Katalog Sylwia Moskal, 2016-03-17 Lublin Przyroda, Plany pracy Plan pracy Zespołu Matematyczno- Przyrodniczego Szkoły PodstawowejPlan pracy Zespołu Matematyczno- Przyrodniczego Szkoły Podstawowej I. Organizacja pracy 1. Organizacja pracy zespołu - wybór przewodniczącego zespołu - opracowanie planu pracy zespołu na nowy rok szkolny - ustalenie tematyki szkoleń dla zespołu wynikających z potrzeb szkoły - wytypowanie przedstawicieli zespołu do pracy w zespołach ds., ewaluacji wewnętrznej - wybranie nauczycieli do nagród - organizacja spotkań wynikających z bieżących potrzeb szkoły 2. Ustalenie harmonogramu konkursów szkolnych i międzyszkolnych - konkursy zewnętrzne - konkursy wewnętrzne II. Praca własna nauczyciela 1. Przygotowanie dokumentacji - przedmiotowe plany pracy - wymagania edukacyjne - opracowanie lub ewaluacja - dostosowanie wymagań edukacyjnych do potrzeb uczniów - opracowanie planów wychowawczych - plany pracy zajęć dodatkowych 2. Wybór programów nauczania - monitorowanie zgodności programów nauczania i treści podręczników z podstawą programową III. Doskonalenie zawodowe - samokształcenie, zapoznawanie się z literaturą z różnych dziedzin wiedzy oraz pedagogiczną - współpraca z doradcami metodycznymi matematyki, przyrody, techniki, informatyki - udział w spotkaniach me-todycznych: - konsultacje indywidualne z metodykami - uczestnictwo w wybranych formach doskonalenia zawodowego IV. Wzbogacanie warsztatu pracy 1. wykonywanie pomocy dydaktycznych 2. wzbogacanie pracowni przedmiotowych V. Praca z uczniem o szczególnych potrzebach edukacyjnych 1. Praca z uczniem zdolnym - Konkursy przedmiotowe przygotowanie uczniów do konkursów przedmiotowych - praca z uczniem zdolnym podczas lekcji dostosowanie wymagań i prac domowych do zainteresowań ucznia i jego możliwości -prowadzenie zajęć rozwijających uzdolnienia uczniów np. zajęcia wynikające z KN, koła zainteresowań 2. Praca z uczniem mającym trudności w nauce - analiza opinii z poradni psychologiczno- pedagogicznej , dostosowanie wymagań do możliwości ucznia - zajęcia wynikające z KN- zajęcia wyrównawcze w celu pomocy uczniowi z problemami w nauce - stały kontakt z rodzicami - współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym - współpraca z poradnią psychologiczno- pedagogiczną VI. Współpraca z uczelniami 1. Opieka nad studentami -obserwacja lekcji przez studenta, które prowadzi nauczyciel przedmiotu, -obserwacja lekcji przez nauczyciela, które prowadzi student, -udział studentów w życiu szkoły VII. Współpraca nauczycieli 1. Współpraca w celu rozwiązywania bieżących problemów wychowawczych i dydaktycznych - przeciwdziałanie negatywnym zachowaniom uczniów - udział w spotkaniach w celu ustalenia sposobów rozwiązywania problemów 2. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem pedagogicznym - organizowanie lekcji otwartych - opieka nad nauczycielami stażystami - dzielenie się zdobytą wiedzą na spotkaniach zespołu - wymiana doświadczeń, współpraca, zasięganie opinii, dyskusje - dzielenie się informacjami i doświadczeniami zdobytymi na ukończonych formach doskonalenia zawodowego - współpraca z wychowawcami klas w celu rozwiązywania problemów dydaktycznych i wychowawczych - współpraca z innymi zespołami przedmiotowymi działającymi w szkole VIII. Przeprowadzenie i analiza próbnego sprawdzianu szóstoklasisty oraz sprawdzianu szóstoklasisty - praca w komisji próbnego sprawdzianu szóstoklasisty - opracowanie wyników próbnego sprawdzianu szóstoklasisty - praca w komisji sprawdzianu szóstoklasisty IX. Udział w życiu szkoły, akcjach charytatywnych oraz współpraca ze środowiskiem lokalnym 1. Prowadzenie zajęć dodatkowych dla młodzieży - koła zainteresowań - zajęcia wyrównawcze 2. Współpraca z organizacjami ekologicznymi, charytatywnymi - pozyskiwanie programów, materiałów, - udział w akcjach, - zbiórka surowców wtórnych 3. Współpraca z samorządem szkolnym - pełnienie dyżurów podczas dyskotek szkolnych Opracowała: mgr Sylwia Moskal Wyświetleń: 5
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |