AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Teresa Falana, 2016-04-22
Dąbrowa Zielona

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

Dla Babci i Dziadka. Matematyczne zabawy. Scenariusz hospitacji diagnozującej

- n +

Scenariusz hospitacji diagnozującej kl. I

Temat: Dla Babci i Dziadka. Matematyczne zabawy.
Cele: * powtórzenie i utrwalenie nazw dni tygodnia,
* pojęcia para w toku działań praktycznych,
*rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych,
* dodawanie i odejmowanie w zakresie 8 i powyżej
* rozwijanie logicznego myślenia w toku zabaw
* utrwalanie zadań tekstowych
Metody: słowna, oglądowa, czynna, stawianych zadań, ćwiczeń utrwalających, zabawowa, pokaz.
Formy: indywidualna, pary, praca w grupach.
Pomoce dydaktyczne: rozsypanka sylabowa na tablicę, 20 par skarpet po 5 dla każdej z grup, zegar -pedagogiki planu daltońskiego, światła (koła -czerwone, zielone i pomarańczowe), zestaw figur dla każdego dziecka + podpisy, płyta z piosenką "Idzie Babcia", kalendarz, nazwy dni tygodnia, magnesy, puzzle - dni tygodnia, działania (grafy) na dodawanie w zakresie 8, gry interaktywne- rozwiązywanie zadań tekstowych, ewaluacja- buźki, kwiatek dla babci- kolorowe figury geometryczne, wiersz I. Salach - "Idzie Babcia".
Przebieg zajęć:
1. Powitanie piosenką: ,, Powitalny taniec " (taniec w parach)
Na powitanie, niech każdy stanie - raz, dwa, trzy
I po ukłonie klaszcze w dłonie - raz, dwa, trzy
Jesteś z nami, więc zaczynamy - raz, dwa, trzy
Na powitanie, wesoły taniec - raz, dwa, trzy
2. Rozsypanka sylabowa na tablicy - hasło: matematyczne zabawy (wyszukiwanie par figur geometrycznych)
3. Praca w grupach: wyszukaj drugą parę (każda grupa otrzymuje 10 skarpet i układa je w pary)
4. Praca indywidualna: Figura i podpis (czas- zegar określający czas pracy)
5. Piosenka Ilustracja ruchowa wiersza I. Salacha ,, Idzie babcia "
Idzie babcia tup, tup, tup (dzieci maszerują w miejscu )
Stuka laską stuk, stuk, stuk ( klaszczą w ręce )
A za babcią hop, hop, hop ( podskakują w miejscu obunóż )
Skacze wnusio w trop.

Idzie babcia tup, tup, tup ( dzieci maszerują w miejscu )
Do drzwi puka puk, puk, puk ( stukają zgiętym palcem wskazującym o podłogę )
- Otwierajcie szybko drzwi,
Z zakupami ciężko mi. ( naśladują dźwiganie ciężkich zakupów )
Praca z kalendarzem - kiedy jest Dzień Babci, jaki to dzień tygodnia, podaj nazwę, który z kolei
6. Układanie po kolei dni tygodnia - praca indywidualna.
7. Puzzle - dni tygodnia
8. Przerwa śródlekcyjna:
Gimnastyka ważna sprawa, dla nas dzieci to zabawa.
ręce w górę, ręce w bok, krok do przodu, przysiad, skok.
9. Praca w grupach: dodawanie i odejmowanie w zakresie 8 - praca na arkuszach A3.
10. Rozwiązywanie zadań tekstowych na dodawanie i odejmowanie w zakresie 8 i powyżej z użyciem tablicy interaktywnej.
11. Piosenka o Babci.
12. Kwiatek dla Babci wykonany z figur geometrycznych.
13.Ewaluacja - buźki.
14. Podziękowanie, zakończenie zajęć.
Scenariusz hospitacji diagnozującej opracowała Teresa Falana- nauczyciel pracujący w Szkole Podstawowej im. Wł. Broniewskiego w Dąbrowie Zielonej. W pracy wykorzystałam wiersz I. Salacha ,, Idzie babcia ", piosenkę powitalną Doroty Dziamskiej "Na powitanie", piosenkę o Babci z płyty "Nasze Razem w szkole" oraz własną inwencję.



Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.