Katalog

Agnieszka Radziejewska, 2016-03-18
Jarocin

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego.

- n +

mgr Agnieszka Radziejewska
nauczyciel języka angielskiego
w Zespole Szkół nr 5 w Jarocinie
ul. Waryńskiego 11
63-200 Jarocin
PLAN ROZWOJU
ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ
O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2015 r.
Przewidywana data zakończenia stażu: 31 maja 2018 r.
1
CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE
Lp.
Zadanie
Formy realizacji
Dowody
realizacji
Termin
1.
Poznanie procedury awansu zawodowego
i przygotowanie planu rozwoju zawodowego
-Analiza posiadanych umiejętności; określenie potrzeb własnego rozwoju wpisujących się w ramy ogólnego planu rozwoju szkoły
- Autorefleksja
-Podsumowanie dotychczasowego poziomu posiadanych umiejętności i osiągnięć zawodowych
-sierpień 2015
-Analiza aktualnych przepisów
prawa oświatowego dotyczących
awansu zawodowego
(korzystanie z internetowego źródła)
-Zapoznanie się z treściami najważniejszych dokumentów
w zakresie prawa oświatowego
- materiały zebrane i zapisane na CD
-wrzesień 2015
Przygotowanie i złożenie wniosku do dyrekcji szkoły
o rozpoczęcie stażu
-Przedłożenie dyrekcji szkoły wniosku o rozpoczęcie stażu
11 września 2015
Opracowanie planu rozwoju
zawodowego
- Zatwierdzenie planu rozwoju zawodowego przez dyrektora szkoły
-sierpień / wrzesień 2015
- Założenie teczki: „Awans zawodowy – nauczyciel dyplomowany”
- Stworzenie teczki dokumentującej przebieg stażu
-wrzesień 2015
2
2.
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego
Realizacja wymagań niezbędnych do uzyskania awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego poprzez systematyczne gromadzenie odpowiedniej dokumentacji
- teczka
- Sprawozdania półroczne w danym roku szkolnym
- okres stażu
- Uzyskanie oceny dorobku zawodowego
- Otrzymanie pozytywnej oceny dorobku zawodowego
-czerwiec 2018
3.
Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju
-Przygotowanie dokumentu-sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju
- Złożenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego dyrektorowi placówki
- czerwiec 2018
3
WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA AWANSU NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO:
§8 ust. 2, pkt. 1
Uzyskiwanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podnoszenie jakości szkoły.
Lp.
Zadanie
Formy realizacji
Dowody
realizacji
Termin
1.
Bieżące zainteresowanie
wszelkimi zmianami
dotyczącymi
zasad
funkcjonowania
i organizacji
zadań szkoły
- Analiza podstawowej dokumentacji szkolnej, w tym m.in.: STATUTU SZKOŁY, WSO, PROGRAMU WYCHOWAWCZEGO SZKOŁY
- okres stażu
2.
Udział w pracach
zespołu przedmiotowego
-j. angielski
-Udział w posiedzeniach zespołu
- Pisemne potwierdzenie
-okres stażu
3.
Opracowanie materiału-próbnych testów z języka angielskiego dla klas III gimnazjum
-Przygotowanie testu
-Poprawa prac
- Analiza wyników
-Załączenie testu
-Załączenie sprawozdania z przeprowadzonego badania
-Poświadczenie dyrektora szkoły
-okres od
X – III 2015/2016
4.
Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego podnoszących kompetencje
- Udział w różnych formach dokształcania (m.in. konferencje organizowane przez wydawnictwa Pearson, Macmillan, Oxford, kursy itp.), adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły
- Certyfikaty ukończenia szkoleń
- okres stażu
4
5.
Gromadzenie, uzupełnianie własnego warsztatu pracy celem poszerzenia wiedzy i umiejętności
- Korzystanie z zasobów biblioteki szkolnej i publicznej
- Systematyczna lektura czasopism pedagogicznych
- Śledzenie publikacji na portalach edukacyjnych
-Poświadczenia bibliotekarzy
- okres stażu
6.
Poszerzenie wiedzy i umiejętności w zakresie podejmowania działań na rzecz podwyższenia jakości pracy szkoły
- Praca zespołowa, której efektem jest analiza wyników uzyskanych przez gimnazjalistów na zakończenie nauki w gimnazjum jako część składowa raportu z wewnętrznego mierzenia jakości pracy szkoły.
-Przygotowanie raportu
-Załączenie przykładowego raportu
- okres stażu
(sierpień 2016, sierpień 2017)
7.
Doskonalenie własnego warsztatu pracy
-Przygotowywanie uczniów do udziału w różnego typu konkursach z zakresu języka angielskiego
- Organizowanie i współorganizowanie konkursów wewnątrzszkolnych
-Potwierdzenia
- Scenariusze
- okres stażu
- okres stażu
8.
Udział w komisji do spraw wniosków wypływających z opracowanych raportów z egzaminów gimnazjalnych
- Podejmowanie działań zmierzających do podnoszenia jakości pracy szkoły
- Udział w spotkaniach zespołu
- Potwierdzenie uczestnictwa
-okres stażu
9.
Udział w różnych formach wewnątrzszkolnego doskonalenia
-Udział w szkoleniowych radach pedagogicznych
- Potwierdzenie udziału
-okres stażu
5
zawodowego
10.
Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych wynikających z potrzeb lub zainteresowań uczniów
- Organizowanie lekcji/ spotkań z dziećmi potrzebującymi wsparcia
(w ramach PPP), jak również rozwijającymi swoje zainteresowania
-Poświadczenie dyrekcji
- okres stażu
11.
Przeprowadzenie analizy własnej pracy w celu oceny skuteczności podejmowanych działań dydaktycznych
- Zdiagnozowanie potrzeb i oczekiwań młodzieży
-Opracowanie i przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej na temat satysfakcji z poziomu nauczania języka angielskiego
-Formularze ankiet, analiza wyników,
wnioski dotyczące ewentualnej modyfikacji pracy
- w każdym roku szkolnym
§8 ust. 2, pkt. 2
Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
Lp.
Zadanie
Formy realizacji
Dowody
realizacji
Termin
1.
Umiejętne stosowanie technologii komputerowej i informatycznej w swojej pracy
-Korzystanie z komputera w celu opracowania szkolnej dokumentacji,
np. planów dydaktycznych, raportu z egzaminu gimnazjalnego, sprawozdań z badań
- Przykładowe dokumenty
- okres stażu
- Używanie narzędzia do opracowania pomocy dydaktycznych, np. sprawdzianów, kartkówek, testów, prezentacji
- Załączenie wybranych dokumentów
- okres stażu
6
multimedialnych, scenariuszy szkolnych imprez
- Wykorzystanie programów edukacyjnych lub Internetu na lekcjach
- Linki do wybranych źródeł/ odnotowanie w tematyce lekcyjnej
- okres stażu
- Stosowanie oprogramowania do sporządzania pism, referatów, druków okolicznościowych (np. dyplomów)
- Przykładowa dokumentacja , wzór wybranego druku okolicznościowego
- okres stażu
- Nawiązanie współpracy z nauczycielem informatyki w celu doskonalenia umiejętności w zakresie posługiwania się technologią komputerową i informatyczną
-Pisemne potwierdzenie nauczyciela informatyki
- okres stażu
-Publikowanie prac w Internecie źródłem wymiany pomysłów w celu zorganizowania ciekawych i satysfakcjonujących zajęć
- Linki stron / potwierdzenia zamieszczenia publikacji
- okres stażu
- Zapoznanie się z ofertą innych nauczycieli- przegląd stron internetowych zawierających publikacje nauczycielskie
-Linki stron internetowych
- okres stażu
- Korzystanie z tablicy interaktywnej
- Odnotowanie przy tematyce lekcyjnej
- okres stażu
7
-Wykorzystanie komputera do tworzenia dokumentacji
zaplanowanych zadań w ramach stażu na nauczyciela
dyplomowanego
- Dokumentacja stażu
- okres stażu
Opublikowanie własnego planu rozwoju zawodowego na stronie internetowej szkoły
-Publikacja w Internecie
- X 2015
§ 8 ust. 2 pkt. 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami.
Lp.
Zadania
Formy realizacji
Dowody realizacji
Termin
1.
Współpraca z nauczycielami anglistami oraz nauczycielami innych przedmiotów
- Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami w zakresie metod, form pracy oraz wykorzystywanych środków dydaktycznych
- Wspólne przygotowywanie i przeprowadzanie konkursów języka angielskiego
- Poświadczenie współpracy
- okres stażu
2.
Udział w pracach zespołu przedmiotowego
- wymiana opinii , doświadczeń nauczycieli-językowców
-Realizowanie zadań wg harmonogramu prac zespołu
- Potwierdzenie uczestnictwa w posiedzeniach
- okres stażu
8
3.
Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z nauczycielem kontraktowym
- Współpraca z nauczycielem kontraktowym
- Poświadczenie współpracy
2015- 2018
4.
Opracowanie i udostępnienie w bibliotece szkolnej testów, sprawdzianów, scenariuszy przedstawień, konkursów itp.
- Opracowanie materiałów
- Przekazanie scenariuszy do biblioteki szkolnej
- Kserokopia wybranych materiałów
- Poświadczenie nauczyciela bibliotekarza
- okres stażu
§ 8 ust. 2 pkt 4a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich
Lp.
Zadania
Formy realizacji
Dowody realizacji
Termin
1.
Opracowanie i wdrożenie
programu kółka
języka angielskiego
- Realizacja planu na zajęciach kółka
- Program kółka
- okres stażu
2.
Opracowanie i wdrożenie programu zajęć dydaktyczno-wyrównawczych
-Skonstruowanie programu pracy z uczniem z opinią/orzeczeniem poradni pedagogiczno-psychologicznej
- Dokumentacja pracy
-okres stażu
9
3.
Współudział w przygotowaniu „Drzwi Otwartych Szkoły”
-Wykonanie zadań zgodnie z ustalonym harmonogramem promujących placówkę w środowisku lokalnym
-Poświadczenie dyrektora
-Dokumentacja fotograficzna
- wiosna 2016
2017
2018
4.
Współudział w przygotowaniu festynu rodzinnego
-Wykonanie zadań zgodnie z ustalonym harmonogramem
-Poświadczenie dyrektora
-Dokumentacja fotograficzna
-okres stażu (maj/czerwiec)
§ 8 ust. 2 pkt 4b
Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej.
1.
Uzyskanie kwalifikacji egzaminatora OKE w zakresie egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego
- Ukończenie szkolenia w zakresie pełnienia funkcji egzaminatora
- Realizacja zadań członka zespołu egzaminacyjnego - poprawianie testów egzaminacyjnych z języka obcego nowożytnego (j. angielski)
- Zaświadczenie uczestnictwa w szkoleniu
-Zaświadczenie o pracy w komisji
-w okresie stażu
wg harmonogramu OKE
10
§ 8 ust. 2 pkt 4c
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych
Lp.
Zadania
Formy realizacji
Dowody
realizacji
Termin
1.
Poszerzenie oferty zajęć pozalekcyjnych
- Prowadzenie społecznie kółka
-Plan pracy kółka,
przykładowe materiały
- 2015/2016
- 2016/2017
2.
Rozwijanie zdolności i zainteresowań uczniów
- Przygotowywanie uczniów do udziału w konkursach z zakresu języka angielskiego (np. Wojewódzki Konkurs Języka Angielskiego itd.)
- Podziękowania, dyplomy
- okres stażu
3.
Współorganizowanie uroczystości szkolnych
- Przygotowanie odpowiednich scenariuszy
-Pomoc uczniom uczestniczącym w szkolnych przedsięwzięciach
-Potwierdzenie dyrektora,
scenariusze imprez, zdjęcia
- okres stażu
4.
Aktywna realizacja zadań opiekuńczych integrująca społeczność szkolną
- Włączanie się do różnych akcji, np. „Drzwi Otwartych”
- współudział w organizowaniu uroczystości szkolnych,
- pełnienie funkcji opiekuna w czasie dyskotek
- Potwierdzenie dyrektora
- okres stażu
11
5.
Pełnienie funkcji opiekuna stażu
-Przygotowanie stosownych dokumentów
-Prowadzenie zajęć
w obecności nauczyciela kontraktowego
-Hospitacja zajęć prowadzonych przez nauczyciela kontraktowego
-Potwierdzenie współpracy z nauczycielem kontraktowym
- 2015-2018
6.
Pełnienie funkcji opiekuna grup projektowych
- Współpraca z uczniami w celu stworzenia rzetelnych i interesujących projektów edukacyjnych
-Potwierdzenie udziału
-okres stażu
7.
Organizacja i przeprowadzenie szkolnego konkursu języka angielskiego
- Przygotowanie i przeprowadzenie szkolnej edycji konkursu języka angielskiego (opracowanie pytań i zadań, przygotowanie, pozyskanie nagród, przygotowanie dyplomów)
- Prezentacja przygotowanych zadań,
- Dokumentacja fotograficzna
- okres stażu
8.
Pełnienie roli wychowawcy klasy gimnazjalnej
- Pogłębianie wiedzy na temat problemów uczniów, ich sytuacji rodzinnej i stosunków interpersonalnych
- Zapisy w dzienniku
- Potwierdzenie dyrektora
- okres stażu
12
- Organizacja i współorganizacja wycieczek szkolnych, wyjazdy do kina, teatru i innych ciekawych miejsc - Działania na rzecz integracji zespołów klasowych (rozmowy, imprezy szkolne, wycieczki)
- Współpraca z pedagogiem i pielęgniarką szkolną
- Rozwiązywanie bieżących problemów, organizowanie samopomocy koleżeńskiej
- Rozwijanie współpracy z rodzicami uczniów 2015/2018
- Potwierdzenie dyrektora
- Dokumentacja fotograficzna
- Zapisy w dzienniku
- Poświadczenie dyrektora
- okres stażu
- okres stażu
13
§ 8 ust. 2 pkt 4e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami
Lp.
Zadania
Formy realizacji
Dowody
realizacji
Termin
1.
Nawiązanie współpracy z wydawnictwami Pearson, Macmillan i Oxford
-Pozyskanie darmowych nagród dla uczniów w ramach szkolnych konkursów
- Potwierdzenie dyrektora
-okres stażu
2.
Organizacja akcji charytatywnych dla dzieci z domu dziecka, osób potrzebujących
-Przeprowadzenie zbiórki odzieży, żywności, zabawek, słodyczy
-Potwierdzenie
dyrektora, podziękowania
-okres stażu
3.
Współpraca z pedagogiem, psychologiem szkolnym, Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną w Jarocinie, higienistką szkolną, kuratorami, sądem i policją.
- Organizowanie spotkań uczniów z pedagogiem i psychologiem szkolnym,
- Pomoc rodzicom w kierowaniu uczniów do Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej,
- Spotkania, rozmowy, konsultacje.
-Potwierdzenia, notatki z rozmów, zapisy w dzienniku, pisemne opinie o uczniach
-okres stażu
14
§ 8 ust. 5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.
Lp.
Zadania
Formy realizacji
Dowody realizacji
Termin
1.
Pogłębianie wiedzy w zakresie umiejętności diagnozowania i rozwiązywania problemów młodzieży
- Samodzielne studiowanie literatury odnośnie w/w tematyki oraz publikacji w Internecie
-współpraca ze szkolnym pedagogiem
- udział w spotkaniach, kursach o tej tematyce
- Lista przeczytanych pozycji
-Potwierdzenie
pedagoga
-Poświadczenie udziału
-okres stażu
2.
Rozpoznanie i rozwiązanie pojawiających się w szkole problemów edukacyjnych wychowawczych lub innych-
opis i analiza dwóch przypadków
-Współpraca z rodzicami, nauczycielami, innymi wychowawcami oraz pedagogiem szkolnym
- Zdiagnozowanie
wybranych problemów:
 ustalenie i zastosowanie środków zaradczych,
 podsumowanie oraz wnioski,
 wprowadzenie działań naprawczych.
-Załączenie dokumentów potwierdzających współpracę oraz realizację własnych działań
-Studium dwóch przypadków
- okres stażu
Niniejszy plan rozwoju zawodowego ma charakter otwarty i możliwe są jego modyfikacje zgodnie z potrzebami szkoły i własnymi.
opracowała: mgr Agnieszka Radziejewska
Wyświetleń: 52


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.