Katalog Magdalena Gołaszewska, 2016-01-14 Łomża Język angielski, Konspekty Scenariusz lekcji - TV programmes.1. Temat: TV programmes - programy telewizyjne. Data: 23.04.2012 Czas :45 min Poziom: beginners Klasa : V 2. Cele lekcji: Cel główny : Poznanie słownictwa związanego z telewizją - nazwy programów telewizyjnych. Cele operacyjne : Po lekcji uczeń: • nazywa programy telewizyjne • prawidłowo wymawia nowo poznane słowa • wypowiada się na temat ulubionych programów telewizyjnych • potrafi poprawnie zidentyfikować i dopasować nazwę programu telewizyjnego do jego rodzaju • potrafi poprawnie użyć poznane słowa w różnorodnych ćwiczeniach 3. Metody i formy pracy: • gramatyczno – tłumaczeniowa • komunikacyjna • audiolingwalna • Praca z całą grupą – chóralne powtarzanie, • Praca indywidualna na forum grupy - wypowiedzi poszczególnych dzieci • Praca indywidualna - wykonywanie ćwiczeń • Praca w grupach, parach - wykonywanie ćwiczeń • Wykorzystanie multimediów – tablica interaktywna , komputer, odtwarzacz CD, ćwiczenia utrwalające wykonywane na tablicy interaktywnej oraz dydaktyczna gra komuterowa 4. Pomoce dydaktyczne i środki techniczne • Flash cards • płyta CD, • magnetofon, • komputer, • tablica interaktywna • materiały własne nauczyciela - kserokopie z ćwiczeniami • Książka Project 3 Third Edition • Zeszyt Ćwiczeń Project 3 Third Edition 5. Przebieg lekcji 1. Część porządkowo –organizacyjna 2min • Przywitanie, sprawdzenie obecności 2. Część wstępna - Rozgrzewka językowa (Warm – up) 3min • Zapisanie tematu lekcji i wyjaśnienie o czym będzie lekcja i jakie są jej cele. • Następnie nauczyciel rozmawia z uczniami na temat telewizji. Zadaje pytanie „ Do you like watching TV? How often do you watch TV? How many hours do you usually watch TV? Nauczyciel prosi poszczególnych uczniów o odpowiedź na pytania. Uczniowie odpowiadają na zadane pytanie. Nauczyciel podsumowując odpowiedzi nawiązuje do tematu dzisiejszej lekcji jakim są programy telewizyjne. 3. Część główna - Prezentacja tematu lekcji (Presentation) 10min • Nauczyciel wiesza na tablicy flashcards z różnymi typami programów telewizyjnych oraz karty z ich nazwami w języku angielskim. Uczniowie przyglądają się przedstawionym programom i próbują dopasować nazwy do poszczególnych programów. • Każdy uczeń po zakończonej prezentacji otrzymuje do wklejenia do zeszytu kartę pracy z programami telewizyjnymi i ich angielskimi nazwami. • Następnie nauczyciel prosi uczniów o otwarcie książki na stronie 68, gdzie w zadaniu 1a uczniowie mają przedstawione wszystkie poznane rodzaje programów telewizyjnych w tej samej kolejnosci co na tablicy i na wklejonych kartach w zeszytach. Uczniowie patrząc na obrazki powtarzają wspólnie za nagraniem nowo poznane słownictwo a następnie nauczyciel prosi o przeczytanie nowych słów kilkoro uczniów. 4. Ćwiczenia praktyczne (Practice) 17 min • Nauczyciel pyta uczniów „ Jakiego rodzaju programy telewizyjne są przez Was oglądane?”- ‘ What kind of TV programmes do you watch? ’ . Uczniowie odpowiadają na zadane pytanie a następnie wykonują ćwiczenie 1b/ 68. Uczniowie pracują w grupach 3-4 osobowych. Każda grupa otrzymuje kartę pracy z tabelą, w której wypisane są rodzaje programów telewizyjnych oraz kartę z wypisanymi nazwami popularnych programów telewizyjnych w naszym kraju. Zadaniem uczniów jest dopasować nazwę programu do odpowiedniego rodzaju programu wpisując nazwę do odpowiedniej rubryki. Następnie wszyscy razem sprawdzamy poprawność wykonania tego zadania – na tablicy przywieszona jest tabela do której należy dopiąć poprawne odpowiedzi. • Uczniowie otrzymują kartę pracy z ćwiczeniem 2 / 68 z podręcznika. W ćwiczeniu tym , każdy uczeń ma wypowiedzieć się na podane pytania dotyczące programów telewizyjnych – praca indywidualna. Uczniowie z trudnościami otrzymują dostosowaną do ich możliwości kartę pracy, w której nie muszą samodzielnie udzielać pisemnej odpowiedzi tylko zakreślić swój wybór. Następnie nauczyciel prosi wybranych uczniów o przeczytanie swoich odpowiedzi. 5. Część końcowo- utrwalająca (Consolidation) 10min • Uczniowie słuchają nagrania z płyty. Ich zadaniem jest rozpoznać co to za rodzaj programu telewizyjnego. Na każdej ławce uczniowie mają karty z wypisanymi nazwami programów. Uczniowie pracują w parach. Po nagraniu uczniowie podnoszą właściwą kartę z nazwą programu do góry. Wraz z nauczycielem sprawdzają poprawność wyboru. • Gra dydaktyczna „Tv programmes” – a memory game. Gra , w interesujący dla uczniów sposób utrwala zarówno znajomość nowo poznanego słownictwa jak i sprawdza pamięć ucznia pracującego w określonym czasie. Uczeń dopasowuje nazwy programów telewizyjnych do przedstawionych obrazków w przewidzianym na to czasie. 6. Podsumowanie zajęć i pożegnanie uczniów 3min Nauczyciel podsumowuje lekcję oraz prosi uczniów o samoocenę – jak poradzili sobie na dzisiejszych zajęciach. Każdy uczeń otrzymuje kartkę na której ma zakreślić odpowiednie słowo. Nauczyciel zbiera samoocenę uczniów i zapisuje na tablicy pracę domową. Po zapisaniu przez uczniów pracy domowej nauczyciel żegna się z uczniami. Wymagania podstawowe : Uczeń: • powtarza nazwy programów za nagraniem (A) • podaje przykłady różnych programów telewizyjnych (B) • pisze nazwy programów telewizyjnych (U) • dopasowuje rodzaje programów do opisów (B) Wymagania ponadpodstawowe: Uczeń: • odpowiada na pytania dotyczące ulubionych programów (U) • uzupełnia dialog wybranymi wyrażeniami – WB (B) * A- zapamiętanie wiadomości B- zrozumienie wiadomości U - umiejętności Ex. 1b / 68 Answer the questions . Odpowiedz na pytania . Zakreśl wybraną odpowiedź: 1. What are your favourite programmes? a) Mini Mini b) HBO c) Canal + Sport d) Comedy Central e) TVN 24 2. What kind of programmes are they?. a) a cartoon b) a film c) a sports programme d) a comedy programme e) the news 3. When are they on? a) every day b) in the evening c) at the weekend 4. What programmes don’t you normally watch? a) a soap opera b) a police drama c) a documentary d) a nature programme Answer the questions . Odpowiedz na pytania . Zakreśl wybraną odpowiedź: 1. What are your favourite programmes? a) Mini Mini b) HBO c) Canal + Sport d) Comedy Central e) TVN 24 2. What kind of programmes are they?. a) a cartoon b) a film c) a sports programme d) a comedy programme e) the news 3. When are they on? a) every day b) in the evening c) at the weekend 4. What programmes don’t you normally watch? a) a soap opera b) a police drama c) a documentary d) a nature programme Answer the questions . Odpowiedz na pytania . Zakreśl wybraną odpowiedź: 1. What are your favourite programmes? a) Mini Mini b) HBO c) Canal + Sport d) Comedy Central e) TVN 24 2. What kind of programmes are they?. a) a cartoon b) a film c) a sports programme d) a comedy programme e) the news 3. When are they on? a) every day b) in the evening c) at the weekend 4. What programmes don’t you normally watch? a) a soap opera b) a police drama c) a documentary d) a nature programme KARTA SAMOOCENY UCZNIA PO LEKCJI (odpowiednie miejsce zaznacz „X”) 1. Twoim zdaniem temat lekcji był ciekawy? tak średnio nie 2. Lekcja była – Twoim zdaniem – interesująca Ciekawa nudna 3. Jaki był Twój udział w rozwiązywaniu zadań, ćwiczeń? Bardzo aktywny średnio aktywny Mało aktywny 4. W jakim stopniu Twoja poradziłeś sobie z zadaniami? Bardzo dobrze Dobrze Słabo Wyświetleń: 235
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |