Katalog

Katarzyna Walińska, 2016-01-14
Białystok

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

"Mikołaj" nauka piosenki w grupie 3-latków - scenariusz zajęć muzycznych.

- n +

Scenariusz zajęć muzycznych w grupie dzieci 3-4 letnich „Brzoskwinki” w Przedszkolu Samorządowym nr 81 „Brzoskwiniowy Raj” w Białymstoku
Prowadząca: nauczyciel - Katarzyna Walińska
Temat: Nauka piosenki „Mikołaj”.
Cele ogólne:
- rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej
- nauka piosenki na pamięć
Cele szczegółowe:
Dziecko:
- śpiewa z całą grupą piosenkę
- porusza się rytmicznie przy akompaniamencie
- słucha uważnie śpiewu nauczyciela
- rytmizuje tekst
- wyklaskuje rytm refrenu
- ilustruje treść piosenki ruchem
Formy: śpiew zbiorowy, słuchanie muzyki, ruch przy muzyce,
Pomoce: Mikołaj w samochodzie, sanki, kartonowa układanka postaci Mikołaja, tamburyn , dzwonki, płyta CD z nagraniem
Przebieg zajęcia:
1. Powitanie:
Nauczycielka wita śpiewając : „Dzień dobry dzieci”
Dzieci odpowiadają śpiewając: „Dzień dobry Pani”
Nauczycielka proponuje zabawę na powitanie pt.: ”Witające się paluszki”. Prowadząca wskazuje na swoją rękę i nazywa poszczególne palce, a następnie mówi, że dziś przywitamy się np. kciukami, palcami wskazującymi itp. Dzieci, chodząc po sali w rytmie wystukiwanym na tamburynie, witają się w ten sposób ze spotkanymi osobami.

2. Część główna
Dzieci siedzą w kole na dywanie. Rozlega się pukanie do drzwi. Nauczycielka otwiera drzwi sali i wnosi samochód z Mikołajem w środku. Śpiew piosenki „Mikołaj” z pokazywaniem przez nauczycielkę, a następnie omówienie bohatera utworu (kto, czym jechał, dlaczego). Potem dzieci mają za zadanie odnaleźć w sali zgubione przez Mikołaja saneczki. W tym czasie nauczycielka włącza muzyczną wersję utworu i po raz drugi śpiewa piosenkę. Gdy dzieci odnajdują saneczki nauczyciel pyta co Mikołaj wiózł w bagażniku (prezenty). Prowadząca pyta, czy dzieci chciałyby otrzymać niespodzianki od Mikołaja, a jeżeli tak, to muszą zaśpiewać piosenkę – nauka piosenki - powtarzanie tekstu i melodii za nauczycielem z pokazywaniem i rytmicznym wyklaskiwaniem i wytupywaniem.
Piosenka „Mikołaj” (słowa i muzyka K. Bożek – Gowik)
Mikołaj, Mikołaj jedzie samochodem – trzymanie kierownicy
Bo gdzieś zgubił saneczki w tę mroźną pogodę.
Ref : Hu, hu, ha – tupanie
Tra, la, la – wyklaskiwanie
Co to za Mikołaj ?– zdziwione ręce x2
Mikołaj, Mikołaj lat ma już bez liku – pokazywanie wielkiego koła
A prezenty dziś wiezie dzieciom w bagażniku – trzymanie kierownicy
Ref. Hu, hu, ha
Tra, la, la
Co to za Mikołaj? x2.
Po odśpiewaniu przedszkolaki mają za zadanie ułożyć postać Mikołaja z kartonowych części (głowa, brzuch, broda, nogi, ręce, czapka).
3. W prezencie od Mikołaja dzieci otrzymują kolorowanki z jego wizerunkiem i muszą pięknie pokolorować jego postać pastelowymi kredkami.
4. Wspólne śpiewanie piosenki wraz z pokazywaniem – utrwalenie.
5. Zabawa ruchowa na zakończenie „Sopelki”.
Nauczycielka gra na tamburynie, dzieci wirują jak płatki śniegu, gdy przestaje grać, zastygają bez ruchu - „sopelki” z rękami przyklejonymi wzdłuż tułowia .
Wyświetleń: 125


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.