![]() |
![]() |
Katalog Katarzyna Retzlaff, 2016-05-13 Bytów Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanegoI Liceum Ogólnokształcące im. Bojowników o Wolność i Polskość Ziemi Bytowskiej PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO mgr Katarzyna Retzlaff Ogólne informacje o nauczycielu 1. Tytuł naukowy, imię i nazwisko: mgr Katarzyna Retzlaff 2. Posiadane kwalifikacje: wyższe studia magisterskie na kierunku filologia angielska 3. Nazwa szkoły, w której odbywany jest staż: I Liceum Ogólnokształcące im. Bojowników o Wolność i Polskość Ziemi Bytowskiej w Bytowie 4. Zajmowane stanowisko, nauczany przedmiot: nauczyciel języka angielskiego 5. Posiadany stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany 6. Okres odbywania stażu: 1.09.2013r. – 31.05.2016 r. Plan dotyczy mojego rozwoju zawodowego w okresie od 1 września 2013r. do 31 maja 2016r. z uwzględnieniem zadań zawartych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. Cele operacyjne: 1) doskonalenie warsztatu i metod pracy, 2) realizowanie zadań wykraczających poza wykonywane obowiązki w celu podniesienia jakości pracy szkoły, 3) uczestniczenie w różnych formach doskonalenia służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu poziomu pracy szkoły. Czynności organizacyjne Lp. Zadania do realizacji Formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1. Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli oraz przygotowanie planu rozwoju zawodowego - zapoznanie się z aktualnymi przepisami prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli itd. - złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu - sporządzenie planu rozwoju zawodowego wrzesień 2013r. sierpień 2013r. sierpień 2013r. Rejestr aktów prawa oświatowego, z którymi nauczyciel się zapoznał Wniosek o rozpoczęcie stażu Plan rozwoju zawodowego zatwierdzony przez Dyrektora Szkoły 2. Dokumentowanie realizacji Planu rozwoju zawodowego - założenie teczki „Awans zawodowy” - gromadzenie dokumentacji potwierdzającej realizację planu rozwoju zawodowego wrzesień 2013r. w trakcie trwania stażu Teczka „Awans zawodowy” ze zgromadzonymi dokumentami działalności nauczyciela 3. Sprawozdanie z realizacji Planu rozwoju zawodowego - przegląd zgromadzonych materiałów, opis i analiza podjętych działań z uwzględnieniem ewaluacji, - opracowanie Sprawozdania z realizacji Planu rozwoju zawodowego czerwiec 2016r. czerwiec 2016r. Opis i analiza konkretnych zadań, sprawozdanie. § 8 ust. 2 pkt.1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły Lp. Zadania do realizacji Formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1. Poszerzenie wiedzy i umiejętności poprzez udział w wewnętrznych i zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego - aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły (udział w konferencjach, warsztatach metodycznych itd.) - udział w szkoleniowych radach pedagogicznych - ukończenie studiów podyplomowych na kierunku Doradztwo Zawodowe w trakcie trwania stażu Styczeń 2014r. Zaświadczenia i certyfikaty potwierdzające uczestnictwo Dyplom ukończenia studiów 2. Realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy szkoły - opracowanie planów pracy na poszczególne lata oraz udoskonalanie przedmiotowego systemu oceniania - ewaluacja dotychczasowego systemu oceniania i formułowanie wniosków do dalszej pracy - praca w zespole przedmiotowym i innych zespołach powoływanych na rzecz podniesienia jakości pracy szkoły wrzesień 2013, 2014, 2015 w trakcie trwania stażu w trakcie trwania stażu Przykłady wprowadzonych zmian Notatki własne Potwierdzenia przewodniczących zespołów 3. Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii, dydaktyki oraz prawa oświatowego. Wzbogacanie i modyfikowanie własnego warsztatu pracy. - studiowanie literatury fachowej i czasopism poruszających tematykę problemów wychowawczych i dydaktycznych - śledzenie literatury poświęconej problematyce młodego człowieka - gromadzenie i aktualizowanie własnej biblioteki przedmiotu, dobór podręczników, czasopism metodycznych i literatury fachowej - systematyczne zapoznawanie się z ofertą wydawniczą w trakcie trwania stażu Spis literatury i innych pomocy oraz sporządzone notatki 4. Opieka nad uczniami biorącymi udział w olimpiadach, konkursach przedmiotowych organizowanych w szkole i poza nią - zachęcanie uczniów do uczestnictwa w różnych konkursach, w których mogą wykazać się wiedzą i umiejętnościami - pomoc w szukaniu materiałów, sprawdzanie ich przygotowania - inicjowanie i współorganizacja szkolnego konkursu z języka angielskiego w trakcie trwania stażu Podziękowania, dyplomy, prace młodzieży, notatki 5. Sprawowanie opieki oraz współpraca z Samorządem Uczniowskim - koordynowanie prac samorządu szkolnego przy organizacji różnego rodzaju imprez szkolnych oraz pełnienie funkcji opiekunki Samorządu Szkolnego w trakcie trwania stażu Potwierdzenia i podziękowania za udział w imprezach 6. Praca z młodzieżą w ramach zajęć fakultatywnych (wyrównawczych lub podnoszących umiejętności) - prowadzenie dodatkowych zajęć pozalekcyjnych z uczniami klas programowo najwyższych w ramach przygotowania do egzaminu maturalnego i/lub prowadzenie dodatkowych zajęć w ramach wyrównywania poziomu edukacyjnego lub dla uczniów z dysfunkcjami w trakcie trwania stażu Dzienniki zajęć dodatkowych 7. Kreowanie pozytywnego wizerunku szkoły w środowisku lokalnym - wspomaganie Zespołu do spraw Promocji Szkoły w trakcie trwania stażu Spis podjętych działań 8. Rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych w szkole oraz współpraca z rodzicami - współpraca z rodzicami uczniów sprawiających problemy lub tych z dysfunkcjami - wyznaczenie terminów indywidualnych spotkań z rodzicami w trakcie trwania stażu w trakcie trwania stażu Wpisy w dziennikach lekcyjnych Wpisy w dziennikach lekcyjnych § 8 ust. 2 pkt. 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Lp. Zadania do realizacji Formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1. Stosowanie technologii komputerowej i informacyjnej w opracowywaniu dokumentacji, narzędzi badawczych i przygotowaniu pomocy dydaktycznych do pracy z młodzieżą - prowadzenie zajęć przy wykorzystaniu sprzętu komputerowego i dostępnego oprogramowania - przygotowywanie pomocy dydaktycznych do pracy z uczniami (testy, kartkówki, karty pracy, scenariusze zajęć, itd.) - tworzenie prezentacji multimedialnych w programie Power Point, - wyszukiwanie i dopracowywanie materiałów znajdujących się w Internecie do planowania i prowadzenia zajęć - korzystanie z internetowego dziennika lekcyjnego – LIBRUS - korzystanie z Internetu przy poznawaniu przepisów prawa oświatowego oraz udział w szkoleniach metodycznych drogą online - wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej do napisania pracy dyplomowej w trakcie trwania stażu wrzesień – listopad 2013r. Spis wykorzystanych programów, konspekty, dyplomy, przykładowe scenariusze zajęć, notatki, wydruki, testy, prezentacje multimedialne Dokumentacja szkolna Notatki, spis stron internetowych, certyfikaty odbytych szkoleń Praca dyplomowa § 8. ust. 2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć Lp. Zadania do realizacji Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniami oraz ich promocja - organizacja i prowadzenie zajęć otwartych/ koleżeńskich dla zainteresowanych nauczycieli - konsultacja z nauczycielami uczącymi w szkole oraz wymiana poglądów, uwag, spostrzeżeń, w trakcie trwania stażu w trakcie trwania stażu Ten punkt planu będę realizowała uwzględniając potrzeby innych nauczycieli, zwłaszcza tych będących na niższych szczeblach awansu zawodowego Notatki ze spotkań 2. Praca w zespole przedmiotowym - uczestnictwo w zespole przedmiotowym nauczycieli anglistów w trakcie trwania stażu Notatki ze spotkań oraz z realizacji zadań zespołu 3. Udział w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli - uczestnictwo w szkoleniowych posiedzeniach rady pedagogicznej - dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami w trakcie trwania stażu Potwierdzenia, zaświadczenia i certyfikaty, notatki ze spotkań wraz z wnioskami do dalszej pracy 4. Opracowanie i udostępnienie do wykorzystania przez innych nauczycieli materiałów dydaktycznych - opracowanie i udostępnienie materiałów, testów przedmiotowych oraz rozkładów materiału w trakcie trwania stażu Przykładowe materiały 5. Publikowanie i udostępnianie prac związanych z wykonywaną pracą - publikowanie na stronach internetowych dla nauczycieli scenariuszy zajęć, referatów i innych dokumentów w trakcie trwania stażu Spis opublikowanych materiałów § 8 ust. 2 pkt. 4 b Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw podręczników, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej Lp. Zadania do realizacji Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Wykonywanie zadań przewodniczącego i członka komisji egzaminacyjnych na egzaminie maturalnym - pełnienie funkcji przewodniczącego i członka komisji egzaminacyjnych na egzaminie maturalnym zarówno w części pisemnej, jak i ustnej Maj/sierpień 2014, 2015, 2016 Dokumentacja szkolna § 8. ust. 2 pkt. 4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Lp. Zadania do realizacji Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Organizacja i przeprowadzenie konkursów szkolnych oraz wspomaganie innych nauczycieli anglistów w ich organizacji - opracowanie zadań i sprawdzanie prac konkursowych - sprawowanie opieki nad uczniami podczas konkursów w trakcie trwania stażu Zestawy zadań. Dokumentacja z przeprowadzonych konkursów. 2. Organizowanie dodatkowych zajęć - rozwijanie zdolności i zainteresowań uczniów poprzez prowadzenie zajęć dodatkowych dla uczniów uzdolnionych w trakcie trwania stażu Dzienniki zajęć dodatkowych 3. Organizowanie imprez i uroczystości szkolnych, wycieczek oraz spotkań z rodzicami, - imprezy szkolne związane z obchodami świąt i innych ważnych uroczystości - organizowanie wycieczek - współpraca z rodzicami w trakcie trwania stażu Dokumentacja szkolna, dzienniki zajęć oraz Kronika Szkolna 4. Udział w ogólnoszkolnych oraz pozaszkolnych imprezach i akcjach - współorganizowanie imprez szkolnych i aktywizowanie Samorządu Szkolnego - przygotowywanie dyplomów, podziękowań, zaproszeń itp. - przygotowywanie uczniów do udziału w konkursach w trakcie trwania stażu Kronika Szkolna, dzienniki lekcyjne Opracowane wzory Zapisy w dziennikach lekcyjnych 5. Aktywne uczestnictwo w życiu szkoły poprzez wykonywanie zadań dodatkowych - udział w pracach zespołów przedmiotowych, w pracach komisji egzaminacyjnych w trakcie trwania stażu Dokumentacja szkolna 6. Włączanie uczniów w działania na rzecz szkoły i środowiska - aktywizacja uczniów oraz Samorządu Szkolnego na rzecz akcji charytatywnych („Paczka dla dzieciaczka”, „Góra grosza”, WOŚP, itp.) - organizacja Kiermaszu Książki wraz z Samorządem Uczniowskim i Biblioteką Pedagogiczną W trakcie trwania stażu Podziękowania, zaproszenia, artykuły prasowe, itp. § 8. ust. 2 pkt. 4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami Lp. Zadania do realizacji Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Współpraca z pedagogiem oraz psychologiem szkolnym - konsultacje z pedagogiem szkolnym dotyczące problemów edukacyjnych i wychowawczych uczniów, w przypadku takiej konieczności - omawianie na bieżąco problemów wychowawczych w trakcie trwania stażu Notatki wraz z wnioskami do dalszej pracy 2. Udział w akcjach charytatywnych - wspieranie takich akcji charytatywnych jak: „Paczka dla dzieciaczka”, „Góra grosza”, WOŚP oraz zachęcanie uczniów do udziału w nich – wraz z Samorządem Szkolnym w trakcie trwania stażu Podziękowania, Kronika Szkolna 3. Współpraca z Biblioteką Pedagogiczną (filia w Bytowie) - wspólna organizacja „Kiermaszu Książki” – otwartego dla wszystkich chętnych z powiatu bytowskiego w trakcie trwania stażu Artykuły prasowe, podziękowania § 8 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony Lp. Zadania do realizacji Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Opis i analiza dwóch przypadków edukacyjnych lub wychowawczych - identyfikacja zjawiska, opisanie jego historii, ustalenie znaczenia problemu, postawienie prognozy, szukanie rozwiązań, nawiązanie współpracy z kompetentnymi instytucjami i osobami w trakcie trwania stażu Opis i analiza dwóch przypadków. Wnioski. Niniejszy plan rozwoju zawodowego ma charakter otwarty i możliwe są jego modyfikacje zgodnie z potrzebami szkoły i własnymi. ……………………………………………. …………………………………… Podpis Dyrektora Podpis nauczyciela Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |