Katalog Julia Kaszkowiak, 2016-01-19 Drawsko Zajęcia przedszkolne, Konspekty Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne.KONSPEKT ZAJĘĆ PROWADZONYCH METODĄ RUCHU ROZWIJAJĄCEGO WERONIKI SHERBORNE Cel główny: - wspomaganie prawidłowego rozwoju psychoruchowego dzieci przez nawiązanie więzi emocjonalnej z innymi osobami, - pomaganie dziecku w poznawaniu własnego ciała i w zdobywaniu ufności do siebie i innych, Cele operacyjne: - rozładowuje napięcie emocjonalne, - ćwiczy umiejętność opanowania lęku, emocji, pokonywania trudności, stosowania odpowiedniej siły w zależności od okoliczności, delikatność, - współtworzy miłą radosną atmosferę podczas ćwiczeń, - uczy się akceptacji własnego ciała i swoich umiejętności, Metoda : Ruchu rozwijającego wg W. Sherborne, Forma: - zajęcia zorganizowane z całą grupą, - ćwiczenia indywidualne, - ćwiczenia w parach, - ćwiczenia w grupach, Pomoce: koc, Przebieg zajęcia: Wstęp: 1. Powitanie swojego ciała: - ręka z ręką, - kolano z czołem, - duży palec stopy z nosem, - ucho z kolanem, - stopy z dłońmi, - stopa ze stopą, 2. Przywitanie się w parach: - słowem i przez podanie ręki, - częściami ciała: nosami, kolanami, policzkami, stopami, Część główna: 1. Moje ciało w przestrzeni wysokiej, 2. Moje ciało w przestrzeni średniej, 3. Moje ciało w przestrzeni niskiej, 4. Wprowadź swoje ciało w ruch obrotowy w przestrzeni: - wysokiej, - średniej, - niskiej, 5. Ćwiczenia w parach. Ruch Razem – stopa w stopę i przenosimy ciało z pozycji średniej do pozycji wysokiej, - siedząc odwróceni do siebie plecami próbujemy przemieścić swoje ciało z pozycji średniej do pozycji wysokiej, Ruch Przeciwko – dzieci odwrócone do siebie plecami pokazują jakie są silne, mocowanie, siłowanie, - jedno dziecko chowa się a drugie próbuje go przesunąć, przenieść, Ruch z – jedno dziecko z pary zamyka oczy, drugie oprowadza je po sali, - jedno dziecko wprowadza ciało drugiego w ruch obrotowy, 6. Chłopcy kładą się na podłodze a dziewczyny pełzną po nich, 7. Dziewczyny w klęku podpartym tworzą tunel, chłopcy czołgają się na brzuchu lub na plecach, 8. Ćwiczenia z kocem. - wszyscy znajdują się na kocu w pozycji wysokiej, - wszyscy znajdują się na kocu w pozycji niskiej, - wszyscy znajdują się pod kocem w pozycji wysokiej, - wszyscy znajdują się pod kocem w pozycji niskiej, Zakończenie: 9. Ruch kreatywny – taniec przy muzyce, 10. Wszyscy dziękują sobie za wspaniała zabawę. Julia Kaszkowiak Wyświetleń: 174
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |