Katalog Anna Paprotny-Banaś, 2016-03-17 Warszawa Taniec, Scenariusze Scenariusz zajęć lekcji otwartej dla dzieci i rodziców w ramach programu „Zaprzyjaźnij się ze szkołą" - Zabawy i tańce grupoweWarszawa 17.02.2015r. Scenariusz zajęć lekcji otwartej dla dzieci i rodziców w ramach programu „Zaprzyjaźnij się ze szkołą”. Osoba prowadząca: Anna Paprotny-Banaś. Grupa dzieci: 30 Wiek: 5-6 lat. Czas trwania zajęć: ok.50 minut. Temat zajęć: Zabawy i tańce grupowe. Cele ogólne: • kształtowanie słuchu i sprawności ruchowej, • wzmacnianie zdolności uczniów do zabawy i radości, • integracja zespołu klasowego, • poznanie tańców i zabaw grupowych Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów i Animatorów Klanza. Cele operacyjne: Dziecko: • umie uważnie słuchać i stosować się do poleceń, • potrafi współpracować w grupie rówieśniczej, • potrafi zatańczyć do podkładu piosenki, • potrafi pracować indywidualnie. Środki dydaktyczne: magnetofon, płyty cd, chusta animacyjna, chustki, piłka. Metody pracy: • czynna, • słowna, • poglądowa. Formy pracy: • grupowa, • zbiorowa. 1.Zabawa integracyjna. Dzieci reagują na polecenia: • pomachają w górze prawą ręką dzieci, które są w spodniach, • pomachają w górze lewą ręką dzieci, które są w spódnicach, • tupną prawą nogą dzieci, które mają długie włosy, • tupną lewą nogą dzieci, które mają krótkie włosy, • zrobią przysiad dzieci, które chcą się dzisiaj z nami bawi, • podskoczą jak najwyżej dzieci, które mają dobry humor. 2.Zabawa ruchowa „ORZESZKI” . Stykają się palce pierwszy z drugim, trzeci, czwarty, piąty 2x klask i uderzenie L ręką o P ramię 2x klask i uderz.P ręką o L ramię 2x uderz.o uda 2x klask 2x ściskamy pięści 1x pokazujemy dłonie/orzeszki rozłupane/ 3.Zabawa z chustą „BILARD”. Grupa wachluje chustą, na której jest piłeczka. Ma ona wpaść do otworu znajdującego się na środku chusty. 4.Zabawa z chustą „KARUZELA”. Uczestnicy trzymają za uchwyt naprężoną chustę na wysokości pasa. Śpiewając Hej ho, hej ho, do pracy by się szło..., rytmicznie przekazują sobie w prawą stronę. Zaczynając od bardzo powolnego śpiewania, stopniowo zwiększając tempo. Po pewnym czasie następuje zmiana i chusta wędruje w lewą stronę. Zamiast śpiewania piosenki uczestnicy mogą głośno mówić nazwę koloru, który trzymają w ręce. 5.Taniec „LE BASTRINGLO” (Francja). Uczniowie dobierają się w pary. 3 razy uderzają o uda-3 razy w dłonie partnera (powtarzają to wszystko 4 razy).W czasie refrenu łapią się pod ramię (haczyk) i podskokami kręcą w kółko. Następnie szybko szukają nowego partnera. 6.Taniec „SAVILA SE BELA LOZA” (Serbia). Dzieci ustawiają się w wężyki i wykonują 19 kroków w biegu w kierunku tańca z zeskokiem na obie nogi i okrzykiem „Ho”, to samo wykonują w kierunku przeciwnym. Podczas refrenu obejmują się i podskakują raz na prawej raz na lewej nodze. 7.Taniec „SWING W ULICZCE” (USA). Uczniowie ustawiają się parami naprzeciw siebie, tworząc rzędy. Następnie wykonują : 4 kroki do siebie, klaśnięcie w dłonie partnera, powrót 4 krokami do tyłu, 8 kroków zamiana miejsc z partnerem, 8 kroków ponownie zamieniają się miejscami, 4 kroki do siebie, klaśnięcie, 4 kroki powrót. Podczas refrenu pary z początku rzędu tańczą na koniec uliczki, pozostali klaszczą w dłonie. 8.Podsumowanie zajeć. Dzieci mają za zadanie dokończyć rozpoczętę zdanie: Po zajęciach czuję się ................... Najbardziej podobało mi się..................... Wyświetleń: 27
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |