Katalog

Magdalena Gołaszewska, 2016-01-14
Łomża

Język angielski, Konspekty

Scenariusz lekcji - TV programmes.

- n +

1. Temat: TV programmes - programy telewizyjne.
Data: 23.04.2012
Czas :45 min
Poziom: beginners
Klasa : V

2. Cele lekcji:

Cel główny :
Poznanie słownictwa związanego z telewizją - nazwy programów telewizyjnych.

Cele operacyjne :

Po lekcji uczeń:
• nazywa programy telewizyjne
• prawidłowo wymawia nowo poznane słowa
• wypowiada się na temat ulubionych programów telewizyjnych
• potrafi poprawnie zidentyfikować i dopasować nazwę programu telewizyjnego do jego rodzaju
• potrafi poprawnie użyć poznane słowa w różnorodnych ćwiczeniach


3. Metody i formy pracy:
• gramatyczno – tłumaczeniowa
• komunikacyjna
• audiolingwalna
• Praca z całą grupą – chóralne powtarzanie,
• Praca indywidualna na forum grupy - wypowiedzi poszczególnych dzieci
• Praca indywidualna - wykonywanie ćwiczeń
• Praca w grupach, parach - wykonywanie ćwiczeń
• Wykorzystanie multimediów – tablica interaktywna , komputer, odtwarzacz CD, ćwiczenia utrwalające wykonywane na tablicy interaktywnej oraz dydaktyczna gra komuterowa
4. Pomoce dydaktyczne i środki techniczne

• Flash cards
• płyta CD,
• magnetofon,
• komputer,
• tablica interaktywna
• materiały własne nauczyciela - kserokopie z ćwiczeniami
• Książka Project 3 Third Edition
• Zeszyt Ćwiczeń Project 3 Third Edition
5. Przebieg lekcji
1. Część porządkowo –organizacyjna 2min
• Przywitanie, sprawdzenie obecności
2. Część wstępna - Rozgrzewka językowa (Warm – up) 3min
• Zapisanie tematu lekcji i wyjaśnienie o czym będzie lekcja i jakie są jej cele.
• Następnie nauczyciel rozmawia z uczniami na temat telewizji. Zadaje pytanie „ Do you like watching TV? How often do you watch TV? How many hours do you usually watch TV? Nauczyciel prosi poszczególnych uczniów o odpowiedź na pytania. Uczniowie odpowiadają na zadane pytanie. Nauczyciel podsumowując odpowiedzi nawiązuje do tematu dzisiejszej lekcji jakim są programy telewizyjne.
3. Część główna - Prezentacja tematu lekcji (Presentation) 10min
• Nauczyciel wiesza na tablicy flashcards z różnymi typami programów telewizyjnych oraz karty z ich nazwami w języku angielskim. Uczniowie przyglądają się przedstawionym programom i próbują dopasować nazwy do poszczególnych programów.
• Każdy uczeń po zakończonej prezentacji otrzymuje do wklejenia do zeszytu kartę pracy z programami telewizyjnymi i ich angielskimi nazwami.
• Następnie nauczyciel prosi uczniów o otwarcie książki na stronie 68, gdzie w zadaniu 1a uczniowie mają przedstawione wszystkie poznane rodzaje programów telewizyjnych w tej samej kolejnosci co na tablicy i na wklejonych kartach w zeszytach. Uczniowie patrząc na obrazki powtarzają wspólnie za nagraniem nowo poznane słownictwo a następnie nauczyciel prosi o przeczytanie nowych słów kilkoro uczniów.
4. Ćwiczenia praktyczne (Practice) 17 min
• Nauczyciel pyta uczniów „ Jakiego rodzaju programy telewizyjne są przez Was oglądane?”- ‘ What kind of TV programmes do you watch? ’ . Uczniowie odpowiadają na zadane pytanie a następnie wykonują ćwiczenie 1b/ 68. Uczniowie pracują w grupach 3-4 osobowych. Każda grupa otrzymuje kartę pracy z tabelą, w której wypisane są rodzaje programów telewizyjnych oraz kartę z wypisanymi nazwami popularnych programów telewizyjnych w naszym kraju. Zadaniem uczniów jest dopasować nazwę programu do odpowiedniego rodzaju programu wpisując nazwę do odpowiedniej rubryki. Następnie wszyscy razem sprawdzamy poprawność wykonania tego zadania – na tablicy przywieszona jest tabela do której należy dopiąć poprawne odpowiedzi.

• Uczniowie otrzymują kartę pracy z ćwiczeniem 2 / 68 z podręcznika. W ćwiczeniu tym , każdy uczeń ma wypowiedzieć się na podane pytania dotyczące programów telewizyjnych – praca indywidualna. Uczniowie z trudnościami otrzymują dostosowaną do ich możliwości kartę pracy, w której nie muszą samodzielnie udzielać pisemnej odpowiedzi tylko zakreślić swój wybór. Następnie nauczyciel prosi wybranych uczniów o przeczytanie swoich odpowiedzi.

5. Część końcowo- utrwalająca (Consolidation) 10min
• Uczniowie słuchają nagrania z płyty. Ich zadaniem jest rozpoznać co to za rodzaj programu telewizyjnego. Na każdej ławce uczniowie mają karty z wypisanymi nazwami programów. Uczniowie pracują w parach. Po nagraniu uczniowie podnoszą właściwą kartę z nazwą programu do góry. Wraz z nauczycielem sprawdzają poprawność wyboru.
• Gra dydaktyczna „Tv programmes” – a memory game.
Gra , w interesujący dla uczniów sposób utrwala zarówno znajomość nowo poznanego słownictwa jak i sprawdza pamięć ucznia pracującego w określonym czasie. Uczeń dopasowuje nazwy programów telewizyjnych do przedstawionych obrazków w przewidzianym na to czasie.
6. Podsumowanie zajęć i pożegnanie uczniów 3min
Nauczyciel podsumowuje lekcję oraz prosi uczniów o samoocenę – jak poradzili sobie na dzisiejszych zajęciach. Każdy uczeń otrzymuje kartkę na której ma zakreślić odpowiednie słowo. Nauczyciel zbiera samoocenę uczniów i zapisuje na tablicy pracę domową. Po zapisaniu przez uczniów pracy domowej nauczyciel żegna się z uczniami.

Wymagania podstawowe :

Uczeń:
• powtarza nazwy programów za nagraniem (A)
• podaje przykłady różnych programów telewizyjnych (B)
• pisze nazwy programów telewizyjnych (U)
• dopasowuje rodzaje programów do opisów (B)


Wymagania ponadpodstawowe:

Uczeń:
• odpowiada na pytania dotyczące ulubionych programów (U)
• uzupełnia dialog wybranymi wyrażeniami – WB (B)



* A- zapamiętanie wiadomości B- zrozumienie wiadomości U - umiejętności








Ex. 1b / 68

Answer the questions . Odpowiedz na pytania . Zakreśl wybraną odpowiedź:

1. What are your favourite programmes?
a) Mini Mini b) HBO c) Canal + Sport d) Comedy Central e) TVN 24

2. What kind of programmes are they?.
a) a cartoon b) a film c) a sports programme d) a comedy programme e) the news

3. When are they on?
a) every day b) in the evening c) at the weekend

4. What programmes don’t you normally watch?
a) a soap opera b) a police drama c) a documentary d) a nature programme

Answer the questions . Odpowiedz na pytania . Zakreśl wybraną odpowiedź:

1. What are your favourite programmes?
a) Mini Mini b) HBO c) Canal + Sport d) Comedy Central e) TVN 24

2. What kind of programmes are they?.
a) a cartoon b) a film c) a sports programme d) a comedy programme e) the news

3. When are they on?
a) every day b) in the evening c) at the weekend

4. What programmes don’t you normally watch?
a) a soap opera b) a police drama c) a documentary d) a nature programme


Answer the questions . Odpowiedz na pytania . Zakreśl wybraną odpowiedź:

1. What are your favourite programmes?
a) Mini Mini b) HBO c) Canal + Sport d) Comedy Central e) TVN 24

2. What kind of programmes are they?.
a) a cartoon b) a film c) a sports programme d) a comedy programme e) the news

3. When are they on?
a) every day b) in the evening c) at the weekend

4. What programmes don’t you normally watch?
a) a soap opera b) a police drama c) a documentary d) a nature programme






KARTA SAMOOCENY UCZNIA PO LEKCJI
(odpowiednie miejsce zaznacz „X”)
1. Twoim zdaniem temat lekcji był ciekawy?
tak średnio nie
2. Lekcja była – Twoim zdaniem –
interesująca Ciekawa nudna
3. Jaki był Twój udział w rozwiązywaniu zadań, ćwiczeń?
Bardzo aktywny średnio aktywny Mało aktywny
4. W jakim stopniu Twoja poradziłeś sobie z zadaniami?
Bardzo dobrze Dobrze Słabo

Wyświetleń: 235


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.