Katalog Anna Żukowska, 2016-05-06 Rumia Ogólne, Plany rozwoju zawodowego Plan Rozwoju Zawodowego Nauczyciela StażystyPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO Anna Ż. Data rozpoczęcia stażu: 02. 09. 2015 r. Czas trwania stażu: do 31. 05. 2015 r. (9 miesięcy) Opiekun stażu: Grażyna L. Posiadane kwalifikacje: licencjat z pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego. Cele szczegółowe: 1. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania Szkoły Podstawowej Nr 6. 2. Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole i sposobów jej prowadzenia. 3. Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i pracy. 4. Nabycie umiejętności prowadzenia dokumentacji obowiązującej w świetlicy. 5. Doskonalenia warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli oraz omawianie tych zajęć z prowadzącym. 6. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich. 7. Podnoszenie kwalifikacji i zdobycie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego: a) wewnątrzszkolnych b) pozaszkolnych c) samokształcenia. 8. Wspieranie aktywności twórczej dzieci. 9. Pogłębianie kontaktów z rodzicami i wychowawcami klas. 10. Organizowanie okolicznościowych uroczystości. 11. Pomaganie uczniom w nauce i wyrównywanie braków szkolnych. PLAN DZIAŁANIA Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły w której nauczyciel odbywał staż (§ 6 ust. 2 pkt. 1). Zadania Formy realizacji Dowody realizacji Termin 1. Poznanie procedury awansu zawodowego. Zaplanowanie swojej ścieżki kariery. Analiza przepisów prawa oświatowego, dotyczących awansu zawodowego: • Najnowsze rozporządzenia MEN dotyczące awansu zawodowego Nauczycieli . • Karta Nauczyciela Napisanie Planu Rozwoju Zawodowego. Znajomość przepisów prawnych.Krótkie notatki z ich analizy. Plan Rozwoju Zawodowego. Wrzesień 2015 2. Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji pracy szkoły. Analiza dokumentacji szkoły: • Statut Szkoły • Przepisy porządkowe obowiązujące Nauczycieli np. Plan dyżurów świetlicy, • Wewnątrzszkolny System Oceniania • Przepisy BHP • Udział w Radach Pedagogicznych Znajomość przepisów prawnych. Krótkie notatki z ich analizy. Lista obecności na radach. Wrzesień 2015- Maj 2015 3. Poznanie obowiązującej dokumentacji związanej z zajęciami opiekuńczo – wychowawczymi: dziennik zajęć, rozkłady zajęć itp. Analiza dokumentacji, dokonywanie samodzielnych wpisów do dzienników. Obserwacja. Krótkie notatki z ich analizy. Organizacja własnych zajęć. Wrzesień 2015– Maj 2015 4. Określenie roli wychowawcy świetlicy szkolnej. Bezpośrednia rozmowa. Uwagi w autorefleksjach. Wrzesień 2015 –Październik 2015 Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły, w której nauczyciel odbywał staż oraz umiejętność omawiania prowadzonych i oberwowanych zajęć (§ 6 ust. 2 pkt. 2, 4). Zadania Formy realizacji Dowody realizacji Termin 1. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna lub innego nauczyciela oraz pedagoga szkolnego. Hospitacja według wcześniej ustalonych terminów, omówienie i zapisanie jej wyników. Wnioski z obserwacji i hospitacji. Wrzesień 2015– Maj 2015 (1 raz w miesiącu) 2. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna lub dyrektora. Opracowanie scenariusza zajęć, konsultacja, analiza, ewaluacja. Konspekty z zajęć, wnioski i uwagi do realizacji. Wrzesień 2015 – Maj 2015 (1 raz w miesiącu) 3. Uczestnictwo w doskonaleniu zawodowym wewnątrzszkolnym, pozaszkolnym i samokształceniu. -Doskonalenie warsztatu pracy, poprzez gromadzenie pomocy dydaktycznych, aktywny udział w warsztatach i kursach, -Lektura czasopism pedagogicznych i psychologicznych oraz książek o tematyce pedagogiczno – psychologicznej. Zaświadczenia, krótkie notatki . W ciągu trwania stażu 4. Doskonalenie multimedialnych technik pracy. Przygotowanie materiałów na zajęcia z wykorzystaniem komputera .Publikacja w Internecie planu rozwoju. Scenariusze zajęć. W ciągu trwania stażu 5. Wspomaganie aktywności twórczej dzieci. Udział wychowanków w konkursach wynikających z planu pracy. Konkursy międzyszkolne. Potwierdzenia od organizatorów, dyplomy, sprawozdania z organizacji konkursów. Wrzesień 2015 – Maj 2015 6. Ocena własnych umiejętności. Autorefleksja, samoocena. Samoocena. Na bieżąco. 7. Pomoc w nauce i wyrównywaniu braków szkolnych. Odrabianie z dziećmi zadań domowych, praca z dziećmi słabszymi, konkursy, gry i zabawy edukacyjne. Potwierdzenie opiekuna stażu. Karty pracy. Wrzesień 2015– Maj 2015 Znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem uczniów (§ 6 ust. 2 pkt. 3). Zadania Formy realizacji Dowody realizacji Termin 1. Zapoznanie z programem wychowawczym szkoły i pomoc w opracowaniu planu opiekuńczo-wychowawczego świetlicy. Realizacja zagadnień, założeń, wynikających z planu . Opracowany plan opiekuńczo-wychowawczy świetlicy, scenariusze. Wrzesień 2015 – Maj 2015 2. Znajomość środowiska uczniów , ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem uczniów. Rozmowa, wywiad, obserwacja. Charakterystyka grupy świetlicowej w przygotowanej przez siebie formie. Wrzesień 2015 – Maj 2015 3. Podnoszenie kwalifikacji zawodowych. Udział w szkoleniach, kursach, czytanie literatury fachowej, podjęcie podyplomowych studiów z oligofrenopedagogiki. Zaświadczenia, dyplom, krótkie pisemne prezentacje przeczytanych pozycji. Wrzesień 2015 – Maj 2015 4. Określenie dalszej drogi rozwoju zawodowego. Samoocena . Teczka stażysty. Maj 2015 Rumia, 21.09.2015 r Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |