![]() |
![]() |
Katalog Agnieszka Radziejewska, 2016-03-18 Jarocin Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego.mgr Agnieszka Radziejewska nauczyciel języka angielskiego w Zespole Szkół nr 5 w Jarocinie ul. Waryńskiego 11 63-200 Jarocin PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2015 r. Przewidywana data zakończenia stażu: 31 maja 2018 r. 1 CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE Lp. Zadanie Formy realizacji Dowody realizacji Termin 1. Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju zawodowego -Analiza posiadanych umiejętności; określenie potrzeb własnego rozwoju wpisujących się w ramy ogólnego planu rozwoju szkoły - Autorefleksja -Podsumowanie dotychczasowego poziomu posiadanych umiejętności i osiągnięć zawodowych -sierpień 2015 -Analiza aktualnych przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego (korzystanie z internetowego źródła) -Zapoznanie się z treściami najważniejszych dokumentów w zakresie prawa oświatowego - materiały zebrane i zapisane na CD -wrzesień 2015 Przygotowanie i złożenie wniosku do dyrekcji szkoły o rozpoczęcie stażu -Przedłożenie dyrekcji szkoły wniosku o rozpoczęcie stażu 11 września 2015 Opracowanie planu rozwoju zawodowego - Zatwierdzenie planu rozwoju zawodowego przez dyrektora szkoły -sierpień / wrzesień 2015 - Założenie teczki: „Awans zawodowy – nauczyciel dyplomowany” - Stworzenie teczki dokumentującej przebieg stażu -wrzesień 2015 2 2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego Realizacja wymagań niezbędnych do uzyskania awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego poprzez systematyczne gromadzenie odpowiedniej dokumentacji - teczka - Sprawozdania półroczne w danym roku szkolnym - okres stażu - Uzyskanie oceny dorobku zawodowego - Otrzymanie pozytywnej oceny dorobku zawodowego -czerwiec 2018 3. Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju -Przygotowanie dokumentu-sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju - Złożenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego dyrektorowi placówki - czerwiec 2018 3 WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA AWANSU NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO: §8 ust. 2, pkt. 1 Uzyskiwanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podnoszenie jakości szkoły. Lp. Zadanie Formy realizacji Dowody realizacji Termin 1. Bieżące zainteresowanie wszelkimi zmianami dotyczącymi zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły - Analiza podstawowej dokumentacji szkolnej, w tym m.in.: STATUTU SZKOŁY, WSO, PROGRAMU WYCHOWAWCZEGO SZKOŁY - okres stażu 2. Udział w pracach zespołu przedmiotowego -j. angielski -Udział w posiedzeniach zespołu - Pisemne potwierdzenie -okres stażu 3. Opracowanie materiału-próbnych testów z języka angielskiego dla klas III gimnazjum -Przygotowanie testu -Poprawa prac - Analiza wyników -Załączenie testu -Załączenie sprawozdania z przeprowadzonego badania -Poświadczenie dyrektora szkoły -okres od X – III 2015/2016 4. Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego podnoszących kompetencje - Udział w różnych formach dokształcania (m.in. konferencje organizowane przez wydawnictwa Pearson, Macmillan, Oxford, kursy itp.), adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły - Certyfikaty ukończenia szkoleń - okres stażu 4 5. Gromadzenie, uzupełnianie własnego warsztatu pracy celem poszerzenia wiedzy i umiejętności - Korzystanie z zasobów biblioteki szkolnej i publicznej - Systematyczna lektura czasopism pedagogicznych - Śledzenie publikacji na portalach edukacyjnych -Poświadczenia bibliotekarzy - okres stażu 6. Poszerzenie wiedzy i umiejętności w zakresie podejmowania działań na rzecz podwyższenia jakości pracy szkoły - Praca zespołowa, której efektem jest analiza wyników uzyskanych przez gimnazjalistów na zakończenie nauki w gimnazjum jako część składowa raportu z wewnętrznego mierzenia jakości pracy szkoły. -Przygotowanie raportu -Załączenie przykładowego raportu - okres stażu (sierpień 2016, sierpień 2017) 7. Doskonalenie własnego warsztatu pracy -Przygotowywanie uczniów do udziału w różnego typu konkursach z zakresu języka angielskiego - Organizowanie i współorganizowanie konkursów wewnątrzszkolnych -Potwierdzenia - Scenariusze - okres stażu - okres stażu 8. Udział w komisji do spraw wniosków wypływających z opracowanych raportów z egzaminów gimnazjalnych - Podejmowanie działań zmierzających do podnoszenia jakości pracy szkoły - Udział w spotkaniach zespołu - Potwierdzenie uczestnictwa -okres stażu 9. Udział w różnych formach wewnątrzszkolnego doskonalenia -Udział w szkoleniowych radach pedagogicznych - Potwierdzenie udziału -okres stażu 5 zawodowego 10. Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych wynikających z potrzeb lub zainteresowań uczniów - Organizowanie lekcji/ spotkań z dziećmi potrzebującymi wsparcia (w ramach PPP), jak również rozwijającymi swoje zainteresowania -Poświadczenie dyrekcji - okres stażu 11. Przeprowadzenie analizy własnej pracy w celu oceny skuteczności podejmowanych działań dydaktycznych - Zdiagnozowanie potrzeb i oczekiwań młodzieży -Opracowanie i przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej na temat satysfakcji z poziomu nauczania języka angielskiego -Formularze ankiet, analiza wyników, wnioski dotyczące ewentualnej modyfikacji pracy - w każdym roku szkolnym §8 ust. 2, pkt. 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Lp. Zadanie Formy realizacji Dowody realizacji Termin 1. Umiejętne stosowanie technologii komputerowej i informatycznej w swojej pracy -Korzystanie z komputera w celu opracowania szkolnej dokumentacji, np. planów dydaktycznych, raportu z egzaminu gimnazjalnego, sprawozdań z badań - Przykładowe dokumenty - okres stażu - Używanie narzędzia do opracowania pomocy dydaktycznych, np. sprawdzianów, kartkówek, testów, prezentacji - Załączenie wybranych dokumentów - okres stażu 6 multimedialnych, scenariuszy szkolnych imprez - Wykorzystanie programów edukacyjnych lub Internetu na lekcjach - Linki do wybranych źródeł/ odnotowanie w tematyce lekcyjnej - okres stażu - Stosowanie oprogramowania do sporządzania pism, referatów, druków okolicznościowych (np. dyplomów) - Przykładowa dokumentacja , wzór wybranego druku okolicznościowego - okres stażu - Nawiązanie współpracy z nauczycielem informatyki w celu doskonalenia umiejętności w zakresie posługiwania się technologią komputerową i informatyczną -Pisemne potwierdzenie nauczyciela informatyki - okres stażu -Publikowanie prac w Internecie źródłem wymiany pomysłów w celu zorganizowania ciekawych i satysfakcjonujących zajęć - Linki stron / potwierdzenia zamieszczenia publikacji - okres stażu - Zapoznanie się z ofertą innych nauczycieli- przegląd stron internetowych zawierających publikacje nauczycielskie -Linki stron internetowych - okres stażu - Korzystanie z tablicy interaktywnej - Odnotowanie przy tematyce lekcyjnej - okres stażu 7 -Wykorzystanie komputera do tworzenia dokumentacji zaplanowanych zadań w ramach stażu na nauczyciela dyplomowanego - Dokumentacja stażu - okres stażu Opublikowanie własnego planu rozwoju zawodowego na stronie internetowej szkoły -Publikacja w Internecie - X 2015 § 8 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami. Lp. Zadania Formy realizacji Dowody realizacji Termin 1. Współpraca z nauczycielami anglistami oraz nauczycielami innych przedmiotów - Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami w zakresie metod, form pracy oraz wykorzystywanych środków dydaktycznych - Wspólne przygotowywanie i przeprowadzanie konkursów języka angielskiego - Poświadczenie współpracy - okres stażu 2. Udział w pracach zespołu przedmiotowego - wymiana opinii , doświadczeń nauczycieli-językowców -Realizowanie zadań wg harmonogramu prac zespołu - Potwierdzenie uczestnictwa w posiedzeniach - okres stażu 8 3. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z nauczycielem kontraktowym - Współpraca z nauczycielem kontraktowym - Poświadczenie współpracy 2015- 2018 4. Opracowanie i udostępnienie w bibliotece szkolnej testów, sprawdzianów, scenariuszy przedstawień, konkursów itp. - Opracowanie materiałów - Przekazanie scenariuszy do biblioteki szkolnej - Kserokopia wybranych materiałów - Poświadczenie nauczyciela bibliotekarza - okres stażu § 8 ust. 2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich Lp. Zadania Formy realizacji Dowody realizacji Termin 1. Opracowanie i wdrożenie programu kółka języka angielskiego - Realizacja planu na zajęciach kółka - Program kółka - okres stażu 2. Opracowanie i wdrożenie programu zajęć dydaktyczno-wyrównawczych -Skonstruowanie programu pracy z uczniem z opinią/orzeczeniem poradni pedagogiczno-psychologicznej - Dokumentacja pracy -okres stażu 9 3. Współudział w przygotowaniu „Drzwi Otwartych Szkoły” -Wykonanie zadań zgodnie z ustalonym harmonogramem promujących placówkę w środowisku lokalnym -Poświadczenie dyrektora -Dokumentacja fotograficzna - wiosna 2016 2017 2018 4. Współudział w przygotowaniu festynu rodzinnego -Wykonanie zadań zgodnie z ustalonym harmonogramem -Poświadczenie dyrektora -Dokumentacja fotograficzna -okres stażu (maj/czerwiec) § 8 ust. 2 pkt 4b Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej. 1. Uzyskanie kwalifikacji egzaminatora OKE w zakresie egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego - Ukończenie szkolenia w zakresie pełnienia funkcji egzaminatora - Realizacja zadań członka zespołu egzaminacyjnego - poprawianie testów egzaminacyjnych z języka obcego nowożytnego (j. angielski) - Zaświadczenie uczestnictwa w szkoleniu -Zaświadczenie o pracy w komisji -w okresie stażu wg harmonogramu OKE 10 § 8 ust. 2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych Lp. Zadania Formy realizacji Dowody realizacji Termin 1. Poszerzenie oferty zajęć pozalekcyjnych - Prowadzenie społecznie kółka -Plan pracy kółka, przykładowe materiały - 2015/2016 - 2016/2017 2. Rozwijanie zdolności i zainteresowań uczniów - Przygotowywanie uczniów do udziału w konkursach z zakresu języka angielskiego (np. Wojewódzki Konkurs Języka Angielskiego itd.) - Podziękowania, dyplomy - okres stażu 3. Współorganizowanie uroczystości szkolnych - Przygotowanie odpowiednich scenariuszy -Pomoc uczniom uczestniczącym w szkolnych przedsięwzięciach -Potwierdzenie dyrektora, scenariusze imprez, zdjęcia - okres stażu 4. Aktywna realizacja zadań opiekuńczych integrująca społeczność szkolną - Włączanie się do różnych akcji, np. „Drzwi Otwartych” - współudział w organizowaniu uroczystości szkolnych, - pełnienie funkcji opiekuna w czasie dyskotek - Potwierdzenie dyrektora - okres stażu 11 5. Pełnienie funkcji opiekuna stażu -Przygotowanie stosownych dokumentów -Prowadzenie zajęć w obecności nauczyciela kontraktowego -Hospitacja zajęć prowadzonych przez nauczyciela kontraktowego -Potwierdzenie współpracy z nauczycielem kontraktowym - 2015-2018 6. Pełnienie funkcji opiekuna grup projektowych - Współpraca z uczniami w celu stworzenia rzetelnych i interesujących projektów edukacyjnych -Potwierdzenie udziału -okres stażu 7. Organizacja i przeprowadzenie szkolnego konkursu języka angielskiego - Przygotowanie i przeprowadzenie szkolnej edycji konkursu języka angielskiego (opracowanie pytań i zadań, przygotowanie, pozyskanie nagród, przygotowanie dyplomów) - Prezentacja przygotowanych zadań, - Dokumentacja fotograficzna - okres stażu 8. Pełnienie roli wychowawcy klasy gimnazjalnej - Pogłębianie wiedzy na temat problemów uczniów, ich sytuacji rodzinnej i stosunków interpersonalnych - Zapisy w dzienniku - Potwierdzenie dyrektora - okres stażu 12 - Organizacja i współorganizacja wycieczek szkolnych, wyjazdy do kina, teatru i innych ciekawych miejsc - Działania na rzecz integracji zespołów klasowych (rozmowy, imprezy szkolne, wycieczki) - Współpraca z pedagogiem i pielęgniarką szkolną - Rozwiązywanie bieżących problemów, organizowanie samopomocy koleżeńskiej - Rozwijanie współpracy z rodzicami uczniów 2015/2018 - Potwierdzenie dyrektora - Dokumentacja fotograficzna - Zapisy w dzienniku - Poświadczenie dyrektora - okres stażu - okres stażu 13 § 8 ust. 2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami Lp. Zadania Formy realizacji Dowody realizacji Termin 1. Nawiązanie współpracy z wydawnictwami Pearson, Macmillan i Oxford -Pozyskanie darmowych nagród dla uczniów w ramach szkolnych konkursów - Potwierdzenie dyrektora -okres stażu 2. Organizacja akcji charytatywnych dla dzieci z domu dziecka, osób potrzebujących -Przeprowadzenie zbiórki odzieży, żywności, zabawek, słodyczy -Potwierdzenie dyrektora, podziękowania -okres stażu 3. Współpraca z pedagogiem, psychologiem szkolnym, Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną w Jarocinie, higienistką szkolną, kuratorami, sądem i policją. - Organizowanie spotkań uczniów z pedagogiem i psychologiem szkolnym, - Pomoc rodzicom w kierowaniu uczniów do Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej, - Spotkania, rozmowy, konsultacje. -Potwierdzenia, notatki z rozmów, zapisy w dzienniku, pisemne opinie o uczniach -okres stażu 14 § 8 ust. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Lp. Zadania Formy realizacji Dowody realizacji Termin 1. Pogłębianie wiedzy w zakresie umiejętności diagnozowania i rozwiązywania problemów młodzieży - Samodzielne studiowanie literatury odnośnie w/w tematyki oraz publikacji w Internecie -współpraca ze szkolnym pedagogiem - udział w spotkaniach, kursach o tej tematyce - Lista przeczytanych pozycji -Potwierdzenie pedagoga -Poświadczenie udziału -okres stażu 2. Rozpoznanie i rozwiązanie pojawiających się w szkole problemów edukacyjnych wychowawczych lub innych- opis i analiza dwóch przypadków -Współpraca z rodzicami, nauczycielami, innymi wychowawcami oraz pedagogiem szkolnym - Zdiagnozowanie wybranych problemów: ustalenie i zastosowanie środków zaradczych, podsumowanie oraz wnioski, wprowadzenie działań naprawczych. -Załączenie dokumentów potwierdzających współpracę oraz realizację własnych działań -Studium dwóch przypadków - okres stażu Niniejszy plan rozwoju zawodowego ma charakter otwarty i możliwe są jego modyfikacje zgodnie z potrzebami szkoły i własnymi. opracowała: mgr Agnieszka Radziejewska Wyświetleń: 52
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |