Katalog Sylwia Moskal, 2016-03-17 Lublin Przyroda, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego na nauczyciela dyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO, STARAJACEGO SIĘ O UZYSKANIE STOPNIA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Nauczany przedmiot: przyroda Główne cele awansu zawodowego: • doskonalenie swoich metod i warsztatu pracy, • podniesienie efektywności własnych działań dydaktyczno– wychowawczych, • podniesienie poziomu pracy szkoły oraz wspieranie rozwoju szkoły, • dzielenie się wiedzą z innymi nauczycielami, • zdobycie stopnia awansu nauczyciela dyplomowanego. § 8 ust. 2 pkt. 1 „Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.” 1. Analiza zadań i potrzeb szkoły. • analiza dokumentacji szkolnej tj. Statutu Szkoły, Programu Wychowawczego, Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania, Planu Pracy Zespołu Matematyczno-Przyrodniczego. 2. Poznanie procedur awansu zawodowego. • poznanie procedur awansu zawodowego nauczycieli w oparciu o ustawy, rozporządzenia, czasopisma oraz śledzenie zmian dotyczących edukacji, (m.in. Karty Nauczyciela, rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013r. ) • Korzystanie z portali internetowych m.in.: edu.info.pl, www.menis.gov.pl, www.eduforum.pl, www.awasn.net, www.kuratorium.lublin.pl. • opracowanie planu rozwoju zawodowego, • załażenie teczki – „Awans zawodowy” . 3. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań. • współpraca z rodzicami, • współpraca z pedagogiem szkolnym, • współpraca z nauczycielami, • aktywne uczestnictwo w pracach zespołu matematyczno-przyrodniczego, • wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania i wychowania 4. Doskonalenie warsztatu i metod pracy. • samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej, metodycznej, psychologicznej, • uczestnictwo w szkoleniach, spotkaniach, warsztatach, • uzupełnienie i gromadzenie pomocy dydaktycznych • opracowanie rozkładu materiału i wymagań do nowego programu nauczania, • konsultacje z innymi nauczycielami, • organizacja konkursów szkolnych i zajęć pozalekcyjnych 5. Poszerzanie wiedzy i umiejętności oraz podejmowanie działań na rzecz podwyższania jakości pracy szkoły. • udział w różnych formach doskonalenia zawodowego umożliwiających poszerzenie działań edukacyjnych związanych z zadaniami szkoły, • pomoc w organizowaniu imprez szkolnych np. Posprzątajmy Lublin na wiosnę, • organizacja wycieczek , 6. Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego za okres stażu. • opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. § 8 ust. 2 pkt.2 „Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.” 1. Stosowanie technologii komputerowej w opracowywaniu dokumentacji, narzędzi badawczych i przygotowaniu pomocy dydaktycznych do pracy z młodzieżą. • opracowanie: • rozkładu materiału z przyrody • kartkówek, prac klasowych sprawdzających wiedzę z przyrody • zagadnień i zadań do egzaminów poprawkowych z przyrody, • konkursów z przyrody • planu rozwoju zawodowego, sprawozdanie, • prowadzenie lekcji z użyciem narzędzi multimedialnych 2. Zachęcanie uczniów do korzystania z technologii komputerowej. • przekazanie uczniom adresów ciekawych stron internetowych o przyrodzie, • zachęcanie uczniów do wykorzystania informacji znajdujących się w internecie w celu wykonania doświadczeń, poszerzenia wiadomości i umiejętności przyrodniczych 3. Wykorzystywanie Internetu do pracy dydaktycznej • umieszczanie na stronie internetowej szkoły działań kółka przyrodniczego • korzystanie ze stron MEN, OKE, Kuratorium Oświaty w Lublinie itp. § 8 ust.2 pkt. 3 „Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnętrznego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.” 1. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami. • aktywna praca w zespole matematyczno- przyrodniczym, • aktywna współpraca z zespołem wychowawczym, • konsultacje z innymi nauczycielami, • otwarte zajęcia dla zainteresowanych nauczycieli, • opublikowanie w portalu internetowym planu rozwoju zawodowego. 2. Prowadzenie otwartych zajęć dla nauczycieli stażystów, kontraktowych. • zajęcia dla zainteresowanych nauczycieli stażystów lub kontraktowych. 3. Podejmowanie działań związanych z wewnątrzszkolnym doskonaleniem zawodowym. • zajęcia dla nauczycieli z zespołu matematyczno-przyrodniczego, • dzielenie się wiedzą zdobytą na kursach i szkoleniach z innymi osobami. § 8 ust. 2 pkt. 4 a „Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.” 1. Opracowanie i wdrożenie programu zajęć pozalekcyjnych. • opracowanie i wdrożenie programu zajęć pozalekcyjnych „Koło przyrodnicze” § 8 ust. 2 pkt. 4 c „Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.” 1. Wspomaganie ucznia zdolnego i mającego trudności w nauce • opieka nad uczniami przygotowującymi się do Sprawdzianu szóstoklasisty, • prowadzenie zajęć przygotowujących uczniów do konkursów z przyrody • Zapoznanie się z opiniami z poradni psychologiczno- pedagogicznej uczniów • Utrzymywanie współpracy z pedagogiem szkolnym • Prowadzenie zajęć dydaktycznych dla uczniów z problemami edukacyjnymi • Prowadzenie zająć koła przyrodniczego dla uczniów zdolnych i szczególnie zainteresowanych przyrodą 2. Organizowanie konkurów szkolnych • zorganizowanie szkolnego konkursu przyrodniczego „Tajemnice przyrody” dla klas V oraz konkursu „Przyroda na 6" • sprawdzenie i sporządzenie dokumentacji pokonkursowej. 3. Nawiązanie współpracy z instytucjami proekologicznymi, prozdrowotnymi itp. • Włączenie się w akcję zbierania zużytych baterii • Nawiązanie współpracy z SANEPID-em 4. Organizowanie wycieczek - zorganizowanie i przeprowadzenie wycieczek szkolnych, wyjść tematycznych np. Wycieczka do Centrum Nauki Kopernik w Warszawie § 8 ust. 2 pkt. 4 e „Wykonywania zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.” 1. Współpraca z pedagogiem i szkolnym -spotkania z pedagogiem 2. Współpraca z nauczycielami / instytucjami w realizacji różnych przedsięwzięć w sprawach uczniów - udział w spotkaniach - współpraca z nauczycielami wspomagającymi 3. Praca na rzecz prezentacji szkoły „na zewnątrz” • pomoc w aktualizacji strony internetowej, • udział uczniów w konkursach pozaszkolnych 4. Przygotowanie / sprawdzenie próbnego sprawdzianu szóstoklasisty • aktywny udział w pracach zespołu ds. przeprowadzenia próbnego sprawdzianu szóstoklasisty • sprawdzanie próbnego sprawdzianu szóstoklasisty § 8 ust. 2 pkt. 5 „Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.” 1. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów natury wychowawczej i edukacyjnej • rozpoznawanie warunków sytuacji rodzinnej uczniów: rozmowy, wywiady, obserwacja, • założenie teczki wychowawcy klasowego • współpraca z wychowawcami, pedagogiem szkolnym, rodzicami, • spotkania zespołów klasowych Powyższy plan w trakcie realizacji może ulec modyfikacji lub korekcie. mgr Sylwia Moskal Wyświetleń: 12
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |