Katalog Agnieszka Dobroń, 2016-03-17 Kutno Geografia, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zaowdowego - porządkowanieTabela wymogów/działań – PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO Wymogi kwalifikacyjne Działania spełniające, czyli sposoby realizacji §8 ust.2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. 1)KURSY TABELKA Z KURSAMI – najbardziej przydatne w pracy - „Dostosowanie wymagań edukacyjnych i indywidualizacja nauczania „ ukończenie kursu e – learningowego - Warsztat nowoczesnego dydaktyka. - Ciekawe i atrakcyjne lekcje, czyli co zrobić, aby nauka przyjemną była (szkolenie e – learningowe) 2) Pełnię funkcję wychowawcy – w tym celu ukończyłam szkolenia: - Techniki terapii behawioralnej w pracy dydaktyczno – wychowawczej: jak skutecznie stosować nagrody, pochwały i systematyczną uwagę - kurs - Dyscyplina w klasie – kurs e - learningowy - Nauczyciel coachem- umiejętności coachingowe w pracy nauczyciela - kurs - „ Narkotyki i dopalacze – zjawisko i uwarunkowania, rozpoznawanie zachowań, podstawy pomocy przedmedycznej” - „Przyczyny i zapobieganie zachowaniom ryzykownym w obszarze seksualności młodzieży” 2) Jestem członkiem zespołu do spraw opracowywania i analizowania wyników egzaminu zewnętrznego i diagnoz wewnątrzszkolnych. Ukończyłam kursy i szkolenia: - EWD. Ocena efektów kształcenia z uwzględnieniem Edukacyjnej Wartości Dodanej. - e- szkolenie – Pomiar dydaktyczny - „ Mierzenie jakości pracy nauczyciel 3) Pełnię funkcję szkolnego doradcy zawodowego ( studia podyplomowe w 2008 roku) ukończyłam szkolenia: - „Poradnictwo edukacyjno-zawodowe dla wybranych grup uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi” - „ Doradztwo zawodowe na odległość” - indywidualne doradztwo zawodowe – konsulatacje z uczniami, - pedagogizacja rodziców, współpraca z nauczycielami, - zapraszanie przedstawicieli uczelni wyższych 4) W ciągu ostatnich lat pełniłam następujące funkcje i realizowałam następujące działania: - opiekun Samorządu Uczniowskiego od 2012 roku, - członek zespołu do spraw efektywności kształcenia, - przewodnicząca lub członek zespołu nadzorującego egzamin maturalny, - praca w zespole nauczycieli przedmiotów ścisłych, - członek szkolnej komisji w konkursach przedmiotowych, - praca w komisji na próbnym egzaminie maturalnym, „Planowanie i realizacja zajęć z przyrody w szkole ponadgimnazjalnej” - członek komisji do spraw rekrutacji uczniów, - kierownik lub opiekun na wielu wycieczkach szkolnych: Wycieczki do Torunia Wycieczki do Łodzi Wycieczka do Warszawy Wycieczka do Krakowa 6) Byłam współorganizatorem imprez klasowych i szkolnych: Dzień Chłopca, Mikołajki, Wigilia klasowa, Wigilia Szkolna, Dzień kobiet, Walentynki, Wielkanoc szkolna. 7) Systematycznie współpracowałam z rodzicami uczniów klasy, w której pełniłam funkcję wychowawcy. 8) Byłam organizatorem konkursów szkolnych „ Najpiękniejsza bombka świąteczna”, „ Pięciu wspaniałych – ranking wśród klas ”. 9) Przygotowywałam uczniów do konkursów ogólnopolskich i międzyszkolnych: 10) Diagnozowanie osiągnięć edukacji geograficznej i z przedmiotu podstawy przedsiębiorczości: Uzyskanie dobrych wyników przez moich uczniów na egzaminach zewnętrznych i wewnętrznych, Dostosowanie wymagań edukacyjnych z nauczanych przez mnie przedmiotów do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów posiadających opinie lub orzeczenia Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej oraz innych uczniów objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną na terenie szkoły, Przeprowadzam sprawdziany diagnozujące tzw. testy na wejście, pozwalające określić poziom wiadomości i umiejętności uczniów po szkole gimnazjalnej, Przeprowadzenie próbnego egzaminu z Operonem, Nową Erą oraz własnych arkuszy egzaminacyjnych. 10) Rozwój zainteresowań, czyli prowadzenie dodatkowych zajęć z uczniem zdolnym w celu przygotowania do konkursów. 11) Prowadzenie dodatkowych zajęć z uczniem mającym trudności w nauce (zajęcia wyrównawcze). Rok szkolny 2012/2013, 2013/2014, 2014/2015, 2015/2016 - zajęcia wyrównawcze dla klas I - II prowadzone w ramach art. 42 Karty Nauczyciela z przedmiotów – geografia, podstawy przedsiębiorczości. Rok szkolny 2012/2013, 2013/2014, 2014/2015, 2015/2016 - zajęcia przygotowujące do egzaminu maturalnego. Zajęcia dla klas III prowadzone w ramach art. 42 Karty Nauczyciela z przedmiotu – biologia. Rok szkolny 2014/2015 - organizowanie kilka razy w miesiącu dodatkowych spotkań mających na celu powtórzenie materiału z geografii dla uczniów klasy IA 12) Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy wychowawcy klasowego oraz udoskonalenie metod i form współpracy z rodzicami: Jak wzmacniać poczucie własnej wartości dziecka? Zabawy i ćwiczenia wspomagające rozwój pozytywnej samooceny. „ Bezpieczeństwo uczniów w szkole oraz praca z uczniem agresywnym” ((Pragnę, aby moi uczniowie czuli się bezpiecznie i dobrze w grupie, potrafili myśleć twórczo, dzielić się swoimi doświadczeniami). Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w praktyce szkolnej” Rozszerzone szkolenie z zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej. organizowaniu prelekcji dla rodziców z zakresu metodyki wychowania w ramach wywiadówek szkolnych, Psychoedukacja środowiska rodzinnego realizowana była także w postaci prelekcji z udziałem specjalistów. Odbyło się kilka spotkań o następującej tematyce... 13) Sprawowanie opieki nad pracownią geograficzną -prowadzenie szkolnej stacji meteorologicznej – zapis i interpretacja wyników, - dobór i zakup odpowiednich pomocy dydaktycznych na przykład zestawów skał i skamieniałości, - tworzenie własnego „ Atlasu chmur”. §8 ust.2 pkt 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1. Stosowanie techniki komputerowej w opracowywaniu dokumentacji, pomocy dydaktycznych, sprawdzianów, scenariuszy, dyplomów: Wykorzystuję komputer w mojej pracy dydaktyczno- wychowawczej przez: korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, przygotowywanie testów, sprawdzianów, planów wynikowych, planów pracy wychowawcy klasowego, dokumentacji szkolnej, prowadzenie semestralnego i rocznego zestawienia ocen, statystyki niezbędnej do klasyfikacji uczniów, przygotowywanie pomocy niezbędnych do organizacji konkursów, imprez i uroczystości: podziękowań, dyplomów, zaproszeń, gromadzenie dokumentacji dotyczącej awansu zawodowego, sporządzanie świadectw przy użyciu programu komputerowego tworzenie raportu po egzaminie maturalnym regularne przeglądanie strony MEN – www.men.gov.pl, przeglądanie następujących stron internetowych w celu korzystania z propozycji metodycznych, scenariuszy lekcji, interpretacji przepisów oświatowych: www.awans.net www.oke.lodz.pl www.cke.edu.pl www.kuratorium.lodz.pl www.men.gov.pl www.eduseek.pl www.profesor.pl www.interklasa.pl www.literka.pl www.gimnazjum.pl www.nowaera.pl. www.gwo.pl 2. Współtworzenie raportu z badań i wniosków zespołu dydaktycznego do spraw efektywności kształcenia. 3. Zastosowanie technologii komputerowej do działań edukacyjnych i poszerzania warsztatu pracy własnej i ucznia: - zamieszczanie informacji na stronie internetowej szkoły, -pomoc w opracowaniu informatora o szkole. 4. Stosowanie na lekcjach urządzeń multimedialnych i dostępnych programów edukacyjnych: - Tablica interaktywna, - Zbierałam materiały multimedialne związane z realizacją treści programowych geografii i podstaw przedsiębiorczości (płyty DVD, CD). Zachęcałam także uczniów do ich gromadzenia i prezentowania podczas zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych. 5. Stosowanie i wykorzystanie Internetu w życiu codziennym i w pracy: - za pośrednictwem portali internetowych zdobyłam atrakcyjne materiały do pracy warsztatowej i opiekuńczo – wychowawczej, takie jak: scenariusze ciekawych zajęć z podstaw przedsiębiorczości i geografii, ciekawe karty pracy do zajęć wychowawczych, foldery i konspekty zajęć z zakresu doradztwa zawodowego, uczestniczyłam w wielu kursach e- learningowych 6. Wykorzystanie telefonu w pracy wychowawczej. 7. Elektroniczny kontakt z innymi nauczycielami, uczniami, rodzicami: - dzięki ciągłej korespondencji elektronicznej z nauczycielami wymieniałam doświadczenia, materiały metodyczne oraz otrzymywałam cenne rady w sprawie awansu zawodowego. 8. Wdrażanie uczniów do korzystania z technologii komputerowej podczas przygotowania różnorodnych materiałów 9. Prowadzenie dziennika elektronicznego i korzystanie z programu Świadectwa firmy Librus 10. Publikacje materiałów własnych w postaci elektronicznej: - Wykorzystując komputer, aktualizując oprogramowania, pogłębiam swoją wiedzę i doskonalę swój warsztat pracy. §8 ust.2 pkt Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. 1. Prowadzenie zajęć otwartych i dla nauczycieli stażystów, kontraktowych i innych nauczycieli. 2. Dzielenie się swoją wiedzą i umiejętnościami poprzez aktywną pracę w zespołach wychowawczych, przedmiotowych. 3. Opracowanie i udostępnianie innym nauczycielom własnych opracowań: scenariuszy zajęć, testów, kart pracy oraz innych materiałów (referaty, zestawy ćwiczeń). 4. Prezentowanie na Radzie Pedagogicznej raportu po przeprowadzeniu badania wynikającego z ewaluacji wewnętrznej. 5. Współpraca i wymiana doświadczeń z nauczycielami, którzy również ubiegają się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego. §8 ust.2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programów działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. Opracowanie i wdrożenie programu zajęć pozalekcyjnych: Program pracy koła przygotowującego uczniów do egzaminu maturalnego, Program koła geograficznego „Endemit” dla uczniów zdolnych, Opracowanie i wdrażanie programu „Klasowy program podniesienia jakości pracy wychowawcy klasowego w odniesieniu do frekwencji uczniów”, Program pracy wychowawcy klasy. §8 ust. 2 pkt 4b Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej: 1. Od 2008 roku jestem egzaminatorem egzaminu maturalnego. Ostatnio brałam udział w sprawdzaniu egzaminacyjnych arkuszy maturalnych w sesji egzaminacyjnej w maju 2015 roku, wykonując czynności egzaminatora. 2. „ Sprawdzanie i ocenianie zadań na egzaminie maturalnym w formule od roku szkolnego 2014/2015” zorganizowanego przez Centralną Komisję Egzaminacyjną §8 ust.2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych 1. Organizacja i przeprowadzenie szkolnego konkursu. 2. Organizacja wycieczek szkolnych. 3. Współorganizowanie imprez szkolnych ( Wielkanoc szkolna, spotkanie Wigilijne) 4. Sprawowanie funkcji opiekuna Samorządu Uczniowskiego od 2012 roku (opis różnych akcji podejmowanych przez Samorząd). 5. Koordynowanie projektem w szkole „ Światowy Dzień Godności” - przeprowadzenie lekcji i warsztatów o godnośći i tolerancji 6. Koordynowanie projektem „ Młodzi głosują” - włączenie się szkoły w akcję ogólnopolską 7. Organizacja i współorganizacja „ Święta Szkoły” - jako opiekun Samorządu Uczniowskiego 8. Od roku szkolnego 2014/2015 uczestnictwo w projekcie „ Dzień Eksperymentu” - lekcja pokazowa z geografii, warsztaty dla gimnazjalistów i uczniów klas podstawowych. §8 ust.2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. 1. Współpraca z Komendą Powiatową Policji ( prelekcje , pogadanki w szkole) 2. Współpraca z pedagogiem szkolnym oraz Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną ( na bieżąco według potrzeby) 3. Działalność profilaktyczna – prelekcje dla rodziców, pedagogizacja rodziców 4. Współpraca z Muzeum Regionalnym ( lekcje muzealne) 5. Współpraca z kuratorem sądowym ( u ucznia, który był pod jego opieką) 6. Współpraca z Komitetem Ochrony Bezrobotnych akcja Koordynacja akcji charytatywnych i prezentacja szkoły poza środowiskiem szkolnym ( Zbiórka darów dla potrzebujących – w szczególności dzieci przed świętami itp) 7. Współpraca ze Stowarzyszeniem Bank Żywności - koordynator akcji w szkole Pomóż Dzieciom przetrwać zimę itp §8 ust.2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. 1. Nagłe trudności w nawiązywaniu więzi, poczucie osamotnienia i opuszczenie się w nauce. 2. Niepowodzenia szkolne i duża absencja na zajęciach szkolnych. Wyświetleń: 23
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |