Katalog Anna Bogalska, 2016-02-12 Zielona Góra Język niemiecki, Konspekty Konspekt lekcji j. niemiecki "zwierze domowe".Konspekt lekcji 1. Przedmiot: Język niemiecki 2. Temat lekcji: Nicole möchte ein Haustier haben. – Nicole chciałaby mieć zwierzątko domowe. 3. Cele lekcji ogólne: - poznanie nowego obszaru leksykalnego - kształcenie umiejętności komunikowania się w języku niemieckim w zakresie mówienia o swoim zwierzęciu domowym Cele lekcji operacyjne : Uczeń: - współpracuje w zespole - zna nowe idiomy niemieckie - zna nowe słownictwo w języku niemieckim, dotyczące zwierząt występujących w gospodarstwie domowym - organizuje własną pracę - potrafi na podstawie obejrzanego filmu odpowiedzieć na pytania związane z obejrzeniem filmu - utrwala słownictwo dotyczące zwierząt domowych 8. Środki dydaktyczne: ksero, film DVD Magnet „Nicole möchte ein Haustier haben” , memory, zdjęcia przyniesione przez uczniów, kartki z nazwami zwierząt 9. Formy pracy: praca samodzielna, praca w grupach 10. Poziom wiadomości i umiejętności uczniów: grupa profilowana – 3 godziny języka niemieckiego tygodniowo, grupa aktywna, bardzo chętnie współpracująca z nauczycielem. Czynności nauczyciela - powitanie uczniów - sprawdzenie obecności - sprawdzenie zadania domowego (przewidywany czas: 4min.) Sytuacja motywacyjna: - Nauczyciel przywiesza na tablicy kartki z nazwami zwierząt w języku niemieckim. Po dopasowaniu zdjęć swoich pupili uczniowie głośno czytają nazwy zwierząt a nauczyciel sprawdza ich wymowę. (przewidywany czas: 5min.) - Nauczyciel zadaje uczniom pytania dotyczące ich zwierząt domowych np. Wer hat eine Katze? Wie heißt deine Katze? (przewidywany czas: 5min.) - Nauczyciel rozdaje uczniom karteczki wraz z krótkimi zadaniami do filmu oraz słownictwem. Nauczyciel zadaje pytania uczniom w języku niemieckim np.” Worüber ist der Film?”, „Welches Tier mochte Nicole haben?” itp. (przewidywany czas: 10min.) - Nauczyciel po raz kolejny rozdaje uczniom pytania do filmu, a uczniowie po raz drugi przystępują do obejrzenia filmu,a następnie rozwiązują zadania. Nauczyciel śledzi wykonywaną pracę i poprawia ewentualne błędy.(przewidywany czas: 10min.) - Nauczyciel rozdaje uczniom nazwy zwierząt wraz z obrazkami zwierząt domowych. Zadaniem uczniów jest w grupach 4 osobowych dopasowanie obrazków do nazwy zwierząt. (przewidywany czas: 5min) -Następnie nauczyciel rozdaje uczniom karteczki z idiomami niemieckimi dotyczącymi zwierząt. (przewidywany czas 3 min.) - Na zakończenie lekcji nauczyciel pyta uczniów o rożnego rodzaje zwroty i słówka niemieckojęzyczne dotyczące tematu. (przewidywany czas: 3min.) Zadanie domowe: Ustne przygotowanie opisu swojego zwierzaka domowego. Wyświetleń: 64
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |