Katalog Magdusia Kow, 2016-01-14 Sokółka Lekcja wychowawcza, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego.Magdalena Katarzyna Szymańska nauczyciel mianowany Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego Termin rozpoczęcia stażu: 01. 09. 2013 r. Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy. Termin zakończenia stażu: 31. 05. 2016 r. Zmiana miejsca zatrudnienia: 1. 09. 2015 r. Data zatwierdzenia planu:…………………… Pieczęć i podpis Dyrektora: ………………………………………………… WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO ZGODNIE Z ROZPORZADZENIEM MEN W SPRAWIE UZYSKANIA STOPNIA AWANSU ZAWODOWEGO. § 8 ust. 2 pkt 1 „uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły” Zadanie Forma realizacji Termin Dowody realizacji i uwagi Analizowanie dokumentów pracy szkoły. Analiza Statutu Szkoły, Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania. IX/X. 2015 r. Analiza i wnioski. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. Zbieranie informacji o realizacji zadań. Czas trwania stażu. Gromadzenie dokumentów, świadectw, zaświadczeń, sprawozdań. Stałe uczestniczenie w pracach organów szkoły. Udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej, udział w procesie Wewnątrzszkolnego Doskonalenia Nauczycieli. Czas trwania stażu. Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego i autorefleksja. V. 2016 r. Sprawozdanie, autorefleksja. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego, pogłębianie własnej wiedzy i umiejętności. Kursy doskonalące związane z kształceniem specjalnym i doskonaleniem umiejętności opiekuńczo – wychowawczych. Udział w szkoleniach Rady Pedagogicznej. Samodzielne pogłębianie i poszerzanie wiedzy z zakresu pedagogiki specjalnej. Czas trwania stażu. Gromadzenie dokumentów, świadectw, zaświadczeń. Podnoszenie efektywności prowadzonych zajęć. Stosowanie metod aktywizujących. Samodzielne przygotowywanie pomocy dydaktycznych. Czas trwania stażu. Pomoce dydaktyczne. § 8 ust. 2 pkt 2 „ wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej „ Zadanie Forma realizacji Termin Dowody realizacji i uwagi Stosowanie technologii komputerowej w opracowywaniu dokumentacji. Udział w kursach doskonalących umiejętności komputerowe. Samodzielne nabywanie umiejętności posługiwania się nowymi technikami komputerowymi. Przygotowywanie dokumentów. Czas trwania stażu. Przykładowe dokumenty i pomoce dydaktyczne wykonane technologią komputerową. Wykorzystywanie technologii komunikacyjnej. Pozyskiwanie informacji z zakresu prawa oświatowego z Internetu. Publikowanie materiałów własnych w Internecie. Przesyłanie drogą elektroniczną informacji o konkursach, imprezach i innych uroczystościach. Czas trwania stażu. Zaświadczenia o publikacji materiałów w Internecie . § 8 ust. 2 pkt 3 „ umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć” Zadanie Forma realizacji Termin Dowody realizacji i uwagi Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem zawodowym z nauczycielami. Opracowywanie i udostępnianie scenariuszy zajęć oraz innych materiałów dydaktycznych. Cały okres stażu. Scenariusze, konspekty z zajęć. Studiowanie literatury pedagogicznej. Korzystanie z zasobów Biblioteki Pedagogicznej w Białymstoku oraz Biblioteki Publicznej w Sokółce. Czas trwania stażu. Notatki własne. Opublikowanie w portalu internetowym planu rozwoju zawodowego. Przygotowanie planu i przesłanie do portalu. XI. 2015 rok. Publikacja w Internecie, zaświadczenie. § 8 ust. 2 pkt 4 a „ opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich” Zadanie Forma realizacji Termin Dowody realizacji i uwagi Udzielanie pomocy psychologiczno- pedagogicznej. Opieka nad uczniem z orzeczeniem PPP w …............... Realizacja Indywidualnego Programu Edukacyjno- Terapeutycznego. Okres trwania stażu. Indywidualny Program Edukacyjno- Terapeutyczny. Realizacja działań wychowawczych. Realizacja Programu Wychowawczego ze szczególnym uwzględnieniem tematu integracji Okres trwania stażu. Scenariusz lekcji wychowawczej dotyczący integracji. Pomoc uczniowi w pokonywaniu trudności w akceptowaniu norm społecznych. Opracowanie przykładowych scenariuszy gier o podłożu socjoterapeutycznym. Okres trwania stażu. Przykłady gier o podłożu socjoterapeutycznym. Stworzenie programu pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Opracowanie programu pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Okres trwania stażu. Program pracy. § 8 ust. 2 pkt 4 c „ poszerzenie zakresu działań szkoły, a w szczególności działań dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych” Zadanie Forma realizacji Termin Dowody realizacji i uwagi Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego i wykorzystywanie zdobytej wiedzy, umiejętności w podnoszeniu jakości pracy szkoły. Szkolenia, własne refleksje po odbytych formach doskonalenia i dzielenie się z nimi z nauczycielami. Okres trwania stażu. Zaświadczenia. Pedagogizacja rodziców. Przeprowadzenie pedagogizacji rodziców podczas spotkań z rodzicami. Okres trwania stażu. Scenariusze z przeprowadzonych pedagogizacji. § 8 ust. 2 pkt 4 e „ wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami” Zadanie Forma realizacji Termin Dowody realizacji i uwagi Współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną. Konsultacje. Pisanie opinii o uczniu. Okres trwania stażu. Zaświadczenie. Współpraca z Biblioteką Pedagogiczną w Białymstoku. Korzystanie z publikacji. Okres trwania stażu. Zaświadczenia. Współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym. Bieżące rozwiązywanie pojawiających się problemów wychowawczych. Okres trwania stażu § 8 ust.2 pkt 5 „ umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony” Zadanie Forma realizacji Termin Dowody realizacji i uwagi Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i rozwiązywania problemów uczniów. Diagnoza co najmniej dwóch problemów edukacyjnych lub wychowawczych. Zdiagnozowanie wybranego problemu edukacyjnego lub wychowawczego. Ustalenie metod pracy z dzieckiem oraz opis podjętych działań. Systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu. Okres trwania stażu. Opis i analiza przypadku. Uwaga! Plan może ulec modyfikacji i aktualizacji adekwatnie do potrzeb nauczyciela i szkoły. ………………………………….. imię i nazwisko nauczyciela Wyświetleń: 159
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |