca w zespole przedmiotowym i innych zespołach powoływanych na rzecz podniesienia jakości pracy szkoły

wrzesień 2013, 2014,
2015

w trakcie trwania stażu


w trakcie trwania stażu
Przykłady wprowadzonych zmian


Notatki własne



Potwierdzenia przewodniczących zespołów


3.
Aktualizowanie wiedzy z zakresu
pedagogiki, psychologii, dydaktyki oraz prawa oświatowego. Wzbogacanie i modyfikowanie własnego warsztatu pracy.

- studiowanie literatury fachowej i czasopism poruszających tematykę problemów wychowawczych i dydaktycznych

- śledzenie literatury poświęconej problematyce młodego człowieka

- gromadzenie i aktualizowanie własnej biblioteki przedmiotu, dobór podręczników, czasopism metodycznych i literatury fachowej
- systematyczne zapoznawanie się z ofertą wydawniczą






w trakcie trwania stażu





Spis literatury i innych pomocy oraz sporządzone notatki


4.
Opieka nad uczniami biorącymi udział w olimpiadach, konkursach przedmiotowych organizowanych w szkole i poza nią
- zachęcanie uczniów do uczestnictwa w różnych konkursach, w których mogą wykazać się wiedzą i umiejętnościami

- pomoc w szukaniu materiałów, sprawdzanie ich przygotowania

- inicjowanie i współorganizacja szkolnego konkursu z języka angielskiego





w trakcie trwania stażu




Podziękowania,
dyplomy, prace młodzieży, notatki

5.
Sprawowanie opieki oraz współpraca z Samorządem
Uczniowskim
- koordynowanie prac samorządu szkolnego przy organizacji różnego rodzaju imprez szkolnych oraz pełnienie funkcji opiekunki Samorządu Szkolnego

w trakcie trwania stażu
Potwierdzenia i podziękowania za udział w imprezach


6.
Praca z młodzieżą w ramach zajęć
fakultatywnych (wyrównawczych lub podnoszących umiejętności)
- prowadzenie dodatkowych zajęć pozalekcyjnych z uczniami klas programowo najwyższych w ramach przygotowania do egzaminu maturalnego i/lub prowadzenie dodatkowych zajęć w ramach wyrównywania poziomu
edukacyjnego lub dla uczniów z dysfunkcjami




w trakcie trwania stażu



Dzienniki zajęć dodatkowych


7.
Kreowanie pozytywnego
wizerunku szkoły w środowisku lokalnym

- wspomaganie Zespołu do spraw Promocji Szkoły

w trakcie trwania stażu
Spis podjętych działań

8.
Rozwiązywanie problemów
edukacyjnych i wychowawczych w szkole oraz współpraca z rodzicami
- współpraca z rodzicami uczniów sprawiających problemy lub tych z dysfunkcjami

- wyznaczenie terminów indywidualnych spotkań z rodzicami

w trakcie trwania stażu


w trakcie trwania stażu
Wpisy w dziennikach
lekcyjnych


Wpisy w dziennikach lekcyjnych


















§ 8 ust. 2 pkt. 2
Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej

Lp.
Zadania do realizacji




Formy realizacji
Termin realizacji

Dowody realizacji

1.
Stosowanie technologii
komputerowej i informacyjnej
w opracowywaniu dokumentacji, narzędzi badawczych
i przygotowaniu pomocy dydaktycznych do pracy z młodzieżą
- prowadzenie zajęć przy wykorzystaniu sprzętu komputerowego i dostępnego oprogramowania

- przygotowywanie pomocy dydaktycznych do pracy z uczniami (testy, kartkówki, karty pracy, scenariusze zajęć, itd.)

- tworzenie prezentacji multimedialnych w programie Power Point,

- wyszukiwanie i dopracowywanie materiałów znajdujących się w Internecie do planowania i prowadzenia zajęć

- korzystanie z internetowego dziennika lekcyjnego – LIBRUS

- korzystanie z Internetu przy poznawaniu przepisów prawa oświatowego oraz udział w szkoleniach metodycznych drogą online

- wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej do napisania pracy dyplomowej











w trakcie trwania stażu












wrzesień – listopad 2013r.





Spis wykorzystanych
programów, konspekty, dyplomy, przykładowe scenariusze zajęć, notatki, wydruki, testy, prezentacje multimedialne








Dokumentacja szkolna


Notatki, spis stron internetowych, certyfikaty odbytych szkoleń



Praca dyplomowa


§ 8. ust. 2 pkt. 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla
nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć

Lp.
Zadania do realizacji
Formy realizacji
Termin
Dowody realizacji

1.
Dzielenie się swoją wiedzą
i doświadczeniami oraz ich promocja
- organizacja i prowadzenie zajęć otwartych/ koleżeńskich dla zainteresowanych nauczycieli





- konsultacja z nauczycielami uczącymi w szkole oraz wymiana poglądów, uwag, spostrzeżeń,

w trakcie trwania stażu







w trakcie trwania stażu
Ten punkt planu będę
realizowała uwzględniając potrzeby innych nauczycieli, zwłaszcza tych będących na niższych szczeblach awansu zawodowego

Notatki ze spotkań

2.
Praca w zespole przedmiotowym
- uczestnictwo w zespole przedmiotowym nauczycieli anglistów

w trakcie trwania stażu
Notatki ze spotkań oraz z realizacji zadań zespołu







3.
Udział w procesie
wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli


- uczestnictwo w szkoleniowych posiedzeniach rady pedagogicznej

- dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami



w trakcie trwania stażu

Potwierdzenia, zaświadczenia i certyfikaty, notatki ze spotkań wraz z wnioskami do dalszej pracy

4.
Opracowanie i udostępnienie do
wykorzystania przez innych nauczycieli materiałów dydaktycznych
- opracowanie i udostępnienie materiałów, testów przedmiotowych oraz rozkładów materiału
w trakcie trwania stażu
Przykładowe materiały

5.
Publikowanie i udostępnianie prac
związanych z wykonywaną pracą

- publikowanie na stronach internetowych dla nauczycieli scenariuszy zajęć, referatów i innych dokumentów
w trakcie trwania stażu
Spis opublikowanych materiałów





§ 8 ust. 2 pkt. 4 b
Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw podręczników, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także konsultanta współpracującego z Centrum
Edukacji Artystycznej

Lp.
Zadania do realizacji
Formy realizacji
Termin
Dowody realizacji

1.
Wykonywanie zadań przewodniczącego i członka komisji egzaminacyjnych na egzaminie maturalnym

- pełnienie funkcji przewodniczącego i członka komisji egzaminacyjnych na egzaminie maturalnym zarówno w części pisemnej, jak i ustnej

Maj/sierpień 2014, 2015, 2016
Dokumentacja szkolna



§ 8. ust. 2 pkt. 4 c
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.

Lp.
Zadania do realizacji
Formy realizacji
Termin
Dowody realizacji

1.
Organizacja i przeprowadzenie
konkursów szkolnych oraz wspomaganie innych nauczycieli anglistów w ich organizacji

- opracowanie zadań i sprawdzanie prac konkursowych

- sprawowanie opieki nad uczniami podczas konkursów




w trakcie trwania stażu



Zestawy zadań. Dokumentacja z przeprowadzonych konkursów.

2.
Organizowanie dodatkowych zajęć
- rozwijanie zdolności i zainteresowań uczniów poprzez prowadzenie zajęć dodatkowych dla uczniów uzdolnionych
w trakcie trwania stażu

Dzienniki zajęć dodatkowych

3.
Organizowanie imprez i uroczystości szkolnych, wycieczek oraz spotkań z rodzicami,
- imprezy szkolne związane z obchodami świąt i innych ważnych uroczystości

- organizowanie wycieczek

- współpraca z rodzicami


w trakcie trwania stażu


Dokumentacja szkolna, dzienniki zajęć oraz Kronika Szkolna

4.
Udział w ogólnoszkolnych oraz pozaszkolnych imprezach i akcjach
- współorganizowanie imprez szkolnych i aktywizowanie Samorządu Szkolnego

- przygotowywanie dyplomów, podziękowań, zaproszeń itp.

- przygotowywanie uczniów do udziału w konkursach




w trakcie trwania stażu
Kronika Szkolna, dzienniki lekcyjne

Opracowane wzory


Zapisy w dziennikach lekcyjnych

5.
Aktywne uczestnictwo w życiu
szkoły poprzez wykonywanie zadań dodatkowych
- udział w pracach zespołów przedmiotowych, w pracach komisji egzaminacyjnych
w trakcie trwania stażu
Dokumentacja szkolna

6.
Włączanie uczniów w działania na
rzecz szkoły i środowiska
- aktywizacja uczniów oraz Samorządu Szkolnego na rzecz akcji charytatywnych („Paczka dla dzieciaczka”, „Góra grosza”, WOŚP, itp.)

- organizacja Kiermaszu Książki wraz z Samorządem Uczniowskim i Biblioteką Pedagogiczną



W trakcie trwania stażu



Podziękowania, zaproszenia, artykuły prasowe, itp.




§ 8. ust. 2 pkt. 4 e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy
z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami

Lp.
Zadania do realizacji
Formy realizacji
Termin
Dowody realizacji

1.
Współpraca z pedagogiem oraz psychologiem szkolnym
- konsultacje z pedagogiem szkolnym dotyczące problemów edukacyjnych i wychowawczych uczniów, w przypadku takiej konieczności

- omawianie na bieżąco problemów wychowawczych


w trakcie trwania stażu


Notatki wraz z wnioskami do dalszej pracy

2.
Udział w akcjach charytatywnych
- wspieranie takich akcji charytatywnych jak: „Paczka dla dzieciaczka”, „Góra grosza”, WOŚP oraz zachęcanie uczniów do udziału w nich – wraz z Samorządem Szkolnym

w trakcie trwania stażu

Podziękowania, Kronika Szkolna

3.
Współpraca z Biblioteką Pedagogiczną (filia w Bytowie)
- wspólna organizacja „Kiermaszu Książki” – otwartego dla wszystkich chętnych z powiatu bytowskiego

w trakcie trwania stażu
Artykuły prasowe, podziękowania













§ 8 ust. 2 pkt. 5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony

Lp.
Zadania do realizacji
Formy realizacji
Termin
Dowody realizacji

1.
Opis i analiza dwóch przypadków
edukacyjnych lub wychowawczych
- identyfikacja zjawiska, opisanie jego historii, ustalenie znaczenia problemu, postawienie prognozy, szukanie rozwiązań, nawiązanie współpracy z kompetentnymi instytucjami i osobami
w trakcie trwania stażu
Opis i analiza dwóch
przypadków. Wnioski.



Niniejszy plan rozwoju zawodowego ma charakter otwarty i możliwe są jego modyfikacje zgodnie z potrzebami szkoły i własnymi.


















……………………………………………. ……………………………………
Podpis Dyrektora Podpis nauczyciela

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.