Katalog Joanna Cetnar, 2016-04-22 Szynwałd Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan Rozwoju ZawodowegoJoanna R. Nauczyciel języka angielskiego w Szkole Podstawowej PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2012r. Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy Data zakończenia stażu: 31.05.2015r. Zagadnienia organizacyjne Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania Poznanie procedury awansu zawodowego • Analiza przepisów dotyczących awansu zawodowego • Opracowanie planu rozwoju zawodowego wrzesień 2012 • Wniosek o rozpoczęcie stażu • Plan rozwoju zawodowego Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego Gromadzenie materiałów i dokumentów cały okres stażu • Potwierdzenia • Zaświadczenia, • Opracowane materiały • Zdjęcia Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego Autorefleksja, analiza i opis realizacji planu rozwoju zawodowego maj 2015 Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego §8 ust.2.pkt.1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania Podnoszenie kwalifikacji zawodowych • Udział w dostępnych formach kształcenia i doskonalenia zawodowego (szkolenia wewnątrzszkolne i zewnątrzszkolne) • Kurs egzaminatora OKE ? • (opcjonalnie) studia podyplomowe cały okres stażu • Zaświadczenia o ukończeniu kursów • Poświadczenie Dyrektora o udziale w szkoleniach Praca z uczniem zdolnym • Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach językowych • Stosowanie metod aktywizujących • Prowadzenie kółka Języka angielskiego dla uczniów zainteresowanych językiem oraz kółka dla uczniów oddziału „0” • Udział uczniów w konkursach przedmiotowych cały okres stażu • Poświadczenie Dyrektora • Kserokopie dyplomów zdobywanych przez uczniów Przygotowanie i przeprowadzenie konkursów przedmiotowych • Przygotowanie zestawu zadań i schematu punktowania na etapy szkolne gminnych konkursów przedmiotowych z języka angielskiego • Przeprowadzenie w szkole Konkursów przedmiotowych z języka angielskiego • Przeprowadzenie Gminnego ustnego konkursu z języka angielskiego pt. „Let’s Speak English” w okresie stażu • Poświadczenie Dyrektora • Przygotowane materiały • Poświadczenia, podziękowania od organizatorów Diagnozowanie osiągnięć uczniów Przeprowadzanie badań wyników. Wykorzystywanie np.. English Diagnostic Tests przygotowanych przez international Student Exchange Programs Okres stażu • Poświadczenie Dyrektora • Testy sprawdzające • Ewaluacje testów Współpraca z rodzicami • Udział rodziców w zebraniach i konsultacjach • Zaangażowanie rodziców w szkolne przedsięwzięcia • lepszy przepływ informacji nauczyciel - rodzic Okres stażu • Poświadczenie Dyrektora • Notatki w dzienniku oraz podpisy rodziców na listach obecności na konsultacjach • Kserokopie podziękowań dla rodziców Różne formy promocji szkoły w środowisku • Udział w przygotowywaniu uroczystości szkolnych • Praca w Samorządzie uczniowskim (organizowanie konkursów szkolnych, akcji charytatywnych, dyskotek szkolnych, wyjazdów ze sztandarem) • Wzbogacenie oferty szkolnej o zajęcia dodatkowe z języka angielskiego • Organizowanie przedsięwzięć (projektów) językowych, np. przedstawienia teatralne w języku angielskiem • Dostarczanie materiałów ze zorganizowanych przedsięwzięć do kroniki i na stronę internetową szkoły/gminy W okresie stażu • Poświadczenie Dyrektora • Opracowane materiały • Zdjęcia §8 ust.2.pkt.2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania Wykorzystanie Internetu w zakresie realizacji działań dydaktyczno - wychowawczych Wdrażanie uczniów do korzystania z technologii komputerowej (zgodnie z ich możliwościami) podczas przygotowywania różnych materiałów Okres stażu • Opis działań • Zdjęcia i oryginały przykładowych prac Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych • Opracowanie testów, sprawdzianów, dyplomów, pomocy dydaktycznych dla uczniów • Opracowanie podziękowań dla rodziców • Sporządzanie w formie wykresów, tabeli wyników z badań wyników i próbnych sprawdzianów po klasie szóstej (część język angielski) i przedstawienie ich w postaci prezentacji na radzie pedagogicznej oraz na zebraniach/konsultacjach z rodzicami • Opracowanie arkusza próbnego sprawdzianu szóstoklasisty z części język angielski cały okres stażu • Poświadczenie Dyrektora • Przykładowe materiały Wysyłanie droga elektroniczną informacji i materiałów dotyczących konkursów językowych do administratora szkolnej strony internetowej Przygotowanie i wysłanie drogą elektroniczną informacji i materiałów dotyczących przedsięwzięć z języka angielskiego organizowanych na terenie szkoły, wyników konkursów itp. W okresie stażu • Poświadczenie Dyrektora • Wydruk fragmentów strony internetowej szkoły lub zrzut z ekranu §8 ust.2.pkt.3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania Prowadzenie zajęć otwartych, lekcji koleżeńskich Przygotowanie scenariuszy i przeprowadzenie zajęć W okresie stażu • Poświadczenie Dyrektora • Scenariusz lekcji • Poświadczenie obecnych nauczycieli Pełnienie funkcji opiekuna stażu lub opiekuna praktykanta • Prowadzenie otwartych zajęć dla nauczyciela stażysty/praktykanta • Odbywanie bieżących spotkań konsultacyjnych • Obserwacja prowadzonych lekcji w ramach powierzonych obowiązków • Poświadczenie Dyrektora • Arkusze obserwacji lekcji Publikacje • Opublikowanie Planu rozwoju zawodowego w Internecie • Opublikowanie scenariuszy zajęć, materiałów na portalach nauczycielskich w Internecie 2012/2013 cały okres stażu Zrzut z ekranu Dzielenie się wiedzą zdobytą na kursach doskonalących z innymi nauczycielami • Wymiana doświadczeń z nauczycielami uczącymi pokrewnych przedmiotów • Przekazywanie wybranych materiałów zainteresowanym nauczycielom cały okres stażu • Poświadczenie Dyrektora • Poświadczenie nauczycieli współpracujących Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów • Współpraca w przygotowaniu do konkursów i uroczystości szkolnych • Praca w zespołach do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Okres stażu • Scenariusze i sprawozdania • Poświadczenie nauczycieli współpracujących • Poświadczenie Dyrektora • Zdjęcia §8 ust.2.pkt.4b Wykonywanie zadań egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania Uzyskanie tytułu egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej • Złożenie wniosku o przyjęcie na szkolenie dla kandydatów na egzaminatorów • Ukończenie kursu na egzaminatora 2012/2013 2013/2014 Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia Wykonywanie zadań egzaminatora Udział w pracach komisji egzaminacyjnej W okresie stażu Poświadczenie Dyrektora Wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce Przygotowanie młodzieży do sprawdzianu szóstoklasisty W okresie stażu Poświadczenie Dyrektora §8 ust.2.pkt.4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania Organizowanie imprez szkolnych • Współorganizowanie Dyskotek szkolnych • Organizowanie uroczystości szkolnych wynikających z kalendarza szkolnego • Opieka nad Samorządem Uczniowskim Według kalendarza pracy szkoły • Zdjęcia • Potwierdzenie Dyrektora • Potwierdzenie współorganizatora Praca w świetlicy szkolnej w ramach godzin z art. 42 Karty Nauczyciela Zapewnienie opieki dzieciom pozostającym na świetlicy szkolnej Cały okres stażu • Potwierdzenie Dyrektora • Zapisy w Dzienniku Świetlicy Szkolnej Organizowanie dodatkowych zajęć • Prowadzenie zajęć wyrównawczych dla uczniów mających trudności w uczeniu się języka angielskiego • Prowadzenie zajęć przygotowujących zdolnych uczniów do konkursów językowych oraz rozwijających zainteresowania językiem angielskim • Prowadzenie zajęć dodatkowych z języka angielskiego dla dzieci w oddziale „0” W okresie stażu • Poświadczenie Dyrektora • Program zajęć Organizowanie konkursów szkolnych Zorganizowanie szkolnych etapów i gminnych etapów konkursów językowych oraz przygotowywanie uczniów do innych konkursów z języka angielskiego W okresie stażu • Poświadczenie Dyrektora • Regulamin i sprawozdanie z przebiegu konkursów §8 ust.2.pkt.4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania Współpraca z pedagogiem Szkolnym (jeśli jest zatrudniony) Spotkania i rozmowy z pedagogiem Cały okres stażu Poświadczenie pedagoga Współpraca Poradnią Psychologiczno Pedagogiczną • Obserwacja uczniów • Konsultacje z pedagogiem, psychologiem (w miarę potrzeb) • Realizacja zaleceń Poradni Psychologiczno Pedagogicznej W okresie stażu • Praca z dzieckiem z opinią lub orzeczeniem, • Kontrakt z uczniem oraz jego rodzicami (w razie potrzeby) Współpraca z wydawnictwami • Pozyskiwanie pomocy dydaktycznych • Pozyskiwanie nagród na szkolne i gminne konkursy • Współpraca z konsultantami metodycznymi z poszczególnych wydawnictw • Udział w spotkaniach Szkoleniowych i dniach otwartych poszczególnych wydawnictw w księgarniach językowych Cały okres stażu Zaświadczenia od wydawnictwa §8 ust.2.pkt.5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania Rozpoznanie i próba rozwiązania problemu • Analiza przypadków uczniów z problemami edukacyjnymi lub wychowawczymi • Ścisła współpraca z rodzicami i wychowawcami cały okres stażu • Analiza przypadku • Wnioski Powyższy plan rozwoju może ulec modyfikacji, w związku z nowymi zadaniami wynikającymi z planu pracy szkoły. Opracowała: Joanna R. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |