![]() |
![]() |
Katalog Renata Kanwiszer, 2016-04-01 Łódź Katarzyna Wiktorek Zajęcia zintegrowane, Różne Program koła matematycznego dla uczniów zdolnych klas III. PROGRAM KOŁA MATEMATYCZNEGO DLA UCZNIÓW ZDOLNYCH KLASY III Informacje o programie Program koła matematycznego przeznaczony jest dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej klasy III posiadających zdolności w zakresie edukacji matematycznej. W zajęciach będą uczestniczyć uczniowie, którzy chcieliby poszerzyć swoją wiedzę, rozwinąć zdolności i doskonalić swoje już zdobyte umiejętności. W kole matematycznym mogą brać udział również uczniowie, którzy poprzez zabawę odkryją interesujące strony matematyki. Program będzie realizowany podczas dodatkowych zajęć w ciągu roku szkolnego w wymiarze jednej godziny tygodniowo. Nadrzędnym celem zajęć jest nie tylko doskonalenie wiadomości i umiejętności zdobytych na lekcji, ale również rozwijanie aktywności matematycznej i zdolności poznawczych uczniów, a także pobudzanie ich do samodzielnego logicznego myślenia. Cele programu - rozwijanie zainteresowań matematycznych, - wspomaganie rozwoju umysłowego, emocjonalnego i społecznego, - rozwijanie samodzielnego i logicznego myślenia matematycznego, - stymulowanie aktywności twórczej, - doskonalenie pojęć matematycznych, - rozwijanie umiejętności rozumienia tekstów matematycznych, - wykorzystywanie wiedzy matematycznej w życiu codziennym, Metody i formy pracy będą umożliwiały uczniom swobodę, samodzielność działania i poszukiwania. - metoda problemowa, - metoda aktywizująca, - burza mózgów, - gry dydaktyczne, Formy pracy Najbardziej efektywną formą pracy na kole zainteresowań jest zróżnicowanie technik na każdych zajęciach: - praca z całym zespołem, - praca w grupach, - praca w parach, - praca indywidualna Zagadnienia programowe 1. Działania arytmetyczne na liczbach 2. Mnożenie i dzielenie 3. Figury geometryczne 4. Matematyka w życiu codziennym: zegary, termometry, kalendarz, 5. Rozwiązywanie zadań tekstowych Przewidywane osiągnięcia: Uczeń potrafi: - biegle dodawać, odejmować, mnożyć i dzielić w zakresie 100 z przekroczeniem progu dziesiątkowego, - rozwiązywać zadania tekstowe różnymi sposobami, - określać związki między danymi a szukanymi w zadaniach niestandardowych, - dodawać i odejmować liczby wielocyfrowe, - układać zadania tekstowe do formuły matematycznej, - biegle wykorzystywać prawa działań, w celu ułatwienia obliczeń, - rozwiązywać zadania tekstowe za pomocą grafów, drzewek matematycznych, - współpracować z rówieśnikami. Ewaluacja programu przeprowadzona zostanie na koniec roku szkolnego. Będzie ona wynikiem : - zainteresowania uczniów prowadzonymi zajęciami, - zaangażowaniem i opiniami uczniów uczestniczących w zajęciach koła matematycznego, - obserwacji własnych, Narzędziem ewaluacji będzie ankieta ewaluacyjna skierowana do uczniów i ich rodziców. Wyświetleń: 10
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |