Katalog

Anna Morawiec, 2016-04-22
Semlin

Język angielski, Scenariusze

scenariusz lekcji języka angielskiego w gimnazjum

- n +

Przedmiot/rodzaj zajęć: język obcy nowożytny - język angielski
Klasa i etap edukacyjny: III, III etap edukacyjny
Autor: Anna Morawiec
Temat lekcji: When nature bites back. Klęski żywiołowe.

Cel/cele lekcji
• poznanie słownictwa związanego z klęskami żywiołowymi,
• doskonalenie sprawności rozumienia ze słuchu oraz rozumienia tekstu czytanego w celu: rozumienia ogólnego sensu, wskazywania określonych informacji, kształcenia sprawności mówienia Cele lekcji w języku ucznia/ dla ucznia:
• poznam słownictwo związane z klęskami żywiołowymi,
• będę doskonalił sprawność rozumienia ze słuchu oraz rozumienia tekstu czytanego, abym mógł zrozumieć określony sens tekstu i wskazać określone informacje, a także będę kształcił sprawność mówienia
Kryteria sukcesu dla ucznia:
• potrafię nazwać klęski żywiołowe (wymieniam klęski żywiołowe, dopasowuję ich nazwy do zdjęć i do wysłuchanego nagrania)
• znam czasowniki i rzeczowniki związane z klęskami żywiołowymi (dopasowuję rzeczowniki do czasowników)
• potrafię określić główną myśl tekstu oraz wskazać określone informacje,
• potrafię ułożyć kilkuzdaniową wypowiedź na temat klęsk żywiołowych.
Dotychczasowa wiedza uczniów na temat realizowany podczas lekcji
Jak ją uruchamiasz u uczniów?
Uczniowie znają czas Present Perfect (jego konstrukcję oraz zastosowanie w zdaniach), a także niektóre rzeczowniki i czasowniki z zakresu świata przyrody. Ponadto posiadają orientację na temat występowania żywiołów w Polsce i na świecie. Na początku lekcji rozmawiamy na temat pojęcia klęska żywiołowa (natural disaster) i uczniowie są poproszeni o podanie znanych im przykładów, miejsca występowania i skutków tych klęsk. podczas rozmowy wykorzystują poznane im dotychczas słownictwo, czasy gramatyczne (tu przede wszystkim czas Present Perfect i Past Simple).
W celu utrwalenia lekcji pokazuję prezentację multimedialną przedstawiającą różne klęski żywiołowe i proszę o nazwanie wskazanych klęsk.
Sposób podania celów lekcji i sprawdzenia ich zrozumienia przez uczniów
Cel lekcji został sformułowany wspólnie z uczniami. Nawiązując do lekcji poprzedniej, na której poznali odmianę czasownika „to be” uczniowie sami domyślili się, że będziemy używali tych wyrażeń w zdaniach. A ponieważ nikt nie lubi nudy, dlatego też łatwo można było podsunąć dzieciom inny sposób uczenia się przez zabawę (zadania na komputerze).

Cele lekcji podaję ustnie lub na tablicy multimedialnej na początku zajęć, zaraz po zapisaniu tematu. Pytam uczniów, czy są one dla nich zrozumiałe i proszę o wyjaśnienie własnymi słowami podanych celów lekcji.

Sposób nawiązywania do celów w czasie toku lekcji

Zanim uczniowie przystąpią do wykonania zadania/ ćwiczenia informuję ich w jakim celu je wykonują. Staram się także podsumowywać zadania pytaniem, czego nauczyli sie podczas wykonywania danego zadania (czy wiesz, którą klęskę żywiołową przedstawia obrazek?, czy potrafisz dobrać właściwy rzeczownik do danego czasownika?, czy potrafisz wskazać główną myśl tekstu? o jakiej klęsce żywiołowej mówił autor teksu?) Podczas wykonywania zadań kontroluję trudność realizacji celów lekcji (uczniowie posiadają karteczki z kolorami sygnalizującymi poziom trudności zadania).
Sposób sprawdzenia realizacji celów lekcji podczas podsumowania zajęć
Poprzez sprawdzenie kart pracy uzupełnionych przez uczniów w czasie lekcji (przed jej zakończeniem), zadając pytania , prosząc uczniów o podsumowanie (czego nauczyliście się na dzisiejszej lekcji? co było dla was łatwe, a co sprawiło wam trudności?), a także poprzez wykorzystanie prezentacji multimedialnej (nauczyciel prosi uczniów o nazwanie klęski żywiołowej przedstawionej na obrazku).
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.