Katalog Ania Kamińska-Babirecka, 2016-02-12 Chociwel Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego na dyplomowanego.PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO IMIĘ I NAZWISKO: ANNA KAMIŃSKA-BABIRECKA STANOWISKO: WYCHOWAWCA ŚWIETLICY ZESPÓŁ PLACÓWEK OŚWIATOWYCH – GIMNAZJUM W CHOCIWLU OKRES STAŻU: 2 LATA 9 MIESIĘCY - OD 01.09.2013 DO 31.05.2016 WYMAGANIA KWALIFIKACYJNE FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTACJI Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienia jakości pracy szkoły (§8, ust. 2 pkt 1) -Analiza dokumentów prawnych, śledzenie stron internetowych MEN, CODN, -opracowanie planu rozwoju zawodowego, -dokumentowanie realizacji planu -sporządzenie sprawozdania z realizacji planu - udział w różnych formach doskonalenia zawodowego, - systematyczne zapoznawanie się z literaturą pedagogiczną, psychologiczną i filozoficzną -współorganizacja konkursów dydaktycznych o zasięgu szkolnym i międzyszkolnym -tworzenie scenariuszy zajęć -przygotowanie pomocy dydaktycznych -podnoszenie poziomu bezpieczeństwa dzieci na terenie szkoły i poza nią -organizowanie imprez szkolnych i środowiskowych 09-12.2013 09.20013 okres stażu 05.2016 okres stażu okres stażu okres stażu okres stażu okres stażu plan rozwoju, teczka „awans zawodowy” - potwierdzenie dyrektora - potwierdzenie dyrektora - zaświadczenia potwierdzające uczestnictwo -sprawozdanie z wybranej książki -gromadzenie dokumentacji z przeprowadzonych konkursów, wyników -potwierdzenie dyrektora -potwierdzenie dyrektora szkoły - potwierdzenie dyrektora Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej(§8, ust. 2 pkt 2) -organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych. -odwiedzanie stron internetowych dotyczących oświaty i portali edukacyjnych -zamieszczenie w internecie planu rozwoju, realizowanych programów itp. -przeprowadzenie zajęć dla dzieci z wykorzystaniem technologii informacyjnej (użycie programów multimedialnych, rzutnika, skanera, aparatu cyfrowego) -korzystanie z zasobów internetu, encyklopedii multimedialnych, materiałów na nośnikach cyfrowych -wyszukanie i przygotowanie materiałów do zajęć oraz prezentacji (użycie m.in. programów edytorskich, graficznych) okres stażu okres stażu okres stażu min. 2 zajęcia w roku szkolnym okres stażu okres stażu -wydruki, konspekty -zebranie bazy tytułów -notatki, konspekty -zebranie bazy tytułów -wykonane pomoce do zajęć, zestawienia, wzory dokumentów świetlicy itp. Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć (§8, ust.2, pkt 3) -opracowanie i udostępnianie innym nauczycielom scenariuszy zajęć, imprez, programów, pomocy dydaktycznych - dzielenie się swoją wiedzą z nauczycielami stażystami i studentami -przekazywanie wiedzy i dzielenie się materiałami opracowanymi podczas spotkań warsztatowych – udział w pracy Zespołu samokształceniowego -udostępnianie materiałów, publikacja ich w druku i w formie elektronicznej (tworzenie i gromadzenie materiałów w bibliotece oraz w komputerze/internecie) -aktywne uczestnictwo na posiedzeniach Rady Pedagogicznej - przekazywanie uwag i materiałów szkoleniowych z odbytych szkoleń okres stażu okres stażu okres stażu okres stażu okres stażu -potwierdzenie nauczycieli -opracowane materiały - scenariusze spotkań -potwierdzenie pracownika biblioteki, wydruk komputerowy -wpisy w księdze protokołów Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich (§8, ust. 2, pkt 4a) Przeprowadzenie zajęć w czasie ferii – zima na wesoło - opracowanie i wdrożenie do realizacji cyklu zajęć poświeconych bezpieczeństwu w czasie ferii i wakacji (apel) I 2014 2013/2014 - potwierdzenie kierownika świetlicy Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych (§8, ust.2, pkt 4c) - studia podyplomowe w zakresie: Oligofrenopedagogika z rewalidacją osób z głębokim upośledzeniem -aktywny udział w realizacji programu profilaktycznego szkoły -udział w formach doskonalenia adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły (szkolenia odnośnie z agresją i przemocą na terenie szkoły oraz środkami uzależniającymi -zgłoszenie szkoły do udziału w konkursach -włączenie się do akcji odzyskiwania surowców wtórnych (zbiórka baterii) - zorganizowanie Dnia patrona Szkoły -udział w akcjach charytatywnych -przeprowadzenie zajęć wykorzystujących bajki terapeutyczne w celu pomocy dzieciom z niskim poczuciem wartości - przygotowanie oprawy plastycznej na imprezy szkolne i świetlicowe(zgodnie z planem szkoły) - 2006/2007 okres stażu okres stażu okres stażu okres stażu X 2015 okres stażu okres stażu - dyplom ukończenia studiów -potwierdzenie pedagoga -potwierdzenie dyrektora, -zaświadczenia, notatki, scenariusze zajęć -potwierdzenie dyrektora szkoły, -sprawozdanie z realizacji, -potwierdzenie dyrektora szkoły, -scenariusze zajęć -potwierdzenie dyrektora szkoły, Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami (§8,ust.2 pkt 4e) -współpraca z biblioteką (czytanie młodszym dzieciom bajek przez starszych kolegów) -współpraca z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych( zajęcia plastyczne dofinansowane przez komisję) -współpraca z MOPS-em (pomoc ubogim rodzinom, zbiórka odzieży) -współpraca z wychowawcami świetlic szkolnych z innych miast (wymiana doświadczeń, wiedzy oraz pomysłów) okres stażu wg potrzeb okres stażu okres stażu okres stażu - sprawozdanie, potwierdzenie pracownika biblioteki -potwierdzenie dyrektora szkoły -potwierdzenie dyrektora szkoły - potwierdzenie pracowników świetlic Opis i analiza co najmniej dwóch przypadków rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony (§ 8, ust.2, pkt 5) -opis problemu, -charakterystyka i opis działań, uzyskane rezultaty i wnioski) - studiowanie literatury -okres stażu - opracowany opis konkretnych przypadków na rozpoznanie i rozwiązanie problemów edukacyjnych i wychowawczych Opracowany plan rozwoju zawodowego może ulec modyfikacji ze względu na ustawiczny proces zmian zachodzących w systemie edukacji. Anna Kamińska-Babirecka Wyświetleń: 171
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |