Katalog Ewa Osipiuk, 2016-04-13 Pisz Język angielski, Projekty edukacyjne „O pracy po angielsku” PROGRAM ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH Z JĘZYKA ANGIELSKIEGOPROGRAM ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO „O pracy po angielsku” dla uczniów Zespołu Szkół nr 1 w Białej Piskiej Program przygotowała i prowadziła : Ewa Osipiuk Biała Piska 2015/2016 Zajęcia pozalekcyjne kierowane są głównie do uczniów klas IV wszystkich typów techników w Zespole Szkół nr 1 w Białej Piskiej, ale mogą brać udział również uczniowie innych klas. Założeniem realizacji zajęć jest: - pogłębienie i usystematyzowanie umiejętności kształconych na lekcjach języka angielskiego, pod kątem egzaminu maturalnego z języka angielskiego, - rozwijanie zainteresowań ucznia, - wyrównanie szans edukacyjnych uczniów osiągających niskie wyniki nauczania poprzez zastosowanie innowacyjnych metod nauczania z wykorzystaniem ćwiczeń interaktywnych i programów multimedialnych, - poszerzanie oferty edukacyjnej szkoły. Efektem zajęć pozalekcyjnych będzie uzyskanie przez uczniów wyższych końcowo rocznych wyników nauczania z języka angielskiego oraz nabycie umiejętności tworzenia dokumentów związanych z zatrudnieniem: podanie, CV oraz prezentacji swoich kwalifikacji i umiejętności w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej w języku angielskim. Program będzie realizowany w okresie luty -kwiecień 2016r. w oparciu o harmonogram zajęć pozalekcyjnych (załącznik nr 1). Program zajęć pozalekcyjnych ma charakter autorski uwzględniający standardy egzaminacyjne na egzaminie maturalnym z języka angielskiego oraz podstawę programową kształcenia w zawodzie (JOZ). Język obcy ukierunkowany zawodowo. C E L E P R O G R A M U Cel ogólny : Nadrzędnym celem kształcenia zawodowego jest przygotowanie uczniów do życia w warunkach współczesnego świata, wykonywania pracy zawodowej i aktywnego funkcjonowania na zmieniającym się rynku pracy. Realizując swoje zadania szkoła powinna brać pod uwagę zmiany zachodzące w otoczeniu gospodarczo-społecznym na które wpływają : gospodarka oparta na wiedzy, globalizacja, wzrastająca rola handlu międzynarodowego, mobilność geograficzna i zawodowa, nowe technologie oraz wzrost wymagań pracodawców dotyczący wiedzy umiejętności pracowników. - kształtowanie postaw przedsiębiorczych wśród uczniów. Cele szczegółowe: U C Z N I O W I E: 1. posługują się zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiających realizację zadań zawodowych; 2. interpretują wypowiedzi dotyczące wykonywania typowych czynności zawodowych artykułowane powoli i wyraźnie, w standardowej odmianie języka; 3. analizują i interpretują krótkie teksty pisemne dotyczące wykonywania typowych czynności zawodowych; 4. formułują krótkie i zrozumiałe wypowiedzi oraz teksty pisemne umożliwiające komunikowanie się w środowisku pracy; 5. korzystają z obcojęzycznych źródeł informacji. 6. gromadzą materiały na określony temat, 7. dokonują samooceny, 8. pod kierunkiem nauczyciela uczą się, w jakiej kolejności segregować materiały i jak z nich korzystać, 9. przedstawiają swój punkt widzenia występując przed zespołem (dyskutują z zachowaniem zasad kultury, uczą się poprawnego wysławiania i pisania ), 10. pracują w zespole osób, które łączy wspólne zainteresowanie ( współpracują podczas wykonywania szczególnych zadań), 11. korzystają z różnych źródeł informacji: encyklopedii, słowników, poradników, programów interaktywnych, 12. systematyzują wiedzę i umiejętności do egzaminu maturalnego O B U D O W A P R O G R A M U M e t o d y : - burza mózgów, - pogadanka z elementami dyskusji, - metody ćwiczeniowej (ćwiczenia interaktywne z wykorzystaniem oprogramowania ), - instrukcji według poleceń, - praca z tekstem, - pokaz (prezentacja multimedialna). F o r m y p r a c y : - indywidualna, podczas samodzielnego zbierania materiałów , - praca w grupach zadaniowych i zbiorowa podczas zajęć w szkole. Ś r o d k i d y d a k t y c z n e : - zestaw komputerowy, rzutnik multimedialny, - programy komputerowe z ćwiczenia interaktywnymi, - autorskie prezentacje multimedialne, - mapy ze słownictwem angielskim, - słowniki, poradniki biznesowe, - karty pracy, - audio kurs ‘’Angielski At Work” wyd. Edgard, - Repetytorium Maturalne wyd. Pearson, „Business English” wyd. Edgard - strony WWW portali zajmujących się poszukiwaniem pracy. T R E Ś Ć P R O G R A M U Liczba godzin : 6 Temat zajęć : 1. Interview for a Job. 2.Job Advertisements. 3.Successful Job Interview. 4. Job Descriptions. Treści kształcenia: Poszukiwanie pracy. Pisanie ogłoszenia o pracę. Rozmowa z przyszłym pracodawcą. Czynności ucznia: • Pyta o pozwolenie, wyraża prośby • Potrafi zaprezentować swoje umiejętności • Prowadzi z pracodawcą rozmowę w celu podjęcia pracy • Wypowiada się, dyskutuje na temat wymaganych umiejętności Osiągnięcia uczniów: Uczeń zna, potrafi: • stosuje czasy przeszły, teraźniejszy i przyszły, czasy Perfect • Przetwarzanie wypowiedzi: uczeń przekazuje w języku obcym informacje zawarte w tekście obcojęzycznym • słownictwo z działu praca: zawody, przymiotniki opisujące pracę, w poszukiwaniu pracy, zawody i związane z nimi czynności , warunki pracy i zatrudnienia, praca dorywcza, rynek pracy • Reagowanie na wypowiedzi: uczeń uczestniczy w rozmowie z potencjalnym pracodawcą: udziela i uzyskuje informacje, opowiada o swoich doświadczeniach, opisuje czynności i zjawiska • Tworzenie wypowiedzi: Uczeń opowiada o wymarzonym zawodzie: wyraża i uzasadnia swoje opinie, opisuje intencje, marzenia, plany na przyszłość; wyraża i uzasadnia swoją opinię na temat pracy z ludźmi, opowiada o swoich doświadczeniach; wyraża i uzasadnia swoją opinię na temat pracy dorywczej • czytanie :określanie głównej myśli tekstu; wyszukiwanie w tekście określonych informacji Liczba godzin : 6 Temat zajęć: 5.Curriculum Vitae. 6. Letter of Application. Treści kształcenia: Dokumenty związane z zatrudnieniem. Czynności ucznia: • Zna zasady pisania życiorysu • Potrafi samodzielnie napisać swój życiorys • Zna podstawowe zwroty potrzebne do napisania podania o pracę • Pisze samodzielnie korzystając ze słownika j. angielskiego podanie o pracę • Potrafi korzystać z Internetu, aby wyszukać wzory dokumentów w j. angielskim Osiągnięcia uczniów: Uczeń zna, potrafi: • pisanie: opisywanie ludzi i czynności; przedstawianie faktów z przeszłości i teraźniejszości; opisywanie swoich doświadczeń; stosowanie zasad konstruowania tekstów o różnym charakterze; stosowanie formalnego stylu wypowiedzi, • samodzielnie tworzy list motywacyjny, przekazując żądane informacje oraz używając rozbudowanych środków leksykalno-gramatycznych •stosuje czas przeszły, teraźniejszy , przyszły, czasy Perfect •wykorzystuje i wzbogaca słownictwo związane z opisywaniem swoich doświadczeń, opisywaniem swoich umiejętności i zainteresowań, wyrażanie i uzasadnianie opinii •przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w materiałach wizualnych O C Z E K I W A N E O S I Ą G N I Ę C I A U C Z N I Ó W 1. Rozwinięcie dociekliwości poznawczej. 2. Samodzielność w poszukiwaniu informacji i krytycyzm w ich doborze. 3. Poszerzenie słownictwa angielskiego oraz wiedzy dotyczącej nowych zasad biznesowych. 4. Lepsze przygotowanie do egzaminu maturalnego z języka angielskiego. 5. Wyrównanie dysproporcji edukacyjnych. 7. JOZ(5)2. wyszukać w różnych źródłach informacje dotyczące tematyki zawodowej. 8. JOZ(2)3. brać czynny udział w zebraniu, dyskusji, konferencji; 9. JOZ(2)5. formułować dłuższą wypowiedź wykorzystując przyswojone kategorie semantyczne, materiał leksykalny w zakresie tematów i sytuacji związanych z obsługą klienta; 10. JOZ(3)5. napisać podanie, życiorys, e-mail, ulotkę itp.; 11. JOZ(5)1. użytkować obcojęzyczne zasoby Internetu związane z tematyką zawodową; 12. JOZ(1)1.posługiwać się kontekstem w celu zrozumienia wypowiedzi z użyciem specjalistycznego słownictwa stosowanego w administracji 13. JOZ(4)2. przekazać w języku obcym informacje dotyczące wykonywanych prac; 14. JOZ(3)5. napisać podanie, życiorys, e-mail, ulotkę itp.; 15. JOZ(5)1. użytkować obcojęzyczne zasoby Internetu związane z tematyką zawodową; 16. JOZ(1)1.posługiwać się kontekstem w celu zrozumienia wypowiedzi z użyciem specjalistycznego słownictwa stosowanego w administracji; 17. JOZ(4)2. przekazać w języku obcym informacje dotyczące wykonywanych prac. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |