Katalog Elżbieta Duda, 2016-03-17 Włoszczowa Zawodowe, Konkursy KONKURS NA TARGI HOTELARSKIEZADANIE: Jesteś inspektorem w zwiedzanym hotelu. Szukasz dowodów wskazujących na kategorię posiadaną przez obiekt hotelarski. Redakcja prosi Was o przeprowadzenie wywiadu w hotelu ___________________________. Przygotujcie artykuł lub prezentację multimedialną, na tematy zamieszczone w karcie wywiadu. Zorganizujcie warsztat pracy, zbierzcie informacje z dostępnych źródeł i sformułujcie dodatkowe pytania. Przydzielone przez redakcję zagadnienie omawia para dziennikarzy, która korzysta także z odpowiedzi udzielonych pozostałym uczestnikom wycieczki. Proszę o wybranie dwóch uczniów z grupy, którym zostaną przydzielone specjalne zadania. Podczas wywiadu jeden z uczniów to kronikarz- zapisuje przebieg wydarzenia w postaci notatki prasowej. Drugi uczeń to fotoreporter, gromadzi zdjęcia z wywiadu. Pozostali uczniowie dzielą się na dwuosobowe grupy dziennikarzy. Prezentację na podstawie zgromadzonych materiałów przygotowuje dziennikarz 1, a referat na ten sam temat- dziennikarz 2. Praca ma zawierać opis zagadnienia w odniesieniu do zwiedzanego hotelu. Można zamieścić zdjęcia tematyczne lub opis pojęć z fragmentem wywiadu. Prezentacja powinna składać się przynajmniej z 15 slajdów, a referat- z czterech stron czcionką 12. Zredagowaną pracę oddajecie do redakcji w ciągu dwóch tygodni po wywiadzie. Prześlijcie ją na adres: ___________________________. W nazwie pliku wpiszcie proszę swoje Imię i Nazwisko. GRUPA 1 KARTA WYWIADU Tytuł artykułu: Miejsce i rola recepcji w schemacie organizacyjnym obiektu hotelarskiego Pytania: Jakiej kategorii jest Państwa hotel i dla jakiego rodzaju turystów jest przeznaczony? Z jakich pionów eksploatacyjnych składa się hotel? Ile jednostek mieszkalnych znajduje się w hotelu? NOTATKI Z WYWIADU: GRUPA 2 KARTA WYWIADU Tytuł artykułu: Zadania i techniki pracy recepcji hotelowej Pytania: Czy obsługa w recepcji pracuje w systemie całodobowym? Czy recepcja jest przystosowana do obsługi gości niepełnosprawnych? Jakiego rodzaju informacji udziela recepcja w Państwa hotelu? NOTATKI Z WYWIADU: GRUPA 3 KARTA WYWIADU Tytuł artykułu: Rezerwacja usług – czynności, procedury, dokumentacja Pytania: Rezerwacje w hotelu odbywają się tylko bezpośrednio, czy także pośrednio np. przez biura podróży lub Internet? Jaka forma rezerwacji występuje najczęściej? NOTATKI Z WYWIADU: GRUPA 4 KARTA WYWIADU Tytuł artykułu: Zameldowanie gości – czynności, procedura, dokumentacja Pytania: Czy w hotelu nocują goście zagraniczni i czy były problemy z ich zameldowaniem? Czy karta meldunkowa w Państwa hotelu jest dwujęzyczna? Ile trwa zameldowanie gości indywidualnych? NOTATKI Z WYWIADU: GRUPA 5 KARTA WYWIADU Tytuł artykułu: Opieka nad gościem i jego mieniem w czasie pobytu Pytania: Kto odpowiada za opiekę nad gościem, podczas jego pobytu w hotelu, do kogo zwracają się goście? Czy obiekt jest chroniony przez zewnętrzną firmę ochroniarską? Czy istnieje monitoring w hotelu? NOTATKI Z WYWIADU: GRUPA 6 KARTA WYWIADU Tytuł artykułu: Zasady współpracy recepcji z innymi działami obiektu Pytania: Czy pokojowe informują recepcjonistów o problemach z gośćmi hotelowymi? Jakich na przykład? W jaki sposób są przekazywane zamówienia do pionu gastronomicznego? NOTATKI Z WYWIADU: GRUPA 7 NOTATKA PRASOWA Data wycieczki. Przebieg wycieczki. Zwiedzane działy. Rozmówca. Rodzaj obiektu. Lokalizacja. Kategoria obiektu. Oferta obiektu. KONSPEKT WYWIADU 1. Jakiej kategorii jest Państwa hotel i dla jakiego rodzaju turystów jest przeznaczony? Z jakich pionów eksploatacyjnych składa się hotel? Ile jednostek mieszkalnych znajduje się w hotelu? 2. Czy obsługa w recepcji pracuje w systemie całodobowym? Czy recepcja jest przystosowana do obsługi gości niepełnosprawnych? Jakiego rodzaju informacji udziela recepcja w Państwa hotelu? 3. Rezerwacje w hotelu odbywają się tylko bezpośrednio, czy także pośrednio np. przez biura podróży lub Internet? Jaka forma rezerwacji występuje najczęściej? 4. Czy w hotelu nocują goście zagraniczni i czy były problemy z ich zameldowaniem? Czy karta meldunkowa w Państwa hotelu jest dwujęzyczna? Ile trwa zameldowanie gości indywidualnych? 5. Kto odpowiada za opiekę nad gościem, podczas jego pobytu w hotelu, do kogo zwracają się goście? Czy obiekt jest chroniony przez zewnętrzną firmę ochroniarską? Czy istnieje monitoring w hotelu? 6. Czy pokojowe informują recepcjonistów o problemach z gośćmi hotelowymi? Jakich na przykład? W jaki sposób są przekazywane zamówienia do pionu gastronomicznego? Wyświetleń: 6
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |