Katalog Bożena Kruk, 2016-04-01 Piaski Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Język angielski, plan rozwoju zawodowegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Imię i nazwisko: mgr Bożena Kruk Stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany Miejsce pracy: Zespół Szkół w Bystrzejowicach Pierwszych im. Heleny Babisz Nauczany przedmiot: język angielski Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2015r. Przewidywana data zakończenia stażu: 31.05.2018r. Zadania w kontekście powinności nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego zawartych w Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. (Dz. U. poz. 393) Czynności organizacyjne: Zadania: 1. Poznanie procedury awansu zawodowego pozwalającej ubiegać się o stopień nauczyciela dyplomowanego i przygotowanie planu rozwoju. 2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju. 3. Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju. 4. Złożenie wniosku po zakończeniu stażu o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego. Formy realizacji: 1. - Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego. - Wniosek o rozpoczęcie stażu. - Sporządzenie planu rozwoju zawodowego. 2. - Założenie teczki „Awans zawodowy”. - Gromadzenie dokumentacji. 3. - Przygotowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju. - Uzyskanie oceny dorobku zawodowego. 4. - Prawidłowe wypełnienie wniosku. § 8 ust. 2 pkt. 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. Zadania: 1. Poszerzenie wiedzy i umiejętności w celu doskonalenia warsztatu i metod pracy. 2. Uczestniczenie w pracach organów szkoły oraz zespołów zadaniowych związanych z realizacją podstawowych funkcji szkoły. Formy realizacji: 1. - Udział w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego oraz wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce (rady szkoleniowe, warsztaty, kursy, konferencje metodyczne, szkolenia internetowe). - Ukończenie studiów I stopnia z filologii angielskiej. 2. - Praca w ramach zespołu nauczycieli języków obcych. - Pełnienie funkcji dodatkowych nadanych przez Dyrektora szkoły. - Organizacja konkursów językowych oraz przedstawień w języku angielskim. - Opracowanie narzędzi pomiaru dydaktycznego z języka angielskiego dla uczniów klas III szkoły podstawowej oraz opracowanie wyników i wniosków. § 8 ust.2 pkt.2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Zadania: 1. Wykorzystywanie Internetu i technologii komputerowej w pracy dydaktyczno-wychowawczej. 2. Gromadzenie i wykorzystanie wideoteki szkolnej na zajęciach obowiązkowych i dodatkowych języka angielskiego. 3. Przygotowywanie i uaktualnianie gazetek oraz kroniki szkoły. Formy realizacji: 1. - Regularne śledzenie informacji dotyczących spraw oświaty i wychowania. - Wykorzystywanie możliwości połączeń internetowych do komunikowania się z innymi nauczycielami i uczniami. - Korzystanie z technologii komputerowej przy opracowywaniu scenariuszy zajęć, testów, sprawdzianów, kart pracy, programów, referatów, sprawozdań, narzędzi ewaluacyjnych, dyplomów, pomocy dydaktycznych, dokumentacji związanej z awansem zawodowym. - Przeprowadzenie zajęć z wykorzystaniem ciekawych ćwiczeń z Internetu w pracy z uczniami. 2. - Systematyczne gromadzenie kaset video i płyt dvd wykorzystywanych do prowadzenia zajęć języka angielskiego. - Tworzenie wspólnie z uczniami książeczek w języku angielskim z wykorzystaniem metody projektu. 3. - Tworzenie gazetek za pomocą technologii komputerowej. - Wykorzystywanie programów do obróbki zdjęć przy tworzeniu fotograficznego albumu szkoły. § 8ust.2 pkt.3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie otwartych zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Zadania: 1. Przeprowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli. 2. Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami. Formy realizacji: 1. - Opracowanie scenariusza zajęć. - Przygotowanie materiałów. - Przeprowadzenie zajęć w obecności zainteresowanych nauczycieli. - Dyskusja z wyciągnięciem wniosków do dalszej pracy. 2. - Przygotowanie i przeprowadzenie rad szkoleniowych zgodnie z potrzebami wynikającymi z planu WDN. - Opracowywanie i udostępnianie scenariuszy zajęć zainteresowanym nauczycielom. - Konsultacje z nauczycielami języka angielskiego – wymiana poglądów, uwag, dzielenie się doświadczeniem. - Opublikowanie w portalu internetowym zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego. - Współudział w tworzeniu/opracowaniu narzędzi ewaluacji wewnętrznej w szkole, oraz wyników/wniosków po przeprowadzonych ewaluacjach. § 8 ust.2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. Zadania: 1. Przygotowanie programu zajęć przygotowujących do sprawdzianu na koniec szkoły podstawowej Formy realizacji: 1. - Przygotowanie programu zajęć przygotowujących uczniów do sprawdzianu szóstoklasisty i opracowanie planu zajęć. § 8ust.2 pkt. 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Zadania: 1. Udział w projektach unijnych. 2. Rozwijanie zainteresowań młodzieży Formy realizacji: 1. - Aktywne uczestnictwo w projektach unijnych realizowanych przez szkołę. 2. - Organizacja konkursów językowych. - Przygotowanie przedstawień w języku angielskim. - Prowadzenie koła zainteresowań z języka angielskiego. - Prowadzenie zajęć wyrównawczych dla uczniów z trudnościami w nauce języka angielskiego. § 8 ust. 2 pkt 4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Zadania: 1. Podejmować współpracę z organizacjami działającymi na rzecz rozwoju dziecka i edukacji w środowisku lokalnym (w miarę możliwości i potrzeb). 2. Współpraca z Samorządem Uczniowskim. Formy realizacji: 1. - Współpraca z poradnią psychologiczno – pedagogiczną – zapoznawanie z opiniami i orzeczeniami wydawanymi przez poradnię, konsultacje z pedagogiem, poznanie sytuacji środowiskowej i rodzinnej uczniów. - Opracowanie dostosowań z języka angielskiego do indywidualnych możliwości i potrzeb ucznia. 2. - Pomoc w organizowaniu akcji charytatywnych. § 8 ust.2 pkt.5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych i innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Zadania: 1. Stała współpraca z rodzicami w zakresie niesienia pomocy uczniom z problemami w nauce języka angielskiego. Formy realizacji: 1. - Indywidualne konsultacje z rodzicami. - Kontakt telefoniczny w razie potrzeb. - Natychmiastowe informowanie o problemach i podejmowanie właściwych zadań. - Rozpoznanie i rozwiązanie wybranego problemu edukacyjnego i wychowawczego. Plan ma charakter otwarty i może w trakcie realizacji podlegać modyfikacji. Wyświetleń: 17
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |