![]() |
![]() |
Katalog Marek Lasecki, 2016-03-18 Warszawa Informatyka, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowegoOśrodek Szkolno-Wychowawczy dla Głuchych im. Jana Siestrzyńskiego ul. Łucka 17/23, 00-842 Warszawa PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO mgr Marek Krzysztof Lasecki Warszawa, wrzesień 2013 Plan rozwoju zawodowego nauczyciela Imię i nazwisko nauczyciela: mgr Marek Krzysztof Lasecki Imię i nazwisko opiekuna: mgr Agata Czernicka Miejsce stażu: Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Głuchych im. Jana Siestrzyńskiego, ul. Łucka 17/23, 00-842 Warszawa Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2013 r. Okres stażu: 01.09.2013 – 31.05.2015 Cele rozwoju uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego Powinności nauczyciela w okresie odbywania stażu zgodnie z rozporządzeniem MENiS z dnia 1 grudnia 2004 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. Rodzaj działań i przedsięwzięć wynikających z wymagań rozporządzenia Formy realizacji Termin realizacji 1. § 7.2.1 Umiejętności organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywanie ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian. 1. Współpraca z opiekunem stażu: Zawarcie kontraktu; Przygotowanie planu rozwoju zawodowego; Ustalenie terminów spotkań z opiekunem; Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu; Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu – konsultacje, opracowywanie konspektów zajęć, analiza; Określenie mocnych i słabych stron własnej działalności. 2. Doskonalenie warsztatu pracy i metod pracy pedagogicznej: Coroczna aktualizacja planu nauczania z informatyki; Stosowanie w procesie dydaktycznym aktywnych metod nauczania oraz zróżnicowanych form pracy z uczniem; Opracowanie pomocy dydaktycznych – pokazy multimedialne, itp; Udział w szkoleniach, konferencjach oraz warsztatach metodycznych; Analiza sprawdzianu po szkole policealnej; We współpracy z dyrektorem szkoły, nauczycielami informatyki oraz samorządem uczniowskim 3. Publikacje własnych prac: Publikacja scenariuszy lekcji; Opublikowanie planu rozwoju zawodowego. 4. Prowadzenie lekcji otwartych z informatyki. 5. Prowadzenie dokumentacji szkolnej, dzienniki lekcyjne, dzienniki zajęć pozalekcyjnych. W ciągu całego stażu IX 2013 IX 2013 Raz w miesiącu 2 razy w semestrze 2 razy w semestrze W ciągu całego stażu W ciągu każdego roku szkolnego W ciągu całego stażu W ciągu całego stażu W ciągu całego stażu 2. § 7.2.2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. 1. Promowanie szkoły poprzez: Przygotowanie uczniów do konkursów z informatyki; Organizowanie konkursów z informatyki. 2. Prowadzenie zajęć z uczniami objętymi pomocą psychologiczno – pedagogiczną: Prowadzenie zajęć wyrównawczych z informatyki; Prowadzenie zajęć dla uczniów, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę z informatyki; Objęcie szczególną troską uczniów słabych poprzez rozmowy, organizowanie pomocy koleżeńskich, pomocy na przerwach. 3. Przygotowanie ściennych gazetek klasowych o tematyce informatyki. 4. Realizowanie zadań wychowawczych zgodnie ze szkolnym programem wychowawczym i profilaktyki: Coroczna ewaluacja planu wychowawczego; Organizowanie wycieczek szkolnych połączonych z profilaktyką. Wg potrzeb Wg harmonogramu szkoły W ciągu całego stażu Co roku Wg potrzeb 3. § 7.2.3 Umiejętność wykorzystania w pracy z technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1. Wykorzystanie internetu na lekcji informatycznej. 2. Opracowanie materiałów dydaktycznych przy pomocy komputera. 3. Pisanie konspektów, sprawozdań, prac klasowych, testów oraz prowadzenie dokumentacji z wykorzystaniem komputera. 4. Wykorzystanie pomocy dydaktycznych (np. prezentacji multimedialnych). Wg potrzeb Wg potrzeb Wg potrzeb Wg potrzeb 4. § 7.2.4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań. 1. Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki: Na różnego rodzaju formach doskonalenia; Samokształcenie – zapoznanie się z najnowszymi propozycjami wydawniczymi z w/w dziedzin. 2. Zapoznanie się z opiniami i orzeczeniami uczniów wydanymi przez Powiatową Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną, a w szczególności z zaleceniami pracy z tymi uczniami i uwzględnienie zaleć w procesie dydaktycznym i wychowawczym. 3. Pomoc uczniom w procesie kształtowania charakteru: Wspólne ustalenie tematyki lekcji wychowawczych; Stosowanie różnych form w pracy wychowawczej z uczniami: rajdy, wycieczki, imprezy klasowe. 4. Stosowanie na lekcjach informatycznych zróżnicowanych, wielopoziomowych form pracy z uczniem. 5. § 7.2.5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w prawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. 1. Analiza dokumentów prawa wewnątrzszkolnego. 2. Praca w komisjach i zespołach powoływanych w szkole: Przedmiotowy zespół informatyczny; Opiekun samorządu uczniowskiego; Komisje egzaminacyjne powoływane w szkole; Inne. 3. Współpraca z psychologiem oraz pedagogiem szkolnym. 4. Aktywny udział w zebraniach Rady Pedagogicznej. 5. Współpraca z Radą Rodziców. 6. Aktualizacja wiedzy poprzez indywidualne studium prawa oświatowego: Karta nauczyciela; Ustawa o systemie Oświaty; Rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych; w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno- pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach. Cały okres stażu Cały okres stażu Wg planu pracy komisji Wg potrzeb Wg harmonogramu Wg potrzeb systematycznie Wyświetleń: 52
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |