Katalog Katarzyna Walińska, 2016-01-14 Białystok Zajęcia przedszkolne, Scenariusze "Mikołaj" nauka piosenki w grupie 3-latków - scenariusz zajęć muzycznych.Scenariusz zajęć muzycznych w grupie dzieci 3-4 letnich „Brzoskwinki” w Przedszkolu Samorządowym nr 81 „Brzoskwiniowy Raj” w Białymstoku Prowadząca: nauczyciel - Katarzyna Walińska Temat: Nauka piosenki „Mikołaj”. Cele ogólne: - rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej - nauka piosenki na pamięć Cele szczegółowe: Dziecko: - śpiewa z całą grupą piosenkę - porusza się rytmicznie przy akompaniamencie - słucha uważnie śpiewu nauczyciela - rytmizuje tekst - wyklaskuje rytm refrenu - ilustruje treść piosenki ruchem Formy: śpiew zbiorowy, słuchanie muzyki, ruch przy muzyce, Pomoce: Mikołaj w samochodzie, sanki, kartonowa układanka postaci Mikołaja, tamburyn , dzwonki, płyta CD z nagraniem Przebieg zajęcia: 1. Powitanie: Nauczycielka wita śpiewając : „Dzień dobry dzieci” Dzieci odpowiadają śpiewając: „Dzień dobry Pani” Nauczycielka proponuje zabawę na powitanie pt.: ”Witające się paluszki”. Prowadząca wskazuje na swoją rękę i nazywa poszczególne palce, a następnie mówi, że dziś przywitamy się np. kciukami, palcami wskazującymi itp. Dzieci, chodząc po sali w rytmie wystukiwanym na tamburynie, witają się w ten sposób ze spotkanymi osobami. 2. Część główna Dzieci siedzą w kole na dywanie. Rozlega się pukanie do drzwi. Nauczycielka otwiera drzwi sali i wnosi samochód z Mikołajem w środku. Śpiew piosenki „Mikołaj” z pokazywaniem przez nauczycielkę, a następnie omówienie bohatera utworu (kto, czym jechał, dlaczego). Potem dzieci mają za zadanie odnaleźć w sali zgubione przez Mikołaja saneczki. W tym czasie nauczycielka włącza muzyczną wersję utworu i po raz drugi śpiewa piosenkę. Gdy dzieci odnajdują saneczki nauczyciel pyta co Mikołaj wiózł w bagażniku (prezenty). Prowadząca pyta, czy dzieci chciałyby otrzymać niespodzianki od Mikołaja, a jeżeli tak, to muszą zaśpiewać piosenkę – nauka piosenki - powtarzanie tekstu i melodii za nauczycielem z pokazywaniem i rytmicznym wyklaskiwaniem i wytupywaniem. Piosenka „Mikołaj” (słowa i muzyka K. Bożek – Gowik) Mikołaj, Mikołaj jedzie samochodem – trzymanie kierownicy Bo gdzieś zgubił saneczki w tę mroźną pogodę. Ref : Hu, hu, ha – tupanie Tra, la, la – wyklaskiwanie Co to za Mikołaj ?– zdziwione ręce x2 Mikołaj, Mikołaj lat ma już bez liku – pokazywanie wielkiego koła A prezenty dziś wiezie dzieciom w bagażniku – trzymanie kierownicy Ref. Hu, hu, ha Tra, la, la Co to za Mikołaj? x2. Po odśpiewaniu przedszkolaki mają za zadanie ułożyć postać Mikołaja z kartonowych części (głowa, brzuch, broda, nogi, ręce, czapka). 3. W prezencie od Mikołaja dzieci otrzymują kolorowanki z jego wizerunkiem i muszą pięknie pokolorować jego postać pastelowymi kredkami. 4. Wspólne śpiewanie piosenki wraz z pokazywaniem – utrwalenie. 5. Zabawa ruchowa na zakończenie „Sopelki”. Nauczycielka gra na tamburynie, dzieci wirują jak płatki śniegu, gdy przestaje grać, zastygają bez ruchu - „sopelki” z rękami przyklejonymi wzdłuż tułowia . Wyświetleń: 125
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |