Katalog Iwona Misiek, 2016-05-06 warszawa Zajęcia pozaszkolne, Scenariusze Zabawa świąteczna pt. „Kto rozdaje dzieciom prezenty”Temat zajęć: Zabawa świąteczna pt. „Kto rozdaje dzieciom prezenty” Cel główny: Dziecko aktywnie uczestniczy w zabawie. Cele szczegółowe: • Opowiada o zwyczajach związanych z obdarowywaniem prezentami na święta; • Poznaje kulturę innych państw; • Zna imiona postaci rozdających prezenty w innych krajach Europy; • Wykonuje pracę plastyczną. Cele sformułowane w języku ucznia: Uczeń: • Wie, kto przynosi prezenty dzieciom w innych krajach; • Zna zwyczaje świąteczne; • Wie, jak obchodzą święta w innych krajach; • Rysuje jedną z poznanych postaci. Metody i formy pracy: Prezentacja multimedialna; Zabawy ruchowe; Quiz; Gry logiczne; Dyskusja i pogadanka; Formy pracy: indywidualne oraz zbiorowe. Pomoce dydaktyczne: Prezentacja multimedialna ze zdjęciami postaci. Przebieg zajęć( metody i aktywności): 1. Rozmowa z dziećmi o świętym Mikołaju i jego zwyczajach. 2. Zabawa ruchowa „Mikołaj wybiera się w podróż” – dzieci naśladują ruchy przedstawione w opowiadaniu. 3. Quiz o świętym Mikołaju – dzieci odpowiadają na pytania. 4. Dyskusja z dziećmi o tym, kto jeszcze może roznosić prezenty dzieciom. 5. „Jedzie pociąg” – zabawa ruchowa – dzieci wybierają się w podróż, aby poznać kolejne z postaci. 6. Nauczyciel zapoznaje dzieci z pierwszą z postaci – Jul Tomten ze Szwecji. Prezentacja zdjęcia oraz zwyczajów postaci. 7. „Worek świętego Mikołaja” – dzieci z zawiązanymi oczami kolejno wyciągają z worka ukryte tam zabawki. Za pomocą dotyku rozpoznają, co trzymają w rękach i podają nazwy tych zabawek. 8. Dzieci jadą do kolejnego mroźnego kraju, śpiewają piosenkę „Sanna” oraz tańczą, tworząc saneczkowy kulig. 9. Dzieci odgadują zagadki zimowe. 10. Zapoznanie z kolejną postacią – Dziadek Mróz z Rosji. 11. „Rymowana gimnastyka” – dzieci rozgrzewają się przed wyruszeniem w dalszą drogę do następnego kraju. 12. Zapoznanie z kolejną postacią – Pani Abonde z Francji. 13. „Korale” – dzieci maszerują w takt muzyki jedno za drugim, kiedy muzyka milknie, dziecko na końcu kolejki siada w danym miejscu. 14. Dzieci docierają do ostatniego kraju i poznają ostatni a postać – Befana z Włoch. 15. Dzieci opowiadają, jakie postacie poznały i czego się o nich dowiedziały, następnie dobierają się w pary i rysują wspólnie jedną z postaci. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |