Katalog

Barbara Szczeszka, 2016-02-12
Warszawa

Matematyka, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego.

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO

DANE OSOBOWE: Barbara Sz.
ur.
zam.

NAZWA SZKOŁY: Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka w Warszawie

OPIEKUN STAŻU: mgr Edyta Cz.

CZAS TRWANIA STAŻU:
01 września 2013 – 31 maja 2016 (2 lata i 9 miesięcy)

ZAKRES OBOWIĄZKÓW: nauczyciel matematyki i wychowawca klasy
SŁUŻBOWYCH:

ZADANIA DO REALIZACJI W OKRESIE STAŻU

§7 ust.2, pkt 1.
Umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.


1. Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli.
Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego ze szczególnym uwzględnieniem stopnia nauczyciela kontraktowego. VIII/IX 2013 (Opracowanie planu rozwoju zawodowego.)

Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu. IX 2013 (Wniosek o rozpoczęcie stażu.)

Sformułowanie wniosku o wszczęcie postępowania egzaminacyjnego. 2016 (Wniosek o postępowanie egzaminacyjne na nauczyciela mianowanego.)


2. Współpraca z opiekunem stażu.
Rozmowa, zawarcie kontraktu. IX 2013 (Kontrakt.)

Spotkania, konsultacje, rozmowy.
Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu.
Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i innych nauczycieli.
Analiza i ocena działań.
- cały okres stażu
(Konspekty, arkusze obserwacji lekcji, wpisy w dzienniku.)


3. Uczestnictwo w WDN. Udział w szkoleniach rady pedagogicznej.
-cały okres stażu (Protokoły.)


4. Planowanie pracy dydaktycznej i wychowawczej.

Opracowywanie i modyfikacja rozkładów materiału, planów wychowawczych.
- na bieżąco, według potrzeb (Rozkłady materiału, plany wychowawcze.)


5. Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego podnoszących kompetencje, nadających kwalifikacje, doskonalących wiedzę i umiejętności.

Warsztaty metodyczne, kursy doskonalące.
- cały okres stażu (Zaświadczenia, potwierdzenia.)


6. Tworzenie własnego warsztatu pracy.

Tworzenie pomocy dydaktycznych przy użyciu techniki komputerowej.
Gromadzenie materiałów wzbogacających pracę nauczyciela matematyki i wychowawcy klasy.
Troska o estetykę klasy wychowawczej.
- na bieżąco (Pomoce dydaktyczne, scenariusze zajęć. Materiały pomocnicze.)


7. Podejmowanie dodatkowych wewnątrzszkolnych działań.

Współudział w organizacji przedstawień, imprez i uroczystości szkolnych.
Współorganizowanie wycieczek szkolnych.
- cały okres stażu
- wg potrzeb
(Scenariusze zajęć edukacyjnych, imprez, zdjęcia.
Karty wycieczek.)


8. Troska o własną formację duchową.

Uczestnictwo w uroczystościach i spotkaniach formacyjnych.
- cały okres stażu


§7 ust.2, pkt 2.
Umiejętność uwzględniania w swojej pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.


1. Zapoznanie się
z potrzebami, zainteresowaniami, problemami i zagrożeniami charakterystycznymi dla wieku rozwojowego uczniów oraz diagnoza problemów społecznych i cywilizacyjnych.

Obserwacja własna, rozmowy z uczniami, wnioski wyciągane z posiedzeń rady pedagogicznej poświęconych zagrożeniom
i problemom wychowawczym w naszej szkole, korzystanie
z pracy pedagoga i psychologa szkolnego.

Przygotowanie lekcji godziny wychowawczej w oparciu
o treści wymienione wyżej.

Udział w szkoleniach wewnątrzszkolnych.
- cały okres stażu (Adnotacje w dzienniku. Konspekty.)


2. Poznawanie sytuacji rodzinnej i materialnej uczniów, w celu udzielenia pomocy uczniom potrzebującym.

Obserwacja, rozmowy z rodzicami i z uczniami.
- na bieżąco

3. Diagnozowanie problemów wychowawczo – opiekuńczych indywidualnych uczniów i próby pomocy.

Obserwacja, rozmowa z nauczycielami na temat zaobserwowanego problemu, współpraca z pedagogiem
i psychologiem szkolnym.
- na bieżąco
(Bieżąca dokumentacja, adnotacje w dziennikach lekcyjnych i dziennikach zajęć pozalekcyjnych.)

4. Uwzględnianie w planie wychowawczym klasy specyficznych elementów środowiska lokalnego i jego potrzeb.

Opracowywanie i modyfikowanie planów wychowawczych.
- na bieżąco (Plany wychowawcze.)

5. Współpraca z rodzicami w rozwiązywaniu problemów uczniów.

Spotkania z rodzicami podczas dni otwartych, kontakt telefoniczny podczas dyżurów telefonicznych.
- cały okres stażu

6. Uwzględnienie i zaspokajanie potrzeb edukacyjnych uczniów dyslektycznych, zdolnych, słabych.

Opracowanie właściwych form i metod pracy z tymi uczniami:
- plan pracy z uczniem dyslektycznym,
- przygotowanie uczniów do konkursów matematycznych,
- zajęcia rozwijające dla uczniów zdolnych,
- zajęcia uzupełniające dla uczniów mniej uzdolnionych.

- cały okres stażu (Plany pracy. Adnotacje w dziennikach zajęć pozalekcyjnych.)

7. Poszerzenie warsztatu pracy o metody aktywizujące.

Diagnoza potrzeby, studiowanie stosownej literatury, prowadzenie lekcji w oparciu o metody aktywizujące, które najbardziej pomagają uczniom (m.in. metoda skojarzeń, burza mózgów, praca w grupach, gry planszowe, puzzle).

- cały okres stażu (Konspekty.)

8. Praca w szkolnych komisjach powołanych przez dyrektora.

Praca w komisji egzaminacyjnej i konkursowej.
- cały okres stażu (Protokoły, sprawozdania.)

9. Organizacja i przygotowanie uroczystości szkolnych.

Praca z uczniami.
- wg harmonogramu (Plany uroczystości, zdjęcia.)

10. Troska o rozwój duchowy uczniów.

Realizacja ścieżki franciszkańskiej na godzinach wychowawczych.
Prowadzenie, we współpracy z innymi nauczycielami, rekolekcji.
- cały okres stażu (Sprawozdania.)



§7 ust.2, pkt 3.
Umiejętność wykorzystania technologii komputerowej i informacyjnej.


1. Wykorzystanie znajomości obsługi komputera w pracy nauczyciela.
Przygotowywanie potrzebnych dokumentów, m.in. planu rozwoju zawodowego, sprawozdań, wniosków, konspektów zajęć, programów, planów nauczania, zaproszeń, ogłoszeń, podziękowań, dyplomów.

Wykorzystanie w czasie zajęć urządzeń multimedialnych
(w tym tablicy interaktywnej), encyklopedii, słowników, programów edukacyjnych, Internetu.

Zachęcanie uczniów do korzystania ze strony internetowej wsipnet.pl, na której mogą pogłębiać swoją wiedzę dotyczącą matematyki (dodatkowe zadania dla chętnych).

- cały okres stażu (Dokumentacja procedury awansu zawodowego. Wykaz adresów portali edukacyjnych. Konspekty, scenariusze.)

2. Doskonalenie umiejętności wykorzystania technologii komputerowej i informacyjnej w pracy nauczyciela.

Udział w kursach i szkoleniach.

Wykorzystanie portali edukacyjnych w samokształceniu.

Wdrażanie uczniów do świadomego i bezpiecznego korzystania z komputera i sieci Internet.
- cały okres stażu (Zaświadczenia. Spis adresów portali.)

3. Publikacje własnych materiałów na stronach internetowych.

Przygotowywanie artykułów do zamieszczenia na stronach internetowych portali edukacyjnych.

Publikacje dokumentów dotyczących pracy nauczyciela
i wychowawcy, oraz rozwoju zawodowego.

- cały okres stażu (Wydruki, adresy stron.)



§7 ust.2, pkt 4.
Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań.


1. Realizowanie zadań wychowawczych w pracy
z uczniami zgodnie ze szkolnym programem wychowawczym.

Opracowywanie Planu Wychowawczego klasy.

Organizowanie pomocy koleżeńskiej i indywidualna pomoc wychowankom.

Przeciwdziałanie konfliktom w klasie, szkole.

Działania na rzecz podnoszenia kultury osobistej.

Aktywne pełnienie dyżurów w trakcie przerw śródlekcyjnych.

Bieżące rozpoznawanie problemów edukacyjnych i wychowawczych.

Planowanie i wdrażanie działań naprawczych.

- wg potrzeb
- cały okres stażu
(Plany wychowawcze.)


2. Kierowanie, zarządzanie zespołem klasowym
i rodzicielskim.

Rozmowy wychowawcze z uczniami.

Konsultacje z pedagogiem, psychologiem, nauczycielami przy rozwiązywaniu trudności wychowawczych.

Opieka nad uczniami w czasie imprez szkolnych.

Organizowanie szkolnych imprez kulturalnych.

- cały okres stażu (Zapisy w dzienniku.)


§7 ust.2, pkt 5.
Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.


1. Zapoznanie się z aktami prawnymi dotyczącymi systemu oświaty i działania szkoły.
Analiza Karty Nauczyciela, Ustawy o Systemie Oświaty, Rozporządzenia MEN, Statutu Szkoły, WSO i obowiązujących regulaminów.

Opracowanie dokumentacji koniecznej do przeprowadzenia stażu.

- cały okres stażu (Notatki.)

2. Współtworzenie prawa wewnątrzszkolnego
i posługiwanie się przepisami systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w pracy nauczyciela.

Uczestnictwo w radach pedagogicznych i spotkaniach zespołów przedmiotowych.

Udział w opracowaniu niektórych dokumentów szkolnych.

Poznanie Planu Pracy, Statutu szkoły oraz Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania.

Udział w komisjach powoływanych przez dyrektora (udział
w komisji egzaminacyjnej i konkursów przedmiotowych).

Organizacja imprez szkolnych i pozaszkolnych.

- cały okres stażu
- wg potrzeb
(Sprawozdania. Protokoły. Karty wycieczek.)



Zatwierdzam do realizacji:

data i podpis dyrektora podpis nauczyciela
Wyświetleń: 150


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.