Katalog IWONA WOJCIECHOWSKA, 2016-02-12 WUDZYN Zajęcia pozaszkolne, Konspekty Zdrowe żywienie.klasa III Temat dzienny: Jemy zdrowo i kolorowo! Temat edukacji: Swobodne wypowiedzi uczniów na temat posiłków spożywanych rano. Giełda pomysłow na pierwsze śniadanie. Znaczenie pokarmu dla zdrowia człowieka. Rola śniadania. Zachowanie przy stole. Higiena i kultura spożywania posiłków. Śniadania z rożnych stron świata Cele – przewidywane osiągnięcia ucznia - wie, że odżywianie odgrywa ważną rolę w życiu, - doskonali umiejętności wypowiadania się na określony temat, - uświadomienie konieczności racjonalnego odżywiania się, - kształtuje nawyk higienicznego przyrządzania i spożywania posiłków, - kształtuje nawyk spożywania zdrowej i świeżej żywności, Formy pracy: indywidualna, grupowa, zbiorowa, Metody: słowna – pogadanka pokazowa – ilustracje ćwiczeniowa – praca z tekstem, collage Pomoce: ilustracje różnych produktów , tablica interaktywna, sztućce, gazety Przebieg zajęć: 1. Rozmowa na temat śniadania – rozmowa w kręgu: - Kto z was jadł śniadanie przed wyjściem do szkoły? - Co najbardziej lubicie jeść na śniadanie? - Co wam nie smakuje? - Do jedzenia jakich produktów zachęcają was rodzice, twierdząc, że to jest bardzo zdrowe? - Co rodzice dają wam do szkoły na drugie śniadanie? - Czy zdrowo jest zaczynać dzień od słodyczy? - Czy słodycze mają jakieś wartości odżywcze dla naszego organizmu? - Dlaczego ludzie powinni jadać posiłki regularnie? 2. Zdrowe, czy niezdrowe? – collage (wycinanie z gazet różnych produktów spożywczych i ich podział – praca w grupach). 3. Ciche czytanie ze zrozumieniem tekstu dotyczącego znaczenia śniadania dla funkcjonowania organizmu człowieka. Sprawdzenie stopnia zrozumienia tekstu poprzez udzielanie odpowiedzi na pytania: - Czego dostarcza człowiekowi spożywany pokarm? - Do czego potrzebna nam jest energia? - Dlaczego rano powinno się jeść śniadanie? 4. Śniadaniowe menu z różnych krajów świata – omawianie produktów polecanych na śniadanie w Japonii, Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. 5. Przypomnienie zasad układania sztućców na stole i zasad kulturalnego spożywania posiłków. (o czym należy pamiętać, a czego nie wolno robić?) 6. Podsumowanie – zagadki dotyczące owoców i warzyw. Wyświetleń: 125
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |