Katalog

Anna Paprotny-Banaś, 2016-03-17
Warszawa

Taniec, Scenariusze

Scenariusz zajęć lekcji otwartej dla dzieci i rodziców w ramach programu „Zaprzyjaźnij się ze szkołą" - Zabawy i tańce grupowe

- n +

Warszawa 17.02.2015r.
Scenariusz zajęć lekcji otwartej dla dzieci i rodziców w ramach programu
„Zaprzyjaźnij się ze szkołą”.
Osoba prowadząca: Anna Paprotny-Banaś.
Grupa dzieci: 30
Wiek: 5-6 lat.
Czas trwania zajęć: ok.50 minut.
Temat zajęć: Zabawy i tańce grupowe.
Cele ogólne:
• kształtowanie słuchu i sprawności ruchowej,
• wzmacnianie zdolności uczniów do zabawy i radości,
• integracja zespołu klasowego,
• poznanie tańców i zabaw grupowych Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów i Animatorów Klanza.
Cele operacyjne:
Dziecko:
• umie uważnie słuchać i stosować się do poleceń,
• potrafi współpracować w grupie rówieśniczej,
• potrafi zatańczyć do podkładu piosenki,
• potrafi pracować indywidualnie.

Środki dydaktyczne: magnetofon, płyty cd, chusta animacyjna, chustki, piłka.
Metody pracy:
• czynna,
• słowna,
• poglądowa.
Formy pracy:
• grupowa,
• zbiorowa.


1.Zabawa integracyjna.
Dzieci reagują na polecenia:
• pomachają w górze prawą ręką dzieci, które są w spodniach,
• pomachają w górze lewą ręką dzieci, które są w spódnicach,
• tupną prawą nogą dzieci, które mają długie włosy,
• tupną lewą nogą dzieci, które mają krótkie włosy,
• zrobią przysiad dzieci, które chcą się dzisiaj z nami bawi,
• podskoczą jak najwyżej dzieci, które mają dobry humor.

2.Zabawa ruchowa „ORZESZKI” .
Stykają się palce pierwszy z drugim, trzeci, czwarty, piąty
2x klask i uderzenie L ręką o P ramię
2x klask i uderz.P ręką o L ramię
2x uderz.o uda
2x klask
2x ściskamy pięści
1x pokazujemy dłonie/orzeszki rozłupane/

3.Zabawa z chustą „BILARD”.
Grupa wachluje chustą, na której jest piłeczka. Ma ona wpaść do otworu znajdującego się na środku chusty.

4.Zabawa z chustą „KARUZELA”.
Uczestnicy trzymają za uchwyt naprężoną chustę na wysokości pasa. Śpiewając Hej ho, hej ho, do pracy by się szło..., rytmicznie przekazują sobie w prawą stronę. Zaczynając od bardzo powolnego śpiewania, stopniowo zwiększając tempo. Po pewnym czasie następuje zmiana i chusta wędruje w lewą stronę.
Zamiast śpiewania piosenki uczestnicy mogą głośno mówić nazwę koloru, który trzymają w ręce.

5.Taniec „LE BASTRINGLO” (Francja).
Uczniowie dobierają się w pary. 3 razy uderzają o uda-3 razy w dłonie partnera (powtarzają to wszystko 4 razy).W czasie refrenu łapią się pod ramię (haczyk) i podskokami kręcą w kółko. Następnie szybko szukają nowego partnera.

6.Taniec „SAVILA SE BELA LOZA” (Serbia).
Dzieci ustawiają się w wężyki i wykonują 19 kroków w biegu w kierunku tańca z zeskokiem na obie nogi i okrzykiem „Ho”, to samo wykonują w kierunku przeciwnym. Podczas refrenu obejmują się i podskakują raz na prawej raz na lewej nodze.


7.Taniec „SWING W ULICZCE” (USA).
Uczniowie ustawiają się parami naprzeciw siebie, tworząc rzędy. Następnie wykonują : 4 kroki do siebie, klaśnięcie w dłonie partnera, powrót 4 krokami do tyłu, 8 kroków zamiana miejsc z partnerem, 8 kroków ponownie zamieniają się miejscami, 4 kroki do siebie, klaśnięcie, 4 kroki powrót. Podczas refrenu pary z początku rzędu tańczą na koniec uliczki, pozostali klaszczą w dłonie.

8.Podsumowanie zajeć.
Dzieci mają za zadanie dokończyć rozpoczętę zdanie:
Po zajęciach czuję się ...................
Najbardziej podobało mi się.....................
Wyświetleń: 27


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.