Katalog Iwona Misiek, 2016-05-06 Warszawa Zajęcia pozaszkolne, Konspekty Z – jak zawodyTemat zajęć: Z – jak zawody Cel główny: Dzieci poznają różne zawody. Cele szczegółowe: Dziecko: • Nazywa różne zawody; • Wie, czym zajmują się przedstawiciele poszczególnych profesji; • Rozumie, co znaczy dokładność, dążenie i osiąganie celu, współpraca, odpowiedzialność w działaniu. Cele sformułowane w języku ucznia: Uczeń- • Znam różne zawody; • Wiem, na czym polega praca różnych ludzi Metody i formy pracy: Rozmowa kierowana; Gra dydaktyczna; Praca w zespołach oraz indywidualna. Pomoce dydaktyczne: Klocki, kartki, nożyczki, woreczki, wiaderka. Przebieg zajęć( metody i aktywności): 1. Dzieci słuchają czytanego przez nauczyciela wiersza Juliana Tuwima „Wszyscy dla wszystkich” 2. Rozmowa na temat zawodów wykonywanych przez rodziców, zawodów, w jakich dzieci chciałyby pracować w przyszłości. 3. Próba wspólnego ustalenia innego znaczenia wyrazu „zawody”, np. rywalizacja, współzawodnictwo. 4. Ogłoszenie konkursu „Zawody zawodów”: • Uczestnicy zostają podzieleni na grupy; • Rywalizacja pomiędzy grupami będzie polegała na wykonaniu przez każdą grupę 3 zadań, naśladujących prace wykonywane przez poszczególne grupy zawodowe. Zadania: • Budowania muru z klocków – cegieł; • Krojenie „materiału”; • Pieczenie bułek w piecu. 5. Dzieci siadają w kręgu i podsumowują zajęcia. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |