Katalog Anna Siemianowicz, 2016-05-06 bialystok Zajęcia pozaszkolne, Konspekty Temat: Ruch rozwijający bazujący na metodzie Veroniki SherborneCele: dziecko: - poznaje własne ciało i kontroluje go - zdobywa pewność siebie i poczucie bezpieczeństwa w otoczeniu - nawiązuje kontakt i współpracę z partnerem i grupą - uczy się koncentracji i uwagi Miejsce: sala Przebieg: 1. Przywitanie - w siadzie płaskim witanie się : dłonią, kolanem, uchem, czołem, okrzykiem. 2. Poznanie własnego ciała: - leżenie na plecach – „ przyklejanie się” mocno do podłogi - ślizganie się w kółko na brzuchu , na plecach - siedząc – przemienne przyciąganie nóg zgiętych w kolanach - czołganie się na brzuchu (na plecach) z wyciąganiem i zginaniem na przemian nóg i rąk - siad prosty – rozcieranie i poklepywanie kolan, ud, łokci - siad ze zgiętymi nogami – uderzanie o podłogę stopami (szybko, wolno) - siad prosty rozwarty – dotykanie prawym łokciem lewego kolana i odwrotnie - wytrzeszczanie i mrużenie oczu - zabawne miny - leżenie tyłem - turlanie się - marsz na „sztywnych” nogach - bieganie na „gumowych” nogach 3. Nawiązanie kontaktu z partnerem - chodzenie dookoła sali bez potrącania się - chodzenie dookoła sali potrącając się - chodzenie dookoła sali w parach (przyciskając się ramionami) - pary przepychają się - popychanie się plecy w plecy - leżenie parami na plecach i poruszanie się razem (splecione ręce) - leżenie parami na brzuchu i poruszanie się razem (splecione ręce) - siedzenie w parach i wspólne poruszanie się - jedna osoba leży, druga „przepełza” przez osobę leżącą - osoby siedzą w siadzie prostym, trzymają się za ręce, „wiosłowanie” - jedna osoba kładzie się na plecy, druga pochyla się do przodu i zmiana - ciągnięcie partnera leżącego na plecach na podłodze trzymając za kostki - swobodne leżenie na plecach, dwie osoby chodzą po sali i przechodzą przez leżące osoby - zamiana ról z zapytaniem „Czy chcesz się zamienić?” - przepełzanie po leżących osobach (zamiana z zapytaniem) - zamiana miejsca osoby leżącej (osoba chodząca pyta „Czy mogę cię przesunąć?”) - leżenie na plecach tworząc „koło” bardzo blisko siebie - złączenie się rękoma, wspólne ruchy rąk - wspólne ruchy nogami - ćwiczenia oddechowe, wyciszenie 4. Pożegnanie - siad swobodny – nawiązanie kontaktu wzrokowego z każdym uczestnikiem i podziękowanie mu uchyleniem głowy UWAGA: Prowadząc sesję ruchu rozwijającego trzeba pamiętać o wyciszeniu się, odpoczynku i ćwiczeniach oddechowych w trakcie całego zajęcia. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |