AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Elżbieta Duda, 2016-03-17
Włoszczowa

Zawodowe, Konkursy

KONKURS NA TARGI HOTELARSKIE

- n +

ZADANIE:


 Jesteś inspektorem w zwiedzanym hotelu. Szukasz dowodów wskazujących na kategorię posiadaną przez obiekt hotelarski. Redakcja prosi Was
o przeprowadzenie wywiadu w hotelu ___________________________. Przygotujcie artykuł lub prezentację multimedialną, na tematy zamieszczone w karcie wywiadu. Zorganizujcie warsztat pracy, zbierzcie informacje z dostępnych źródeł
i sformułujcie dodatkowe pytania.

 Przydzielone przez redakcję zagadnienie omawia para dziennikarzy, która korzysta także z odpowiedzi udzielonych pozostałym uczestnikom wycieczki. Proszę o wybranie dwóch uczniów z grupy, którym zostaną przydzielone specjalne zadania. Podczas wywiadu jeden z uczniów to kronikarz- zapisuje przebieg wydarzenia w postaci notatki prasowej. Drugi uczeń to fotoreporter, gromadzi zdjęcia z wywiadu. Pozostali uczniowie dzielą się na dwuosobowe grupy dziennikarzy. Prezentację na podstawie zgromadzonych materiałów przygotowuje dziennikarz 1, a referat na ten sam temat- dziennikarz 2.

 Praca ma zawierać opis zagadnienia w odniesieniu do zwiedzanego hotelu.
Można zamieścić zdjęcia tematyczne lub opis pojęć z fragmentem
wywiadu. Prezentacja powinna składać się przynajmniej z 15 slajdów,
a referat- z czterech stron czcionką 12.

 Zredagowaną pracę oddajecie do redakcji w ciągu dwóch tygodni po wywiadzie. Prześlijcie ją na adres: ___________________________. W nazwie pliku wpiszcie proszę swoje Imię i Nazwisko.

GRUPA 1 KARTA WYWIADU
Tytuł artykułu: Miejsce i rola recepcji w schemacie organizacyjnym obiektu hotelarskiego
Pytania: Jakiej kategorii jest Państwa hotel i dla jakiego rodzaju turystów jest przeznaczony? Z jakich pionów eksploatacyjnych składa się hotel? Ile jednostek mieszkalnych znajduje się w hotelu?
NOTATKI Z WYWIADU:












































GRUPA 2 KARTA WYWIADU
Tytuł artykułu: Zadania i techniki pracy recepcji hotelowej
Pytania: Czy obsługa w recepcji pracuje w systemie całodobowym? Czy recepcja jest przystosowana do obsługi gości niepełnosprawnych? Jakiego rodzaju informacji udziela recepcja w Państwa hotelu?
NOTATKI Z WYWIADU:












































GRUPA 3 KARTA WYWIADU
Tytuł artykułu: Rezerwacja usług – czynności, procedury, dokumentacja
Pytania: Rezerwacje w hotelu odbywają się tylko bezpośrednio, czy także pośrednio np. przez biura podróży lub Internet? Jaka forma rezerwacji występuje najczęściej?
NOTATKI Z WYWIADU:











































GRUPA 4 KARTA WYWIADU
Tytuł artykułu: Zameldowanie gości – czynności, procedura, dokumentacja
Pytania: Czy w hotelu nocują goście zagraniczni i czy były problemy z ich zameldowaniem? Czy karta meldunkowa w Państwa hotelu jest dwujęzyczna? Ile trwa zameldowanie gości indywidualnych?
NOTATKI Z WYWIADU:











































GRUPA 5 KARTA WYWIADU
Tytuł artykułu: Opieka nad gościem i jego mieniem w czasie pobytu
Pytania: Kto odpowiada za opiekę nad gościem, podczas jego pobytu w hotelu, do kogo zwracają się goście? Czy obiekt jest chroniony przez zewnętrzną firmę ochroniarską? Czy istnieje monitoring w hotelu?
NOTATKI Z WYWIADU:












































GRUPA 6 KARTA WYWIADU
Tytuł artykułu: Zasady współpracy recepcji z innymi działami obiektu
Pytania: Czy pokojowe informują recepcjonistów o problemach z gośćmi hotelowymi? Jakich na przykład? W jaki sposób są przekazywane zamówienia do pionu gastronomicznego?
NOTATKI Z WYWIADU:












































GRUPA 7 NOTATKA PRASOWA


Data wycieczki.

Przebieg wycieczki.

Zwiedzane działy.

Rozmówca.

Rodzaj obiektu.

Lokalizacja.

Kategoria obiektu.

Oferta obiektu.



































KONSPEKT WYWIADU

1. Jakiej kategorii jest Państwa hotel i dla jakiego rodzaju turystów jest przeznaczony? Z jakich pionów eksploatacyjnych składa się hotel? Ile jednostek mieszkalnych znajduje się w hotelu?


2. Czy obsługa w recepcji pracuje w systemie całodobowym? Czy recepcja jest przystosowana do obsługi gości niepełnosprawnych? Jakiego rodzaju informacji udziela recepcja w Państwa hotelu?



3. Rezerwacje w hotelu odbywają się tylko bezpośrednio, czy także pośrednio np. przez biura podróży lub Internet? Jaka forma rezerwacji występuje najczęściej?


4. Czy w hotelu nocują goście zagraniczni i czy były problemy z ich zameldowaniem? Czy karta meldunkowa w Państwa hotelu jest dwujęzyczna? Ile trwa zameldowanie gości indywidualnych?


5. Kto odpowiada za opiekę nad gościem, podczas jego pobytu w hotelu, do kogo zwracają się goście? Czy obiekt jest chroniony przez zewnętrzną firmę ochroniarską? Czy istnieje monitoring w hotelu?



6. Czy pokojowe informują recepcjonistów o problemach z gośćmi hotelowymi? Jakich na przykład? W jaki sposób są przekazywane zamówienia do pionu gastronomicznego?






Zgłoś błąd    Wyświetleń: 6


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.